Ga naar inhoud


Sjoemelsoftware ofwel Dieselgate


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Duidelijk, het ontbreekt aan echt goede testen door een onafhankelijke instantie, en deze testen moeten onder echte gebruik omstandigheden plaatsvinden, zoals het er nu aan toegaat is er teveel speculatie en manipulatie, de EU is bezig ermee.

Ook daar is men het verre van eens.

http://www.dw.com/en/controversy-over-new-eu-diesel-emissions-test/a-18813528

https://www.autoblog.com/2017/08/31/eu-stricter-car-emissions-test-diesel/

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijf toch gewoon weg van die dure rommel van de VAG groep , die motoren deugen gewoon niet . Het zijn trouwens niet alleen de diesel motoren die brak zijn . De TFSI motoren zijn(of waren)  dit ook met hun hoge olie verbruik en daardoor enorme schadelijke uitstoten voor het milieu , laat staan de dure reparaties die nodig waren om het geklungel van de VAG groep op te lossen ( door de eigenaar zelf te betalen natuurlijk , en liefst dan niet bij de merk dealer , die gebruiken merk onderdelen , waardoor het probleem terug kwam) .

Ik kwam onderstaand filmpje ooit tegen ,  nadat ikzelf 5500 € zou moeten ophoesten voor een complete revisie van de motor na een productie fout van een A4 1.8 tfsi, die op 170.000 km de vernieling inging door het te hoge olie verbruik . Klagen bij de dealer heeft niks geholpen .      

 

https://www.youtube.com/watch?v=_5YPjObvqxw&t

 

https://www.youtube.com/watch?v=ydW2hEPiXhI&t

 

Zo zie je maar . Vele miljoenen klanten zijn de dupe . TDI motoren met aangepaste software in de auto's zijn waardeloos, omdat ze niet meer aan de opgegeven specificaties voldoen . De TFSI motoren , als je niet ingreep bij olie verbruik ging de motor onherroepelijk in de prak met de nodige kosten voor de klant.

 

De VAG groep zou gewoon elke auto met deze problemen of update's van sjoemel software die tot nog meer kosten leiden voor de klant ( kapotte EGR klep enz ) moeten terug nemen en de aankoop som terug betalen , wie z'n gat verbrand moet maar op de blaren zitten ! .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

En opeens bekennen ze schuld, moet het voor de toekomst allemaal Elektrisch gaan worden, echt een bedrijf dat lak heeft aan zijn klanten, alleen al de garantie afhandelingen zijn niet van deze wereld, het is steeds het proberen af te schuiven op de klant van de schade die zeer storend is, en de Importeurs zijn mede schuldig hieraan.

 

Zeer slechte bedrijfs-filosofie dus, of hoe je van een Klant een Slachtoffer maakt.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het laatste filmpje van @bartjep ziet kom je tot de conclusie dat alle ellende veroorzaakt wordt door de onzinnige uitstoot eisen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Psychosammie:

Als je het laatste filmpje van @bartjep ziet kom je tot de conclusie dat alle ellende veroorzaakt wordt door de onzinnige uitstoot eisen. 

 

Dat hangt ervan af he , CO of een hoop verbrande olie de lucht in pompen . Het is allemaal even slecht . Het is gewoon van hoe druk ik de productie en ontwikkeling kosten en hoe verkoop ik dat zo duur mogelijk . Hier is bijna 40.000 € letterlijk de klikko in gegaan . Motor was vast gelopen , kom je met de genoemde prijzen niet toe hoor .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2017 om 18:08 zei Psychosammie:

@T90user

Ah, ben jij die laatste PvdA stemmer? :cool:

 

Een wonderlijke conclusie, geen idee waar je die vandaan haalt. Nee, ik heb ooit een paar maal op Joop den Uijl gesteld (daarvoor PSP) maar nadat de PvdA alle idealen die de mijne waren bij het grof vuil zetten ben ik nooit meer in de verleiding gekomen. Doorgaans komt voor mij alleen de SP nog in aanmerking maar die heb ik ook links laten liggen bij de voorlaatste EP verkiezingen omdat ze wat mij betreft te ambivalent waren in hun stellingname ten aanzien van een Verenigd Europa. Ik weet het, de EU afkraken is een in mijn ogen tamelijk pervers modeverschijnsel maar daar ben ik het niet mee eens en zal ik het ook nooit mee eens zijn. Een zo hecht mogelijk verenigd Europa was en is mijn eerste politieke prioriteit. Dus ja, theoretisch zou ik dan weer bij de PvdA of D'66 terecht kunnen komen maar vogels die zich links noemen en alle oplossingen op rechts zoeken zijn voor mij geen optie. Ik heb trouwens nooit de kritiel van rechtse stemmers begrepen die dan eerst op een club als de VVD stemmen en zich er dan over beklagen dat die teveel voor de belasting-ontduikende multinationals doen. Het is alsof je een regendans doet in de hoop dat het droog weer zal worden. Mensen die erg in de war zijn of ten minste onwetend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei T90user:

 

Een wonderlijke conclusie, geen idee waar je die vandaan haalt. Nee, ik heb ooit een paar maal op Joop den Uijl gesteld (daarvoor PSP) maar nadat de PvdA alle idealen die de mijne waren bij het grof vuil zetten ben ik nooit meer in de verleiding gekomen. Doorgaans komt voor mij alleen de SP nog in aanmerking maar die heb ik ook links laten liggen bij de voorlaatste EP verkiezingen omdat ze wat mij betreft te ambivalent waren in hun stellingname ten aanzien van een Verenigd Europa. Ik weet het, de EU afkraken is een in mijn ogen tamelijk pervers modeverschijnsel maar daar ben ik het niet mee eens en zal ik het ook nooit mee eens zijn. Een zo hecht mogelijk verenigd Europa was en is mijn eerste politieke prioriteit. Dus ja, theoretisch zou ik dan weer bij de PvdA of D'66 terecht kunnen komen maar vogels die zich links noemen en alle oplossingen op rechts zoeken zijn voor mij geen optie. Ik heb trouwens nooit de kritiel van rechtse stemmers begrepen die dan eerst op een club als de VVD stemmen en zich er dan over beklagen dat die teveel voor de belasting-ontduikende multinationals doen. Het is alsof je een regendans doet in de hoop dat het droog weer zal worden. Mensen die erg in de war zijn of ten minste onwetend.

 

En zo raakt off-topic weer heftig off-topic, haalt de een of andere :angry: er zelfs weer de politiek bij, het moet niet gekker worden hier!!

 

Als het waar is wat @Sjaak(k) schrijft, dat Volkswagen alleen maar ten doel had om Toyota van de troon te stoten als grootste autofabrikant, dan zeg ik als ex-klant van Volkswagen: "Dat is lekker belangrijk". 

Wat maakt mij het nou uit of een autofabrikant de grootste is. Ik heb auto's gehad van kleine fabrikanten: Bijvoorbeeld Daf (maar dat is wel heel lang geleden, bedrijfswagen), maar ook Saab, en van grote fabrikanten zoals Mercedes, Chrysler, Chevrolet, Honda, Nissan, Volvo, enz. Tot op heden in totaal 14 merken 

Het maakte mij niet uit of de fabrikant klein of groot was, de auto moest op dat moment voldoen aan mijn eisen. De reden dat ik op gegeven moment weer van merk ben geswitcht komt louter door iets dat in mijn ogen veel belangrijker is dan wie de grootste is (of heeft...) en dat is after sale service. Ofwel, het ontbreken daaraan. 

 

De after sale service van Volkswagen had mijns inziens maar één doel: "Hoe voorkomen we aansprakelijkheid"  Ze zijn er voor opgeleid om uiterst vriendelijk te lijken maar vooral niks toe te zeggen. En daar ben ik op afgeknapt. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TangoBravo:

Wat maakt mij het nou uit of een autofabrikant de grootste is

 

Jou niet, de investeerders wel. En ik kan me voorstellen dat het voor het bedrijf wel goed voelt. En ook dat is politiek :cool:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2017 om 13:31 zei Sjaak(k):

Toch blijft de liefde een beetje voor dit merk, als ik eens een nieuwe Golf voorbij zie komen blijf ik het nog steeds een prachtige auto vinden,

 

Lang geleden vond ik de VW's ook mooi, maar dat is nu echt wel voorbij. Eigenlijk heb ik geen enkele band meer met een merk, mijn keuze voor een auto wordt nu grotendeels bepaald door cijfers: Het is de auto geworden die mijn 1650 kg caravan kan trekken, een automaat heeft, hoog zit (vanwege rugklachten), en toch niet al te duur is. Het werd een Japanner.

En verder is de dealer voor mij belangrijk, uiteindelijk moet die de service geven, en betrouwbaar blijken. 

 

De enige auto waar ik nog wel eens met enige weemoed aan terugdenk kocht ik 40 jaar geleden: Een Chevrolet met 5 liter V8. "There's no substitute for cubic inches...." 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste Golfje vond ik mooi qua model, vergeleken met bv. het R4-tje, de Eend en het Fiatje.

Tegenwoordig vind ik ze absoluut niet meer mooi vergeleken met de rest en al heel lang veel te duur voor wat ze bieden.

Als ze voorbij komen vraag ik me vaak af waarom ze tig km harder rijden dan toegestaan en als ik achter eentje rijd die een normale snelheid aanhoudt ga ik vaak afstand nemen vanwege de meur of hem snel even passeren...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
1 uur geleden zei Tripleboy:

Bedrog en nog eens bedrog dus

 

https://www.hln.be/de-krant/sjoemelsoftware-eruit-en-plots-verbruikt-volkswagen-meer~a8561bc0

 

Kiekiek, en hoe ga je deze goed praten.

 

Niet nodig Tripleboy, ik ben geen vw-klant meer en ga dat ook niet meer worden. In mijn geval door ervaringen uit het verleden met het merk, nog niet eens door de sjoemelsoftware, maar dat ligt wel in de lijn met mijn eerdere ervaringen met het merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...