Ga naar inhoud


verschil M7 CI module met geintregeerde smardcard?


tv-fan

Aanbevolen berichten

Daar ik de Insight UHD bij CD wil ontvangen heb ik een M7 Cam met geintregeerde smardcard nodig. 

Nu is de vraag zit er nog verschil in deze CI module, want hij is bij verschillende sat shops verkrijgbaar en eveneens bij CD zelf. 

Echter waarbij de sat shops geen porto rekenen, komt er een tientje porto bij CD bovenop, zelfs als ingelogde klant bij ze! 

De CI module bij CD op de webshop heeft o.a. het HD logo erop, welke bij de diverse andere shops ontbreken. 

Vandaar mijn vraag is er uberhaupt verschil, is deze bij CD mischien een nieuwere versie, of juist uit de webshops waar het HD logo ontbreekt? 

 

Omruilen doet CD niet, had al geprobeerd mn oude CI+ module om te ruilen voor de nieuwe M7 Cam, echter dit doen ze niet.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Verwar je niet de CD modules voor een losse kaart met het ene module met ingebouwde kaart?

Je abonnement moet worden omgezet van je oude kaart naar die nieuwe kaart.

 

Je kan daarna alleen met je hoofdabonnement nog met het CI module kijken en niet meer een softcam gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor is mij bekend.

Daar ik een UHD tv heb, en graag weer net als toen de Insight UHD kanalen ongecodeerd waren deze graag leek, en nu het in het CD standaard pakket zit, deze weer wil kijken, ik niet om deze inruil heen kan.

 

Hoewel dit hier voornamelijk om vele hobyisten gaat, heb ik zelf nog nooit met een softcam gewerkt.

 

Ging mij voornamelijk om de vraag of er tussen beide uitvoeringen M7cam nog verschillen zijn, zoals in topic start aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die kanalen dan enkel in viacces orca gecodeerd?

Indien nee, dan moet hij met de witte module en zijn kaart toch beeld hebben? Eventueel na het juist zetten van de rechten op de kaart?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn module binnen, originele M7 verpakking, draait zoals verwacht, gelukkig weer InsightUHD in 4K te kijken. Trouwens het Insight HD kanaal draait een andere programmering, dus in feite 2 zenders erbij. Abo omzetten was binnen twee minuten geregeld via de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor TS fijn, maar helaas weer een smartcard minder...

 

Zijn die kanalen dan enkel in viacces orca gecodeerd?

Ja

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 5-8-2017 om 21:52 zei tv-fan:

Daar ik de Insight UHD bij CD wil ontvangen heb ik een M7 Cam met geintregeerde smardcard nodig. 

Nu is de vraag zit er nog verschil in deze CI module, want hij is bij verschillende sat shops verkrijgbaar en eveneens bij CD zelf. 

Echter waarbij de sat shops geen porto rekenen, komt er een tientje porto bij CD bovenop, zelfs als ingelogde klant bij ze! 

De CI module bij CD op de webshop heeft o.a. het HD logo erop, welke bij de diverse andere shops ontbreken. 

Vandaar mijn vraag is er uberhaupt verschil, is deze bij CD mischien een nieuwere versie, of juist uit de webshops waar het HD logo ontbreekt? 

 

Omruilen doet CD niet, had al geprobeerd mn oude CI+ module om te ruilen voor de nieuwe M7 Cam, echter dit doen ze niet.... 

 

de module is  gratis om te ruilen met een verlenging van 1 jaar, kijken wanneer hij binnenkomt de email verkeer is niet zo erg snel bij de klantenservice :)

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...