Ga naar inhoud


Duitse webshops


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Moeten Duitse webshops als ze naar een Nederlands of Belgisch adres verzenden het Btw tarief van dat land aanhouden?

 

Wilde vandaag wat bestellen in Dld, en was plotseling een stuk duurder vanwege 2% hogere btw.

 

Mvg,

 

michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In het kort komt het hier op neer,

 

Er zijn per EU land drempelbedragen vastgesteld. Op moment van schrijven zijn die drempelbedragen ongeveer €100.000 voor de grotere economieën en €35.000 voor de rest.

Lever je meer dan het drempelbedrag aan consumenten van een bepaald EU-land? Dan moet je voor het resterende deel van het jaar en het daarop volgende jaar het btw tarief  van dat land hanteren. Jouw bedrijf dient zich dan in dat land te registreren om daar BTW aangifte te kunnen doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel al mijn sat materiaal op een duitse webshop en betaal steeds aan 19% btw.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens onze eigen belastingdienst: Verkoopt u goederen aan een klant die geen btw-aangifte doet, bijvoorbeeld een particulier? Dan brengt u de btw in rekening die geldt in het land van uw klant.

 

Bron:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/btw_berekenen_bij_export_goederen_naar_eu_landen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, dan maak je er toch een gezellig dagje van.
Het scheelt je BTW en transportkosten die je anders moet betalen maar voor een klein bedrag loont het natuurlijk niet.

 

Nu moet je tegenwoordig best goed uitkijken want er zijn webshops die extra geld in rekening brengen als je het af komt halen. Dat klinkt vreemd maar er zijn al heel veel webshops die zelf helemaal geen spullen in huis hebben. Ze laten het vanaf hun leverancier rechtstreeks naar het adres van de besteller sturen. Als jij het bij de webshop gaat ophalen, moeten de leverancier het eerst naar de webshop opsturen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het prijsverschil tussen de apple store en deze shop is 328 euro. Das toch de moeite waard dacht ik zo.

 

Ik heb al een Duits adres aan de grens gevonden, waar ik m naartoe kan laten sturen. :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, zelfde zag ik in de Duitse en Nederlandse webshop van Medion. Scheelt 100 euries op een apparaat van 1000 euro. Toch 10%

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek op een Duitse webshop naar satelliet meters. Duitsland bij belgie scheelde de prijs van dezelfde meter bijna 100€. Het ging dan over een meter van 250€. Een andere meter in Duitsland 13€, in België 49€. Kan dit enkel die 2% btw zijn? Je mag dan eens 7€ verzendingskosten betalen. Verleden week in Nederland prijs gevraagd van een selfsat hd50 prijs 159€. In Duitsland 129€. En voor 7€, kan ikzelf niet rijden naar Duitsland heen en terug.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...