Ga naar inhoud


Sjoemelsoftware ofwel Dieselgate


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Of boeit die uitstoot niet en wordt alles veroorzaakt door gedram van de milieu taliban? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees nog ff 10 pagina's terug. Niemand is belazerd. De ellende begon pas met een onzinnige software update. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Porsche haalt per direct alle diesels uit de verkoop

Porsche verkoopt met onmiddellijke ingang geen dieseluitvoeringen meer, nadat er sjoemelsoftware in de motoren is aangetroffen. De Duitse autofabrikant ziet zich gedwongen om deze radicale beslissing te nemen.

Erik Kouwenhoven 22-02-18, 05:00 Laatste update: 09:29 

 

Wie onlangs een Porsche Macan Diesel bestelde, heeft pech. Porsche kan de auto niet meer leveren, omdat in de software van de motor maar liefst vijf verdachte softwareprogramma’s zijn aangetroffen. Verkooporders van de auto worden teruggedraaid en op de website van Porsche is de dieselversie ook niet meer te vinden. Porsche ziet zich genoodzaakt tot deze radicale stap, omdat het Duitse Kraftfahrtbundesamt (KBA)heeft gedreigd de typegoedkeuring van de Macan terug te draaien. Dat zou betekenen dat Porsche alle Macans Diesel moet terugkopen  van de huidige eigenaren.

Hybrides

Het probleem treft echter niet alleen de Macan. Porsche heeft inmiddels alle dieselversies van de site geschrapt. Volgens een officiële verklaring omdat diesels niet meer passen bij de overgang naar volledig elektrische auto’s en omdat de focus op hybrides komt te liggen. Bovendien zegt Porsche dat de vraag naar diesels sterk afneemt. Maar volgens welingelichte bronnen gaat het in werkelijkheid ook en vooral om de misleidende software die in de motoren is aangetroffen. 

Cayenne Diesel

De productie van de Panamera 4S Diesel was eerder al beëindigd wegens aangetroffen sjoemelsoftware. Volgens Porsche is het afscheid van dieselmotoren niet definitief - ook al beweren Britse media van wel - en komt er ooit nog een Porsche Cayenne Diesel. Wanneer en met welke motor wordt echter niet bekendgemaakt.

Processen

Porsche bouwt zelf geen dieselmotoren, maar nam deze tot op heden af van zusterfabrikant Audi. Beide merken zijn onderdeel van de Volkswagen Groep, waar het grote schandaal rond Dieselgate ooit begon. Er lopen nog tal van juridische processen rond de sjoemelsoftware, ook onderling. Zo heeft Porsche geprobeerd 200 miljoen euro terug te vorderen van Audi vanwege misgelopen inkomsten rondom de verdachte motoren. 

 

Bron: Algemeen Dagblad 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2017 om 11:10 zei TangoBravo:

 

En zo raakt off-topic weer heftig off-topic, haalt de een of andere :angry: er zelfs weer de politiek bij, het moet niet gekker worden hier!!

 

 

 

Wat mij altijd weer opvalt is dat dat soort kreten nooit worden geslaakt wanneer iemand iets poneert zoals Psychosammie maar wanneer je er dan een antwoord op geeft. Waardoor bij mij het vermoeden ontstaat dat het niet gaat om de vraag om het onderwerp zelf maar om een politiek vooroordeel. Je vindt het kennelijk prima als iemand een (onterechte) politieke veronderstelling doet en gaat pas zeuren als daar een antwoord op gegeven wordt waarin dat wordt rechtgezet.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-12-2017 om 21:02 zei minplus:

Dat de EU er mee bezig is is een ongunstig teken want die werkt met lobby's van de grootindustriëlen.....

Men reageert op de gewone burger als er teveel protesten komen, eerder niet.

 

Maar wie weet...

 

Je vergeet hoe ontzettend veel consumentbeschermende regelgeving van de EU komt. Alleen dankzij hen kun je nu bijvoorbeeld zonder extra kosten op vakantie vanuit verre landen als Portugal. Griekenland of Finland met je mobieltje zonder extra kosten naar huis bellen. Dat afgeven op de Eu is helaas een hobby van velen geworden maar dat maakt het nog niet waar. Gegeven het feit dat onze vorige minister van Volksgezondheid voorheen een lobbyiste van de tabakswarenindustrie was hebben we trouwens heel veel boter op ons hoofd, we kunnen het kennelijk minstens net zo goed binnen eigen land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei T90user:

Gegeven het feit dat onze vorige minister van Volksgezondheid voorheen een lobbyiste van de tabakswarenindustrie was hebben we trouwens heel veel boter op ons hoofd, we kunnen het kennelijk minstens net zo goed binnen eigen land.

 

Laat ik dan eens meteen reageren zodra de eerste uitglijder zich aandient. Bij de vorige melding was ik wat te traag en daardoor kreeg jij de indruk dat ik het alleen over jou had. 

 

Maar nu ben jij toch wel echt de eerste die er weer een ander onderwerp van maakt.

Wat heeft dit met sjoemelsoftware te maken? 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk heb je weer niet goed gekeken. Minplus spreekt van zijn misnoegen dat de EU zich ermee bezig houdt "omdat dat vanwege de lobby van grootindustriëlen" foute boel zou zijn. Ik geef daar een goed gemotiveerd antwoord op omdat ik vind dat hij dat verkeerd ziet. Dan ben IK toch niet degene die begint????? Had je je pijlen op HEM moeten richten!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verveel je je? Een discussie van dik 2 maanden geleden. Ik ben al weer verder met mijn leven hoor.

12 minuten geleden zei T90user:

Alleen dankzij hen kun je nu bijvoorbeeld zonder extra kosten op vakantie vanuit verre landen als Portugal. Griekenland of Finland met je mobieltje zonder extra kosten naar huis bellen.

 

Ja, en dat we alleen rechte komkommers hebben waardoor alle kromme komkommers doorgedraaid moeten worden. Allemaal heel zinvol. Dit rechtvaardigt natuurlijk de extra miljarden die naar Brussel moeten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch toch, zie je nou, je kunt het toch!!!  :P

 

Nee, maar even zonder flauwekul, ik kom dit gedoetje keer op keer tegen en mijns inziens volstrekt onterecht omdat ik in vrijwel alle gevallen reageer op iets wat een ander zegt, niet omdat ik zelf de starter van zoiets ben. Maar dan zie je vaak dat er gedaan wordt alsof men bekritiseert dat er over politiek gesproken wordt maar dan niet richting degene die begon maar wel richting degene die iets antwoordt waar je het niet mee eens bent. En dat is nogal unfair.

 

Overigens, we bevinden ons in de sectie "Off-topic" en om dan uitgerekend daar te gaan klepzeiken over het feit dat iemand "off-topic" zou reageren is natuurlijk absurd. Misschien moet je wat dat betreft jezelf eens afvragen of je er wel goed aan doet om uitgerekend hier mensen te gaan bekritiseren. Maar ik zeg nogmaals: als je vindt dat iets niet "heurt" richt dan je pijlen op de eerste die ermee begon en wacht niet totdat je een mening in de vorm van een antwoord op een stelling langs ziet komen waar je het niet mee eens bent. Want dan doe je alsof je het braafste jongetje van de klas bent terwijl je in werkelijkheid dor heel andere motieven gedreven bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Psychosammie:

Verveel je je? Een discussie van dik 2 maanden geleden. Ik ben al weer verder met mijn leven hoor.

 

Ja, en dat we alleen rechte komkommers hebben waardoor alle kromme komkommers doorgedraaid moeten worden. Allemaal heel zinvol. Dit rechtvaardigt natuurlijk de extra miljarden die naar Brussel moeten.

 

Huh? Waar heb je het nou weer over? Ik reageerde al op 27 december op wat je zei. Mij reactie was op kritiek van Tango Bravo, had met jou verder niets van doen. Met verveling had het overigens ook niets te maken maar gewoon met een notificatie waarvan ik niet meteen zag dat ie al wat ouder was. Maar in zekere zin zou je natuurlijk van iedereen die hier wat vaker aanwezig is kunnen zeggen "dat hij zich verveelt".  Is niet zo maar mijn "innere Schweinehund" zegt me dat ik soms liever luier achter mijn computer zit dan dat ik mijn luie donder uit die stoel krijg om eens wat noodzakelijk werk te doen. Ik vermoed dat ik ook daar de enige niet in ben :D  In Amerika sprak men van "procrastinating",  het uitstellen van noodzakelijke dingen omdat je er nog even geen zin in hebt. Daarbij is de computer tegenwoordig voor velen het meest gebruikte excuus.

aangepast door T90user
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

enkelen moesten eens vaker in de kroeg of het theehuis gaan discussiëren in plaats van hier van achter een toetsenbord

 

het slaat nergens op die topics die helemaal geen begin - midden en einde hebben

gezever en gal spuien op iets en / of iedereen zonder echte vragen te beantwoorden

 

 

 

  • Bedankt 1

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...