Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Die brandstof bestaat, alleen worden alle centrales die ermee werken in de komende tijd gesloten.

 

Of co2 echt schadelijk is, laat ik zeggen dat de meningen verschillen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden zei ceesv:

De waterstof van je locale windmolens kan je invoeren in je locale aardgas net.

Daarna ja je auto thuis gewoon aan het gas.

Welk locaal aardgasnet?  Er zijn meer plaatsen zonder dan met gas in europa.

Heb toch liever de auto thuis aan het stopcontact dan aan een gasleiding....

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei oldebroek:

Welk locaal aardgasnet?  Er zijn meer plaatsen zonder dan met gas in europa.

Heb toch liever de auto thuis aan het stopcontact dan aan een gasleiding....

 En ook in Nederland wordt al gesproken om in nieuwbouw geen gasleiding meer aan te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei oldebroek:

Welk locaal aardgasnet?  Er zijn meer plaatsen zonder dan met gas in europa.

Heb toch liever de auto thuis aan het stopcontact dan aan een gasleiding....

 

Heb je wel eens uitgerekend wat er gebeurt met het huidige elektriciteitsnet als ons huidige wagenpark vervangen wordt door EV's die thuis via de stekker opgeladen zouden moeten worden? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het probleem niet, als mijn tank nu leeg is moet ik ook naar het tankstation om bij te tanken.

Met een ander soort brandstof kan dat toch ook?

Alternatief is dat je gewoon in de supermarkt een blik brandstof koopt waar je de tank weer mee kunt vullen.

Zolang het sneller gaat en goedkoper is dan uren lang met een stekker in het stopcontact zal het vrijwel zeker een groter marktaandeel krijgen dan het elektrische rijden ooit zal krijgen.

 

Verder vind ik al dat CO2 gedoe een groot gezever, want de dezelfde persoon die hier zo nodig "groen" moet rijden stapt een week later wel in het vliegtuig naar zijn vakantiebestemming oid. zonder er bij stil te staan hoe vervuilend die manier van reizen is.

Voor een vakantie van 2 weken in Turkije kun je ook een heel jaar met je auto rondrijden, waarbij dan ook nog komt dat de uitstoot in hogere luchtlagen plaats vindt waar het ook nog eens veel meer schade veroorzaakt dan aan de grond.

 

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei TangoBravo:

 

Heb je wel eens uitgerekend wat er gebeurt met het huidige elektriciteitsnet als ons huidige wagenpark vervangen wordt door EV's die thuis via de stekker opgeladen zouden moeten worden? 

 

Welcome to the future....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Smart_grid

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toekomst?

 

Ik lees onder andere het volgende:

 

Vraag reguleren - Wanneer het aanbod fluctueert kan dit worden opgevangen door de vraag op een vergelijkbare manier te fluctueren. Dit kan door de prijs voor de consument aan te passen aan het aanbod

 

En verder:

Een echt voorbeeld zijn overbelaste netten in bijvoorbeeld Zuid-Afrikaanse steden. Daar worden slimme meters gebruikt om gebruikers af te sluiten, als de vraag te groot wordt.

 

Wanneer je pech hebt is de volgende dag je auto accu niet geladen.

Het net wordt dus niet uitgebreid aan de toekomstige vraag, maar de vraag wordt gereguleerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei ceesv:

Het net wordt dus niet uitgebreid aan de toekomstige vraag, maar de vraag wordt gereguleerd.

Dat is op zich best bijzonder als je ziet wat we allemaal betalen aan belastingen op energie. Men wil ons allemaal aan een electrische auto, maar vooral niet investeren in de infrastructuur die dat allemaal mogelijk maakt. Ik houd het voorlopig wel bij een diesel gestookte auto. In 5 minuten tanken kan ik weer 1200+ km verder afhankelijk van de omstandigheden. Zo lang die electrische auto's maar 300 km ver komen en je dan een uurtje of 2 moet laden voordat je weer een stukje verder kan hoef ik nog niet aan een electrische auto.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei wiz:

Dat lijkt me beter dan dat de load op het electriciteitsnet niet meer te voorspellen is omdat men op willekeurige momenten de auto even inplugt. En belangrijker nog, als electriciteit straks de vervanger wordt van benzine, lpg en diesel, dan krijgen we straks ook accijns op kwh...

'T ja, en als iedereen zijn elektrische auto aan het opladen is, en de hackers zetten op dit moment juist via het beveiligingslek 100'den zonnepanelen uit, dan kan je een .... juist problemen hebben met stroomvoorziening.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens "thuis opladen" is natuurlijk niet mogelijk als je 3hoog achter woont ;-) Dus moeten we veel laadpalen neerzetten. Heel veel, want iedereen wil eigenlijk 's nachts laden en liever niet een half uur of veel langer overdag bij de pomp staan. 

En dan de hoeveelheid energie die er nodig is. 100 km kost gemiddeld 15 kWh energie, jaarlijks verbruik je dus zo'n 2250 kWh als je een gemiddelde wagen neemt en 15.000 km per jaar rijdt. Hoeveel centrales hebben we daarvoor nodig? Laten we voor het gemak zeggen dat er 5.000.000 personen-auto's van elektriciteit voorzien moeten worden dan is er jaarlijks 11.250.000.000 kWh nodig. Dat zijn getallen die mij beginnen te duizelen. Hoe vervoer je dat over een draadje?

Of laten we het anders illustreren: Alle energie die nu in grote tankwagens als brandstof naar tankstations (zo'n 4000?) in Nederland vervoerd wordt gaan we voortaan over een elektriciteitsdraadje naar de auto's transporteren. Dan kun je wel met een duur verhaal over "Smart-grid" aankomen, maar voor mij wordt dat draadje waar al die energie over moet gaan gewoon een "gloeidraadje". 

Je hebt gewoon extra centrale's nodig, en ook je energietransport zul je moeten opwaarderen. En dan hebben wij in Nederland nog een van de beste stroomnetwerken, ik weet plaatsen op deze wereld waar het "iets" minder is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is exact mijn punt. Tuurlijk kan je een beetje sturen met het aanbod handig verplaatsen, maar als je met je auto je vak moet uitvoeren wil je wel dat je vol weggaat 's-ochtends. Ik zie nog niet dat er zal worden geinvesteerd in extra centrales om de extra load aan te kunnen. Wel roepen dat we allemaal electrisch moeten gaan rijden want dat is milieuvriendelijk, maar geen extra infrastructurele maatregelen nemen. Ik hoop echt dat we naar brandstofcellen over kunnen gaan want alles aan het electriciteitsnet hangen is vragen om problemen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt op den duur toch door je strot geduwd, of ze maken de brandstof/wegenbelasting voor fossiele auto's onbetaalbaar, geen toegang tot steden met een diesel en al dat soort geintjes natuurlijk allemaal politiek correct....

En al dat laden, hoeveel km rijdt een doorsneeburger eigenlijk dagelijks?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-8-2017 om 12:45 zei wiz:

Allemaal leuk en aardig, maar als 10% van de benzine / diesel autos wordt vervangen door een elektrische auto hebben de nutsbedrijven wel een probleem als die allemaal 's-avonds om een uurtje of 18:00 beginnen met laden. Leuk zo'n elektrische auto, lekker geen uitstoot, maar hoe wordt die stroom gemaakt dan? Met alleen windmolens en zonnepanelen gaan we het vermogen wat nodig is om die golfkarretjes te kunnen opladen niet opgewekt krijgen...

 

Dat is helemaal niet moeilijk, namelijk bufferen. De plannen voor projecten in het IJsselmeer en voor de Belgische kust liggen allang klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TangoBravo:

Overigens "thuis opladen" is natuurlijk niet mogelijk als je 3hoog achter woont ;-) Dus moeten we veel laadpalen neerzetten. Heel veel, want iedereen wil eigenlijk 's nachts laden en liever niet een half uur of veel langer overdag bij de pomp staan. 

En dan de hoeveelheid energie die er nodig is. 100 km kost gemiddeld 15 kWh energie, jaarlijks verbruik je dus zo'n 2250 kWh als je een gemiddelde wagen neemt en 15.000 km per jaar rijdt. Hoeveel centrales hebben we daarvoor nodig? Laten we voor het gemak zeggen dat er 5.000.000 personen-auto's van elektriciteit voorzien moeten worden dan is er jaarlijks 11.250.000.000 kWh nodig. Dat zijn getallen die mij beginnen te duizelen. Hoe vervoer je dat over een draadje?

Of laten we het anders illustreren: Alle energie die nu in grote tankwagens als brandstof naar tankstations (zo'n 4000?) in Nederland vervoerd wordt gaan we voortaan over een elektriciteitsdraadje naar de auto's transporteren. Dan kun je wel met een duur verhaal over "Smart-grid" aankomen, maar voor mij wordt dat draadje waar al die energie over moet gaan gewoon een "gloeidraadje". 

Je hebt gewoon extra centrale's nodig, en ook je energietransport zul je moeten opwaarderen. En dan hebben wij in Nederland nog een van de beste stroomnetwerken, ik weet plaatsen op deze wereld waar het "iets" minder is. 

 

Misschien verstandiger om te denken in oplossingen dan te denken in problemen.

 

Fossiele brandstoffen zijn nou eenmaal eindig voorradig en renewables zijn oneindig beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...