Ga naar inhoud


één na grootste radiotelescoop ter wereld flink beschadigd door orkaan Maria


Sprietje

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

stonge jonge man als je daar de masten van zult moet schilderen.

Of woestijn zand en stof moet afnemen crazy_001.gif.b36d52f45da607acb50fc2037163afe6.gif

 

een slechte Photoshop zie je zo aan de schaduw

 

Niks geen slechte photoshop, je kijk met je neus.

En stof afnemen wordt dagelijks door poetsvrouwen gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Sprietje, als jij niet kan onderscheiden of een posting van mij al dan niet serieus bedoeld is, dan twijfel ik echt aan je verstandelijke vermogen.

Misschien de volgende keer een icoontje bij plaatsen, door corona lopen er heel wat op de toppen van hun (lange) tenen.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Hier nog wat afbeeldingen van hoe tegenwoordig veel gevoeliger radiotelescopen worden gebouwd door niet gebruik te maken van één grote schotel maar door vele kleinere schotels en deze signalen te koppelen.

 

1337387300_AtacamaLargeMillimeterArray.jpg.e7bbe82375c204a3e6d63a648e601096.jpg

 

ALMA_-_Antennas_in_compact_configuration.thumb.jpg.792996e12635b8a3a4cb961a3845d4a1.jpg

Deze afbeelding kan extreem veel uitvergroot worden

 

Het nieuwste project is om duizenden zeer eenvoudige en dus goedkope schotels te gebruiken die bijna wereldwijd geplaatst worden waardoor een fictieve schotel verkregen wordt van duizenden kilometers groot.

 

683227014_bombivonaukata.jpg.ac3dd59e31baa9d0745d4506d7e6f154.jpg

 

 

30062219_mayorhallazgodelradiotelescopi.jpg.69e1d8470f42d248d34795ccc3ed3f1a.jpg

mayor hallazgo del radiotelescopi

 

Dat klopt, tegenwoordige koppelt men veel kleinere radio telescopen , zelfs op verschillende locaties. Dit wordt ook gedaan met de gewone astronomische telescopen, zie maar in Chili.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Neen echt niet, geen tijd voor.

En jij weet welke schaduwlijn er om 12 uur locale tijd te zien is op een schotel

Ik ken niets van photoshop, maar volgens ik opmerk op deze foto, kan je niet echt voortgaan op de schaduwen, want niet alle schotels staan gelijk gericht.  De schaduwen vallen wel allemaal in dezelfde linkse richting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-11-2020 om 10:06, Drs. IJzerbout zei:

 

Sprietje, als jij niet kan onderscheiden of een posting van mij al dan niet serieus bedoeld is, dan twijfel ik echt aan je verstandelijke vermogen.

 

Het zijn ook altijd de.zelfde Bijdehandjes😅

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Vogelzang zei:

Sprietje, bespaar je tijd en humeur door niet in te gaan op een naar boven gevallen betweterige kwal.

Volgens mij mag je hier de bijdragen van leden afkraken met woorden als volkomen onzin en lariekoek. Maar je mag iemand niet persoonlijk beledigen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moonchild heeft in principe gelijk maar het voortdurend aanvallen van Sprietje en in het verleden op die manier Sjaak(K) weggepest hebben en mij er bij, doet wat oud zeer opkomen. Inmiddels mijn gram gehaald dus over.

Ik hoop dat de vervelende eigenschap van mensen die denken de beste te zijn en dat onderbouwen door andere de maat te nemen ook over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug on topic!

 

In dit onderwerp zijn postings welkom over de problemen met de radio telescoop!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...