Ga naar inhoud


Nieuwe distributieovereenkomst: FOX Sports langer bij Canal Digitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wie gun je dan de winst is de vraag.

 

 

De aanbieder die zijn prijzen nog niet verhoogd heeft vanwege het voetbal.

Dat zijn ziggo en digitenne.

Alhoewel ziggo ook gegarandeerd overstag zal gaan omdat ze weten dat hun klanten gaan lopen wanneer ze blufpoker sprlen en het voetbal (tijdelijk) op zwart zetten


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een pakket zonder FOX Sports is niet hetzelfde als een pakket zonder te betalen voor FOX Sports.

Volgens Totaal TV gaat het om een vergoeding die FOX gaat krijgen voor alle CD abonnees, of ze nu FOX Sports in het pakket hebben of niet. Als de prijs van zo'n laatste pakket wordt verhoogt weet je formeel niet eens wat daaraan ten grondslag ligt.

je redenering loopt mank. CD betaalt inderdaad een vergoeding per abonnee, maar dat wil nog niet zeggen dat alle CD klanten die vergoeding moeten betalen. Het lijkt erop dat die totale kostprijs gedeeld wordt door de klanten wier pakket Family of hoger is.Als er teveel klanten downgraden en ze niet uit de kosten komen dan zullen ze misschien ook het basis pakket opslaan, maar dan wel onder één of ander voorwendsel zolang fox sport1 hier niet beschikbaar is.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik verwonder mij erover dat men voetbal nog stees als een must carry ziet.
 
Wanneer je kijkt naar het ledental van de verschillende sportbonden is voetbal de grootste, maar op tv zie je dat in verhouding de overige sporten onder vertegenwoordigd zijn.
 

https://www.nocnsf.nl/ledentallen

 

Voor 2015:

 

Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond 1.227.080

Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond 599.012

Sportvisserij Nederland 572.648

Nederlandse Golf Federatie 382.236

Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie 303.650

Koninklijke Nederlandse Hockey Bond 251.287

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je redenering loopt mank. CD betaalt inderdaad een vergoeding per abonnee, maar dat wil nog niet zeggen dat alle CD klanten die vergoeding moeten betalen.

Het lijkt erop dat die totale kostprijs gedeeld wordt door de klanten wier pakket Family of hoger is.

 

Ook dat is slechts een vermoeden dat mijn redenering niet per definitie onderuit haalt.

Wij kennen de precieze cijfers niet. Ik baseer me op het bericht dat via Ttaal TV naar buiten is gekomen. fax wil voor alle abonnees geld zien. Hoe CD dat intern regel met haar abonnees is van ondergeschikt belang: hoofdelijk, de een wat meer en de ander wat minder of helemaal niets, we weten het niet.

 

Zou Fox individueel echt maar € 3 extra kosten? 

KPN vraagt al € 7,50 per maand als het het wilt kiezen. Laat KPN andere abonnees ook meebetalen en zo ja hoeveel?

Het blijft giswerk.

Iets voor Folow the money: https://www.ftm.nl/over-ftm

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco Kriek zegt uit betrouwbare bronnen te weten dat slechts 7% van de abonnees een abonnement op Fox Sports heeft.
Dus 7% van de abonnees zijn bereid extra geld uit te geven voor Fox Sports.

En nu moeten wij met z'n allen €3,-/maand meer gaan betalen voor die 7% die echt belangstelling heeft voor voetbal.

Hier klopt echt geen bal van en dit kan CanalDigitaal naar de overige abonnees echt niet maken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco Kriek zegt uit betrouwbare bronnen te weten dat slechts 7% van de abonnees een abonnement op Fox Sports heeft.

Dus 7% van de abonnees zijn bereid extra geld uit te geven voor Fox Sports.

 

En nu moeten wij met z'n allen €3,-/maand meer gaan betalen voor die 7% die echt belangstelling heeft voor voetbal.

 

Hier klopt echt geen bal van en dit kan CanalDigitaal naar de overige abonnees echt niet maken.

 

Abo opgezegd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...die 7% die echt belangstelling heeft voor voetbal.

 

Ik vrees dat er veel meer Nederlanders zijn die belangstelling hebben voor voetbal.

Ook echt belangstelling, maar het gewoon te duur vinden.

Let op de kijkcijfers van NPO als alleen al het vrouwenelftal speelt. Het zegt wellicht ook iets over de prijs-kwaliteitsverhouding.

 

Zoveel belangstelling dat men er extra voor wil betalen blijkbaar 7% van de kijkers.

Al of niet met de wetenschap dat het toch goedkoper is dan het zou moeten omdat de buurman meebetaalt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Abo opgezegd.

 

Op termijn luidt zo Fox de ondergang in van Canal Digitaal.

Zeker als Joyne de betere deal blijkt te zijn.

 

Hier klopt echt geen bal van en dit kan CanalDigitaal naar de overige abonnees echt niet maken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel goed citeren van een ander forum Sprietje.

 

Daar staat dat ongeveer zeven procent van de Ziggo-abonneeseen FOX Sports-abonnement afneemt. Er wordt niets gezegd over een percentage bij Canal Digitaal. Die zeven procent is niet uit betriwbare bron maar blijkt uitopenbaar gemaakte stukken die zijn ingebracht in het hoger beroep dat Ziggo tegen een eerdere rechtszaak inzake FOX Sports had ingesteld.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heb je ook niet goed begrepen net als Sprietje, 

 

Maar aan de essentie van mijn redenering doet dat weinig af. Dat begrijp jij denk ik weer wel.

 

Ik ben met je eens dat Ziggo in de bodemprocedure ook een goede kans maakt. Wat ongeveer drie jaar rust oplevert.

 

Vraag is vervolgens wel of Fox Sports Ziggo in 2020 een contract wil geven waardoor alleen degenen die FS ook willen zien er voor zullen betalen.

Daar kan vrees ik geen rechter FS toe verplichten, zoiets zal echt van de (Europese?) overheid moeten komen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heb je ook niet goed begrepen net als Sprietje, Jarco Kriek schreef op het Satelliet forum:

 

''Aanbieders hebben vorig jaar meerdere keren aangegeven dat hooguit tien procent van de klanten een abonnement op FOX Sports heeft. In het geval van Ziggo is dat volgens gegevens die in de onderbouwing van de uitspraak van de hoger beroep rechter zelfs nog minder, namelijk rond de zeven procent''.

 

Vandaar ook dat ik denk dat Ziggo met zijn 7 % Fox klanten een goede kans maakt de bodem procedure te gaan winnen, 7% is een belachelijk klein aantal Fox klanten om alle overige niet Fox klanten 3 euro mee te laten betalen voor een sport zender die ze niet willen.

 

Dan had Ziggo NEE moeten zeggen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vraag ik me af of ze een voorstel 'à la tête du client' geven?

 

Ik heb vandaag gebeld; vermeld dat ik een mail over Fox Sports heb mogen ontvangen en dat ik er niet vrolijk van werd.

Dat ik aan het overwegen was om een downgrade te doen naar BasisHD, maar dat ik dan wel weer Film1 en Ziggo wou als opties (dus, samen ongeveer 47,85).

 

Maar de dame aan de andere kant deed me volgende voorstel; in ruil voor een nieuw abo van 2 jaar: geen toeslag gedurende die 24 maanden, dus prijs blijft dan 50,54.

De zenders heb ik dan echter wel.

 

Nou, dan wil ik het nog wel even aanzien. Op Fox geven ze immers ook de NFL (en met wat geluk ook NHL).

 

Langs andere kant, de downgrade had er niet te hard in gesnoeid qua zenders omdat er toch vele dubbel zijn met mijn TVV abo...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het percentage FS-abonnees bij Ziggo afwijkend is bij andere aanbieders. Maar zo stellig day jij stelt dat ik uit betrouwbare bronnen heb gemeld dat 7 procent van de klanten bij Canal Digitaal een FS-abonnement afneemt is zeker niet waar. Het echte antwoord op die vraag is een goed bewaard Luxemburgs geheim.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...