Ga naar inhoud


Bitterballen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Mijn mening als je daar kunt wonen en bij de MBC bent het niet op een paar euro aankomt en wie weet wil de

* hun lekkere bitterballen versturen.

Vind die van hum het lekkerst

server.jpg

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja en zelf bitterballen,kroketten,frikandellen en andere snacks maakt de beste snackbar van Leeuwarden hier in de straat.

Geintje is er altijd bij

 

 

 

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

 

 

 

21 uur geleden zei Terror:
1.5 kilo magere bieflappen
4 ltr Water
7 rundvlees bouilionblokjes (maggi) voor 1/2ltr bouillion per blokje
1 kg tarwebloem
500 gr blue band
1 theelepel peper
4 eieren
Panneermeel

 

En de volgende vraag is hoe je zelf blueband kan maken :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo...om even wat dingen en vooral speculaties recht te zetten, ik heb helemaal geen heimwee naar Nederland.

Integendeel ik wil er niet meer naar terug en als ik er ben dan is dat voor mij buitenland. Ik woon  40 jaar niet meer in NL, dan heb je geen heimwee meer. Heb ik nooit gehad trouwens.

De vraag over bitterballen was goed bedoeld.

Afgelopen zondag was ik in Amsterdam voor de IBC en heb daar in een snackbar aan de Europa Blvd in een snackbar een dubbel portie bitterballen gegeten.

 

IMG_20170917_145432.thumb.jpg.26868322581370b1824254f37384f388.jpg

imageproxy.php?img=&key=6a0a06f972cc2a93

 

Verder heb ik 2 zakken met bitterballen gekocht en meegenomen in een kleine vriestas met 2 koel elementen. Het geheel heb ik nogmaals in handoeken gewikkeld en in mijn koffer gedaan.

Met een fikse vertraging in Dubai aangekomen en naar huis gereden. Daar alles snel uitgepakt en de ballen waren nog steeds bevroren en nu liggen ze

in de diepvries voor de eerste de beste feestelijke gelegenheid.

 

 

IMG_20170919_141127.thumb.jpg.560d8d2df97c02d9e46db1b9f58126d3.jpg

 

 

Iedereen bedankt voor de suggesties en "vriendelijke" opmerkingen van enkelen.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man wat een avontuur, je kan er bijna een spannend jongensboek over schrijven. De avonturen van Drs IJzerbout en de jacht op de ongrijpbare bitterbal :D

 

Dat ze maar goed mogen smaken! En drink er dan in hemelsnaam geen Ginneken bij want anders geloven we helemaal niet meer dat je geen heimwee hebt. :lol:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei kiekiek:

Gewoon even vragen hoe zij eraan komen. Hoe simpel is het? Maar liever een aandachts topic hier openen om een beetje contact te kunnen blijven met Nederland is leuker. Ergo .... ik denk dat het dan ook helemaal niet om die bitterballen gaat ;)

 

Nou, dat kan best eens tegenvallen. Ik hoorde van vrienden in Boekarest dat de Nederlandse ambassade dat ook voor (toen nog Koninginnedag) deed, en vooral ook met verse Hollandse Nieuwe. Die werden dan even snel overgevlogen om helemaal vers aan hun gasten aangeboden te kunnen worden. Geld speelt daarbij geen enkele rol...

34 minuten geleden zei Psychosammie:

Man wat een avontuur, je kan er bijna een spannend jongensboek over schrijven. De avonturen van Drs IJzerbout en de jacht op de ongrijpbare bitterbal :D

 

Dat ze maar goed mogen smaken! En drink er dan in hemelsnaam geen Ginneken bij want anders geloven we helemaal niet meer dat je geen heimwee hebt. :lol:

 

Waarom een jongensboek? Bijna alles wordt tegenwoordig jongensboek of jongensdroom genoemd. Ik word er een beetje niet goed van. Alsof meisjes geen bitterballen zouden lusten of ze zouden willen maken...  Enne, wat detectives betreft, daarvan wordt tegenwoordig een heel fors deel door dames geschreven en ook de kijkers zijn heel vaak vrouwen. Ons huis vormt daarbij geen uitzondering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Zo...om even wat dingen en vooral speculaties recht te zetten, ik heb helemaal geen heimwee naar Nederland.

Integendeel ik wil er niet meer naar terug en als ik er ben dan is dat voor mij buitenland. Ik woon  40 jaar niet meer in NL, dan heb je geen heimwee meer. Heb ik nooit gehad trouwens.

De vraag over bitterballen was goed bedoeld.

Afgelopen zondag was ik in Amsterdam voor de IBC en heb daar in een snackbar aan de Europa Blvd in een snackbar een dubbel portie bitterballen gegeten.

 

IMG_20170917_145432.thumb.jpg.26868322581370b1824254f37384f388.jpg

imageproxy.php?img=&key=6a0a06f972cc2a93

 

Verder heb ik 2 zakken met bitterballen gekocht en meegenomen in een kleine vriestas met 2 koel elementen. Het geheel heb ik nogmaals in handoeken gewikkeld en in mijn koffer gedaan.

Met een fikse vertraging in Dubai aangekomen en naar huis gereden. Daar alles snel uitgepakt en de ballen waren nog steeds bevroren en nu liggen ze

in de diepvries voor de eerste de beste feestelijke gelegenheid.

 

 

IMG_20170919_141127.thumb.jpg.560d8d2df97c02d9e46db1b9f58126d3.jpg

 

 

Iedereen bedankt voor de suggesties en "vriendelijke" opmerkingen van enkelen.

 

Ik hoop dat het je smaakt!  Van Dobben en Kwekkeboom zijn inderdaad zo'n beetje de meest prestigieuze merken. Mij vallen ze echter nogal tegen omdat ze (vooral Van Dobben) erg vet op de tong zijn. Bij de M*kr* vond ik recentelijk "Bourgondische kroketten" in een zwarte doos in de diepvries, dat zijn de voor mij tot nu toe lekkerste.

 

Overigens, alle begrip voor je statement dat heimwee niet je issue is. Ikzelf heb ook allerlei favoriete producten die ik als eerste koop als ik in het desbetreffende land ben, van salata de icre en vineta in Roemenië tot een bakje Tarama in Frankrijk of België, en zo kan ik nog wel wat dingen uit andere landen noemen waar ik dol op ben en altijd koop als ik er ben. Maar met heimwee heeft dat echt helemaal niets te maken! Gewoon met iets lekkers willen hebben dat je niet kunt krijgen. Maar dat begon al toen ik in 1977 terug naar Nederland kwam en tot mijn grote teleurstelling hier een aantal dingen waar ik naar terugverlangd had niet meer kon kopen. Zo herinner ik me de Pastachoca van Friesche Vlag: een chocoladebeleg op stroopbasis waarmee we als kind onze namen op een boterham konden schrijven. Veel lekkerder dan die vettige hap die nu onder die naam verkocht wordt. En zo kan ik er nog wel een paar noemen. Heimwee? Nee, gewoon iets lekkers moeten missen!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...