Ga naar inhoud


Bitterballen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Beste mensen...

 

Een vraag over bitterballen.

Ik ben gek op bitterballen maar zijn hier in de UAE niet te krijgen.

We hebben een huishoudster die heel goed koken kan en die wil me een plezier doen door bitterballen zelf te maken maar het is haar nooit goed gelukt en we weten niet waarom.

We hebben wat recepten gevonden in het Engels maar dat kan ze niet echt goed lezen of begrijpen. Ze heeft een lichte geestelijke handicap maar dat neemt niet weg dat ze voortreffelijk kookt.

 

Nu wil ik dit weekend naar Amsterdam voor de IBC en daar in een supermarkt bitterballen kopen en meenemen. Nu..je voelt het al...mijn vraag. Hoe neem ik die dingen mee in een land waar het erg heet is zonder dat ze al bedorven zijn voordat ik weer thuis ben? Is er een verschil tussen frituur bitterballen en oven bitterballen en welke zijn beter goed te houden? En is er verschil in smaak.

En kun je bitterballen weer opnieuw invriezen?

Ik heb een kleine tas met vries elementen die je van te voren in de vriezer moet leggen.

 

Wie heeft er goed advies.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je ze in een koeltas met vrieselementen meeneemt laat je ze in het vliegtuig in de pantry in de vrieskast stoppen dan blijft het gewoon goed tot je moet uitstappen.

Het laatst stukje zal je hard moeten lopen naar de volgende vrieskast, als je opgehaald word kan je vragen een koelbox met al koude elementen er in mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan heb je een uitdaging. Zelf maken is ook niet zo eenvoudig. 

 

Ga je toch diepgevroren kopen blijf dan uit de buurt van oven ballen. Ze zijn niet slecht maar ze halen het niet bij een echte bitterbal. En die komt gewoon uit het vet. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo  Drs. IJzerbout

heb net naar Dubai een bericht bij een kennis gestuurd 

ik hoop op een heel goed antwoord voor jou :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens gezocht op YouTube?
https://www.youtube.com/results?search_query=bitterballen+maken

 

En je kunt je de komende dagen hier volop tegoed doen aan deze lekkernij.
Geef even door op welke stand ze bij de borrel de lekkerste hebben.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Svetik,

Ik heb Google Vertaal gebruikt en dit kwam tevoorschijn: الكرة المريرة

Even copiëren en hup naar de supermarkt! 

Ik denk echter niet dat er varkensvlees in zit.

Groetjes,

D-box

 

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt in de UAE in enkele supermarkten in een afgeschermde afdeling varkensvlees krijgen.

Maar volgens mij zit er kippenvlees of rundvlees in.

Er zijn 2 locaties in Dubai die ik ken waar je bitterballen kunt krijgen.

Er is een restaurant in de Marina Mall waar je ze kunt krijgen. Daar werkt een Nederlandse kok. Vandaar dat ze op de menukaart staan.

Dan is er een Nederlands winkeltje in het Dubai Investment Park district. Daar is een café waar je ze kunt krijgen. Vinkers heet dat. Maar de laatste keer dat ik daar was vond ik ze niet lekker daar.

Ook zijn er enkel Belgische bars waar je ze kunt krijgen is mij verteld.

En dan is er de wekelijkse "Dutch in Dubai" bijeenkomst in de Hilton bar in JBR of ergens anders. Daar worden ze ook geserveerd. Maar daar zie je altijd dezelfde gezichten en daar ga ik al lang niet meer heen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hier maak je waarschijnlijk ook nog een kans 

Belgian Cafe Souk Madinat Jumeirah 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...