Ga naar inhoud


Sjoemelsoftware ofwel Dieselgate


TangoBravo

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het AD-Blue verbruik hangt ook sterk af van je rijstijl.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, LPG is schoner, maar fiscaal gezien onaantrekkelijk gemaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Ja, LPG is schoner, maar fiscaal gezien onaantrekkelijk gemaakt.

Nou dat valt wel mee. Met zo'n 22000 km per jaar scheelt het mij een hele hoop brandstofkosten. Voor dat ik de installatie liet inbouwen a €1600,00 had ik al berekend, rekening gehouden met 20% hoger verbruik tov benzine, dat ik de installatie binnen 9 maanden terugverdient had.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat meer om de zakelijke rijder, en de bijtelling voor de leasebak.

Een van de leasefirma's heeft op 130.000 wagens totaal maar 300 LPG wagens rijden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Sjaak(k):

Tja maar de eerste Duitse Volswagen bij de benzine rijders staat pas op 18 dat is wel heel onzuinig vergeleken bij de Japjes en Koreanen die in de top zuinige auto's staan.

Bij de grotere Diesels zie ik BMW en Mercedes en Audi niet eens staan zo hard zuipen ze zeker.:D

Dieselgate gaat niet over brandstofverbruik en co2 uitstoot, maar over NOx vervuiling. Open anders een topic over brandstofstofverbruik van franse barrels uit de oudheid :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei kiekiek:

Wat een onzin, die willen alleen maar een schadeloostelling. Is goed dat zoiets bestaat!

 

Waarvoor dan? Welke schade heb je dan geleden? Je hebt een prima rijdende diesel gekocht. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei TangoBravo:

lekker sarcastische manier van vraagstellen heb jij toch.

 

Oprechte verbazing van mijn kant. Ik ken niemand binnen mijn familie, collega's of vriendenkring die op die criteria een auto koopt. Ook niet de hippe vogels in hun afzichtelijke prius, want nu de subsidie eraf is vinden ze het toch niet zo interessant meer. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Sjaak(k):

Mmm dus jij laat je inpalmen door auto reclames en verkoop onzin en auto verkopers? Verzekeraars en auto verkopers zijn de grootste boeven, maar dat terzijde.

Diesels blijven vervuilers wat VW ook beweerd met al zijn gesjoemel

Ik heb jaren Volkswagen gereden maar het gekke is dat VW er nooit als zuinigste uitkwam, een goede vriend die chef monteur was bij de VW importeur legde me dat eens uit.

Bij VW loopt de motor altijd prima, dat komt door allerlei elektrische sproeiers en sensoren die de motor nagenoeg bij ieder toerental goed laat lopen of hij nu koud of warm is, helaas gaat dat altijd gepaard met een veel hoger brandstof verbruik. In het verleden liep je auto toch voor geen meter stationair en moest je choken totdat je groen zag, toen de automatische choke kwam met een thermostaat werd het al beter, maar het benzine gebruik werd ook hoger door dat de thermostaat te lang in bleef staan (VW kever). Het frappante was dat de Franse auto's altijd als de zuinigste uit bus kwamen, ik heb jaren Renault gereden en ik kan dat beamen, mijn R4 en later mijn R5 waren echt super zuinig en liepen als een zonnetje. Later namen de Jappen die zuinigheid over en waren echt probleemloos, dat kon je van VW niet altijd zeggen. Een echte zuinige Duitse auto ben ik nog nooit tegen gekomen.

Ik rij nu al weer een hele tijd Japans (Suzuki) en ze zijn echt probleemloos en standaard erg compleet en lopen als een naaimachine en erg zuinig.

 

 

Werking van de choke is erop gebaseerd dat je met een te koude motor een rijker benzine luchtmengsel in je motor zuigt, als je gas geeft gaat je luchtklep door de werking van je gasstangen steltsel gewoon open en funcioneerd alles normaal oftewel de choke werking op de hand of automatisch is niet meer in werking.

Veel mensen waren bang voor het vergeten van de choke maar dat maakte tijdens de rit niets meer uit. Bij meer toeren dan stationair werkte de choke functie feitelijk niet meer.

Het enige wat vervelend kon zijn was dat als je alleen bij de handbediende choke vergat deze weer normaal te zetten de motor niet lekker stationair kon lopen en dat vergeten deed jij zeker.

Voor de minder slimme mensen is toen de automatische choke bedacht, deze werd electrisch of door je koelwater verwarmd en je hoefde niet meer na te denken over je choke.

 

Moet even kwijt dat veel mensen die zulke verhalen schrijven als sjaak meestal gehinderd worden door enige kennis van de autotechniek en een technisch inzicht hebben op dit gebied als een chimpansee.

 

ik spreek in dit geval met de kennis van jaren in de autotechniek beginnend als tankmonteur met zowel benzine als diesel motoren en toen nog tig jaar bij verschillende automerken met kan nu wel zeggen een voorliefde voor Ford.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl bij de huidige motoren met brandstofinjectie de choke geheel ontbreekt, omdat hier de hoeveelheid benzine elektronisch wordt geregeld door een electronic control unit (ECU), eventueel door een extra injector in het inlaatspruitstuk.

 

We spreken hier over Benzine motoren natuurlijk.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Sjaak(k):

Mmm dus jij laat je inpalmen door auto reclames en verkoop onzin en auto verkopers?

 

Beste Sjaak(k)

 

Lees mijn uitleg onder de door jou aangehaalde discussie nog eens goed, ik liet mij niet inpalmen maar verwachtte toch wel een van de ‘schoonste’ diesels. Qua misleiding is Volkswagen wel goed bezig geweest, zelfs op de Euro5 toekenning hadden ze geen recht. Hebben ze die ook “ingepalmd”? Ik heb die bewuste aanhaling gedaan om te laten zien wat VW allemaal deed om (achteraf bezien) het publiek te misleiden.

 

Ik koos overigens voor de Sharan omdat ik een auto nodig had waarin mijn vrouw en ik als mantelzorgers comfortabel drie oudere mensen mee konden nemen waarvan er twee invalide waren. (Helaas zijn die beiden vorig jaar overleden). Hij had 3 ruime comfortabele zitplaatsen achterin met een uitstekende instap door de grote elektrisch bediende schuifdeuren en een grote kofferruimte t.b.v. rolstoel enz. Daarnaast moest ik er ook een zware caravan mee kunnen trekken. Dat alles kon de Sharan met een gemiddeld verbruik van 1:14. Ik heb er zelfs langere reizen gemaakt met een gemiddeld verbruik van ruim 1:17. En dat voor een wagen die niet alleen bijna 1800 kilo weegt, maar ook bijna 2 meter breed en ruim 1.70 meter hoog is, dus 'enige' luchtweerstand moest overwinnen. Hij mocht 2200 kg trekken. Op het moment dat ik moest kiezen tussen de benzine en diesel versie, viel de keuze op diesel vanwege de economische voordelen en de grotere trekkracht t.b.v. de caravan en de rustiger lopende motor. Het feit dat de diesel op dat moment vrijwel net zo schoon werd gepresenteerd als de benzine motor was het laatste duwtje. 

 

Verder schrijf jij dat Dieselgate juist wel over brandstofverbruik gaat. Dat heb ik persoonlijk niet ervaren. Mijn Sharan bleef na de update in ieder geval net zo zuinig rijden als voor die tijd. 

 

Alleen het verbruik van de Ad-blue zou toenemen, heel logisch want daarmee reinig je de uitlaatgassen beter. Ik heb die verwachtte toename in het verbruik zelf niet meer kunnen vaststellen omdat ik de wagen heb ingeruild voordat het tankje leeg was. Mijn Ad-blue verbruik was ongeveer 1 liter Ad-blue op 90 liter diesel, gemiddeld moest ik het tankje één keer in de 15.000 - 20.000 km bij laten vullen (ging er 10 - 15 liter bij). Na de software-update kreeg ik een voucher waarmee ik de tank 5 keer gratis kon laten bijvullen bij VW. Volgens VW was dat compensatie voor het meerverbruik wat er gedurende de resterende levensduur van de auto te verwachten was. 

 

De grote klacht die ik van veel andere VW rijders hoorde was niet zozeer het brandstofverbruik maar vooral het vermogensverlies van de kleinere diesels. Ik heb dat niet gemerkt maar bij 170 pk mis je er niet zo gauw 2 of 3. Of 5. 

 

Maar de allergrootste klacht over Dieselgate die ik zelf heb en die ik vaak terughoor is dat de problemen die ontstaan en niet verholpen kunnen worden vervolgens doodgezwegen worden door iedereen die er wat aan zou moeten of kunnen doen. Bij de garage halen ze machteloos de schouders op en verwijzen ze naar “Volkswagen” als een hogere macht die hun voor het blok zet, bij de servicedesk van “Volkswagen Nederland” lopen ze zo zwaar achter met het werk dat een reactie op een mailtje, brief of telefoontje 1,5 tot 2 maand duurt, maar dat kan ook beleid zijn. “Als we maar lang genoeg wachten houden ze vanzelf op met zeuren”…. of zo. En als je iemand aan de lijn krijgt dan hoor je gewoon aan hun uitspraken dat ze mediatraining hebben gehad waarbij ze zorgvuldig vermijden ook maar iets te zeggen waar je wat aan hebt of waarvan ze bang zijn dat je het tegen ze kan gebruiken. 

 

Was Pon overigens niet hetzelfde bedrijf wat sjoemelde om overheidsorders bij o.a. de politie binnen te krijgen???

 

En tot slot: Ik heb mij niet aangesloten bij een van de claim-clubs. Hun reclame en toezeggingen kunnen misschien wel eens net zo misleidend blijken te zijn als die van VW zelf…

 

T B
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sjaak(k):

Je durft nogal wat te zeggen, jij beweerd nu dat ik het technisch inzicht heb van een chimpansee.:angry: Dan weet jij vast niet wat mijn werk 25 jaar lang geweest is.:huh:

Ik heb 25 jaar gewerkt tot mijn pensioen bij een werkgever die onderdeel  was van de grootste auto importeur in Nederland, de importeur die nu problemen heeft met de sjoemel sw. Vandaar dat ik door de hoge personeel korting jaren VW gereden heb.

 

 

Dat zegt nog niets, die wergever kan wel een schoonmaakbedrijf geweest zijn die showrooms aanveegt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult toch niet het achterste van je tong tonen...

kom op het ging over een dieselgeit en schummelsoftware

on topic

Officieel schummelt niemand natuurlijk, dat doet enkel die de voorwaarden bepaald heeft voor de uitkomst.

zoals de geluidmetingen die gesimuleerd worden rondom schiphol

meten doen ze allang niet meer ter plekke, want het is er te luid om te werken

laat staan wonen

 

off topic

:grin:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...