Ga naar inhoud


Duitse webshops


Michel

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik keek op een Duitse webshop naar satelliet meters. Duitsland bij belgie scheelde de prijs van dezelfde meter bijna 100€. Het ging dan over een meter van 250€. Een andere meter in Duitsland 13€, in België 49€. Kan dit enkel die 2% btw zijn? Je mag dan eens 7€ verzendingskosten betalen. Verleden week in Nederland prijs gevraagd van een selfsat hd50 prijs 159€. In Duitsland 129€. En voor 7€, kan ikzelf niet rijden naar Duitsland heen en terug.

 

7 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik keek op een Duitse webshop naar satelliet meters. Duitsland bij belgie scheelde de prijs van dezelfde meter bijna 100€. Het ging dan over een meter van 250€. Een andere meter in Duitsland 13€, in België 49€. Kan dit enkel die 2% btw zijn? Je mag dan eens 7€ verzendingskosten betalen. Verleden week in Nederland prijs gevraagd van een selfsat hd50 prijs 159€. In Duitsland 129€. En voor 7€, kan ikzelf niet rijden naar Duitsland heen en terug.

Ik ben op vakantie en m'n puzzelboek vergeten , maar hier kan ik even mee vooruit !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 buismotoren in Duitsland gekocht 3 weken terug.

Ik betaalde 19%. (het totaalbedrag was € 67,00)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50% van alles wat ik on-line bestel komt uit Duitsland en krijg gewoon 19% berekend.

Nog nooit meegemaakt dat ik plots 21% moest gaan betalen en op zich kan dat denk ik ook niet.

Immers dat bedrijf moet ook de geinde BTW weer afdragen en denk je echt dat voor de buitenlandse zending ze plots 21% gaan afdragen?

Ik denk eerder dat ze aan markt bescherming doen en dat de spullen dan via een Nederlandse shop in Nederland bezorgd gaan worden.

Ik kan ook veel spullen alleen maar bestellen als ik ze ook in Duitsland af laat leveren en ze daar zelf op ga halen. Dus zo ongeveer elke zaterdag staat er een ritje gepland richting Duitsland.

Wil ik de spullen in Nederland laten bezorgen dan moet ik naar een sub-shop van hun die wel in Nederland bezorgd maar dan betaal ik dus ook meteen meer.

 

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De enige Duitse webshop waar 'Der Preis' voldoende 'heis' was heeft kennelijk mijn bestelling op Duits adres 'per nachname'.zonder bericht verwijderd en reageert ook niet op de email waar ik vraag hoe en wat.

 

Dan voorlopig maar even geen nieuwe iMac, want 288 euro prijsverschil vind ik echt te veel. :(

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, een iMAc kan je instellen op iedere gewenste taal, maar dit exemplaar werd Engelstalig met English-International keyboard aangeboden.

Het mag van mij ook een Duitse zijn, het keyboard van een MAC gebruik ik toch niet ;) 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8.9.2017 om 19:48 zei gerrit B:

Nog nooit meegemaakt dat ik plots 21% moest gaan betalen en op zich kan dat denk ik ook niet.

 

Ja, bij bepaalde webshops die over en bepaalde grens gaan wat betreft afzet naar een ander EU land, zijn in principe verplicht om dan de BTW van dat bestemmingsland te berekenen. Dat zijn meestal grote shops, die zijn in dat geval ook verplicht om een BTW nummer van dat land te hebben.

Bij dit soort "grote" webshops heb je soms ook de optie om via andere aanbieders die via hun platform werken, te kopen, en die rekenen vrijwel allemaal slechts de normale belastingvoet van 19% aan.  Het loont dus erg de moeite om de totale prijs, incl BTW en incl verzendkosten goed te onderzoeken.

Van alles wat ik bestel ,haal ik grofweg 75% uit Duitsland, 20% uit UK en de rest is CZ/SE/DK en heel soms NL, maar die zijn meestal erg duur vind ik.

Lang leve het internet!

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

geen enkele zal per rembours in het buitenland leveren, dat is volgens mij heel erg logisch

 

Ik bestel alles gewoon op rekening en betaal nooit vooraf (oké de 1e 2 keer wel) maar daarna nooit meer.

Verder bestel ik toch wel in een redelijke grote webshop met standaard 280.000 artikelen op voorraad.

Wel is het elke keer dat ik inlog dat men al weet dat ik vanuit Nederland inlog en men probeert je dan om te leiden naar de schop die ook in Nederland levert maar desondanks nooit meer dan 19% berekend.

Zou het niet zo zijn dat sommige grote shops vanuit meer locaties leveren en dan zo verplicht worden het BTW tarief van dat land aan te houden?

 

suc6

 

Gerrit

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn 3 mogelijkheden.

- Ze leveren onder het totaal bedrag per jaar naar Nederland zoals in de wet aangegeven en mogen 19 % rekenen.

- Ze zitten in hun eerste omzet jaar voor levering goederen aan het buitenland en vallen nog niet onder dit fiscaal regime.

- Ze houden zich (on)bewust niet aan de wet en gaan bij de eerstvolgende Mst. belastingcontrole voor schut.

 

Er zijn per EU land drempelbedragen vastgesteld. Op moment van schrijven zijn die drempelbedragen ongeveer €100.000 voor de grotere economieën en €35.000 voor de rest.

Lever je meer dan het drempelbedrag aan consumenten van een bepaald EU-land? Dan moet je voor het resterende deel van het jaar en het daarop volgende jaar het btw tarief  van dat land hanteren. Jouw bedrijf dient zich dan in dat land te registreren om daar BTW aangifte te kunnen doen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het daar in zit, ze leveren nl. totaal niet naar Nederland, je kunt alleen maar in Duitsland laten bezorgen of je moet via hun andere site gaan bestellen.

Ze zullen zeker niet in het 1e jaar zitten want ik bestel er al jaren, dus de 1e belastingcontrole zullen ze toch ook al wel hebben gehad.

Maar ik vraag me dan wel af hoe het zit met dat vrije verkeer van personen en goederen in de EU landen?

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm vreemd allemaal. Bestel nogal eens in Duitsland en ook bij de .de versie van ***, geen kleine jongen dus en betaal in dat geval altijd 19% mwst.

Deze week nieuwe winterbanden laten komen en deze gingen ook voor de 19%.

 

Bestelde een paar jaar terug een iMac in Luxemburg, met us/nl toetsenbord. Ik kreeg een link om de zending te kunnen volgen waaruit bleek dat de zending van Singapore via Duitsland naar Frankrijk ging. Het btw tarief was van Luxemburg terwijl de Mac daar nooit is geweest, haha!

  • Haha 1

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...