Ga naar inhoud


Jongere kijker verlaat lineaire tv sneller dan gedacht


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ah gelukkig hebben de Russen de wereld weer gered. Nou ben ik behoorlijk dom gehouden lees ik net dus misschien kan je me even uitleggen wat de Amerikanen deden? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden zei Psychosammie:

Ah gelukkig hebben de Russen de wereld weer gered. Nou ben ik behoorlijk dom gehouden lees ik net dus misschien kan je me even uitleggen wat de Amerikanen deden? 

 

Vraag je gewoon af waarom ze ISIS niet of nauwelijks bombardeeerden, voor de rest is hier heel erg veel over te vinden. Google is Your Friend ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het onderwerp heeft als titel:

Jongere kijker verlaat lineaire tv sneller dan gedacht

 

Ik kan met geen mogelijkheid een verband zien tussen dit onderwerp en de laatste postings.

Dit is een laatste waarschuwing , laat niet steeds opnieuw discussies afdwalen naar de bovenstaande postings met die controverse.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden keek de gemiddelde nederlander 3 tot 4 uur per dag lineair tv, ik denk (en vrees voor de aanbieders) dat dat inmiddels flink is ingestort. Ik heb zelfs al eens overwogen om de eerste tien zenders (NPO, RTL en SBS) maar eens te gaan verschuiven naar plek 100 of hoger ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
52 minuten geleden zei Thijs-Rallye:

Sinds ik mijn eerste Dreambox heb gekocht 4 jaar geleden kijk ik niks meer lineair. Die paar programma's die het kijken waard zijn die neem ik op en kijk ik later terug.

 

 

 

Zo doe ik het inderdaad ook al jaren. Long live Autotimer!

 

Het 'ding' staat ook al een jaar of 2 in de meterkast en de opgenomen bestanden gaan via Plex of Deam player naar de TV's/Nvidia Shield's.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kiekiek:

Jaren geleden keek de gemiddelde nederlander 3 tot 4 uur per dag lineair tv, ik denk (en vrees voor de aanbieders) dat dat inmiddels flink is ingestort. Ik heb zelfs al eens overwogen om de eerste tien zenders (NPO, RTL en SBS) maar eens te gaan verschuiven naar plek 100 of hoger ;)

 

In mijn werkkamer begint het lijstje op NPO 1, 2, BVN, één en Canvas, gevolgd Phoenix, ZDF Info, Arte en WDR. Commercie komt bij mij niet binnen, niet alleen vanwege de oppervlakkige onzin die je er vindt maar omdat ik zo dement ben dat ik tijdens reclameblokken vergeet dat ik ergens naar aan het kijken ben en dan ga zappen. Verder kijk en luister ik veel naar nieuwszenders van over de hele wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet wat vooral door de commerciële zenders wordt uitgezonden is het niet meer dan logisch dat de jeugd uitwijkt naar andere manieren van kijken en ander soort programma's.

Jaar in jaar uit de zelfde soort of gelijkende programma's tot vervelens aantoe uitzenden met ook nog is telkens weer de zelfde koppen als presentatie of jury team verveeld.

Dat de commerciëlen die koppen dan ook nog is hun "sterren" noemen is nog het trieste van alles.

Bij RTL wordt het tijd dat Gijljaard het stokje overgeeft aan iemand met verstand van zaken cq smaak.  Verder mag er een bezem door de "sterrenKast", liefst zo grondig dat hij leeg en opnieuw gevuld kan worden door echt talent.

Verder moet er een verbod komen op teveel reclame binnen een bepaalde tijd, voor en na het weer heeft RTL vaak reclame van bij elkaar ongeveer15 minuten waardoor de geplande uitzendingen niet op 20.30 maar pas rond 20.39 aanvangen. Volgens mij doen ze het om kijkers van GTST vast te houden voor de bagger die men daarna gaat uitzenden. Hiermee bewust het begin van programma's bij de andere zenders in de wielen rijdend waardoor kijkers het begin missen van bijv. een film of zo. Een misselijkmakend concept van wat eerder DE commerciële zender van Nederland was welke zich nu verlaagd tot dit soort dingen om kijkers te scoren, met de kwaliteit van de aangeboden programma's kunnen ze dat allang niet meer en is het een wanhoopsdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn generaties mee gecorrumpeerd en die weten niet beter...

er zijn ook slimmere jeugdigen hoog opgeleid en die willen niet meer lineair

 

maar de autotimer werkt prima echter doorspoelen bij reclame gaat niet op apparatuur van Ziggo bijvoorbeeld

crimineel om in gijzeling te worden gehouden, ja toch (dat moest toch strafbaar zijn)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Tonskidutch:

maar de autotimer werkt prima echter doorspoelen bij reclame gaat niet op apparatuur van Ziggo bijvoorbeeld

crimineel om in gijzeling te worden gehouden, ja toch (dat moest toch strafbaar zijn)

 

Op je brievenbus kan je een JA/NEE of NEE/NEE sticker plakken om ongewenste reclame uit huis te houden. Ik heb nu een paar jaar een NEE/NEE sticker en dat werkt perfect. Zelfs de krantenbezorgers durven niet meer aan te bellen voor een fooitje ;)

 

Zoiets zou eigenlijk ook moeten kunnen met al die reclamemeuk die ons op tv door de strot wordt geduwd. We klagen allemaal steen en been, willen het gewoon niet, hou die zooi dan ook bij je of moeten het principe ´de vervuiler betaalt´ er maar eens op loslaten? In dat geval kunnen wij als kijker gaan verdienen aan al die reclamezooi ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan geen 11 jarig kind dat de reclame in de bus stopt een trap onder der hol geven indien ze een sticker verkeerd interpreteerd

p.s. dat kind krijgt hier elk jaar een dikke fooi voor der beugel en tanden

ik kan wel een Talpa aanklagen wegens gijzelname ondanks dat ik er zelfs voor betaal en die rommel niet wil zien

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een ook een nieuws en sportfreak en alles wat met wetenschap te maken heeft, de jeugd volgt daarin niet , kijken liever naar youtube, zal de nieuwe wereld worden zeker?  Ook wordt hier zelden iets opgenomen, lekker live, de jeugd kijkt de gehele dag films of series , ja ieder zijn ding zeker? Misschien bij ouder worden dat ze toch weer interesse zullen krijgen in real tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tonskidutch:

maar de autotimer werkt prima echter doorspoelen bij reclame gaat niet op apparatuur van Ziggo bijvoorbeeld

 

Geen Samsung kastje blijkbaar. Wij kunnen gewoon doorspoelen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al jaren geen real tv meer, ik neem die paar programmas die er zijn op en kijk wanneer ik wil en dat zonder reclames. Ik luister liever naar de radio(internet) dat ook zonder reclames. En ik ben al over de 50, het is echt niet alleen de jeugd die er zo over denkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...