Ga naar inhoud


Jongere kijker verlaat lineaire tv sneller dan gedacht


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik kijk ook heel weinig de "gewone" tv zenders. Dat heeft een aantal oorzaken, ik werk in een 3 ploegensysteem, dus ben vaak aan het werk op het moment dat er een "nieuw" programma wordt uitgezonden. Dus dat gaat via uitzending gemist. Verder erger ik me kapot aan al die reclame, die op de "gewone" zenders wordt uitgezonden. En ook heel veel programma's waar ik niets aan vind, worden op de "gewone"zenders uitgezonden. Dus inderdaad kijk heel vaak youtube o.i.d. op mijn computer, welke is aangesloten op een 46" philips HD tv. Dat doe ik in tussen al weer een jaar of 3.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe gaat het hier interesante dingen worden opgenomen en als we zin vooral tijd hebben bekijken we de opnames. 

Veel opnames worden gewist geen tijd om te kijken. 

Mijn vrouw kijkt veel YouTube. 

Ik amuseer me met de Duitse sparten zenders voor de documentaires. 

npo rtl ard zdf kijken we helemaal niet alleen voor het nieuws. 

we zijn 65 plussers. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk bijna ook geen TV meer , waarom ??

Al meerdere keren gezegd , ik kijk enkel nog FTA !!

Het wachten op series of films die veel later FTA worden uitgezonden ,

is het mij echt wel waard !! Ik heb geduld :)

Ach , en soms zie ik graag "Familie" , en wegens gratis via stievie ,

scheelt mij dat een kabel of ADSL-TV of DVB-T(2) abonnement !!

Ik hoef niets op te nemen , en kan ook kijken wanneer ik wil !! 

 

PS: Ik ben ofwel gierig , zuinig of spaarzaam , nah :P

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de tv zenders er enkel oorzaak van zijn?

We moeten flexibel zijn, dus is de tijd aan het voorbij streven dat wij aan hen aanpassen.

En ze hebben zelf begonnen met online uitzendingen opvragen.

Zie stievie, vrt nu, enz.

Komt de tijd, enkel nog lineaire zenders voor nieuws sport en beurs zoals bvb kanaal z en rtl z?

Misschien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk om enkel f1 te kijken, af en toe een geweldige docu op een Engelse zender of Duitse publieke zenders. Daarnaast nog Netflix sinds een aantal weken. Schitterende documentaires daar te zien ook. 

De rest laat ik  inmiddels links of rechts liggen. Ooit was bijvoorbeeld History, Discovery, Travel en nog enkele van dat soort zenders een prachtig iets. 

Oh ja, NPO voor evenementen als de Tour zijn ook prima. 

Zo zie je maar, het ouderwetse avondje tv zoals vroeger in een pyjama op de bank en keuze uit 2 zenders en een paar Duitse via de ouderwetse hark is voltooid verleden tijd.

 

Oorzaak? Opkomst snel internet en de snelle reclamejongens die voor ons bepalen en denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei paardengek:

Verder erger ik me kapot aan al die reclame, die op de "gewone" zenders wordt uitgezonden. En ook heel veel programma's waar ik niets aan vind, worden op de "gewone"zenders uitgezonden. Dus inderdaad kijk heel vaak youtube o.i.d. op mijn computer, welke is aangesloten op een 46" philips HD tv. Dat doe ik in tussen al weer een jaar of 3.

 

 

Ik kijk alweer een jaar of tien niet of nauwelijks meer naar de zenders 1 tot en met 10, dus NPO, RTL en SBS. Voornamelijk vanwege de zeer matige kwaliteit van de programma´s, maar ook door de hoeveelheid reclame wat echt storend is. Tot voorheen keek ik voornamelijk de leukere themazenders, sport, soms film, docuzenders en soms muziek en sinds kort ook Netflix en mijn zoon wil nog wel eens YouTube via de TV kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk met name 's nachts herhalingen, op de commerciële zenders worden glazenbol en kreun programma's uitgezonden, de 0906 programma's, geen idee wat ik er mee moet, maar op herhalinggemist.nl is meer te zien.

 

Soms staat hier de TV 1 a 2 weken uit, te druk met andere zaken, zet ik de ontvanger en de TV aan, moet de ontvanger een nieuwe lijst inladen.

 

Als CDS bij mij de kosten gaat verhogen, dan is de kans groot dat ik snel weg ben, zeker als het vooral pulpzenders betreft, sport valt daar bij mij ook onder.

 

De groep is groter dan men denkt die aan het omschakelen is, er is heel veel aanbod op het internet, dus vervelen hoeft niemand zich.

 

In Nederland zenden ze vaak saaie reclames uit, maak die leuker en men blijft makkelijker op de zender afgestemd. Een mooi voorbeeld was die knettergekke Yogo Yogo reclame, lekker maf, het deuntje bleef bij velen hangen, maar over het algemeen is het vreselijk saai.

 

Men had allang op crossmedia moeten inzetten, nu lopen ze achter de feiten aan. Neem de redactie van een zelfde zender, maar de één is van de TV, de ander van de radio en de volgende van de internetredactie. Wat denk je wat er gebeurd bij bijvoorbeeld de overheid? Ach, uw collega was hier ook net, vraag het daar maar aan, wij hebben er al voldoende tijd voor uitgetrokken.

 

Heeft crossmedia de toekomst? Nee, dat is er nu, straks is dat ingehaald en einde verhaal.

 

Alleen internet en ieders eigen keuze, dat is al begonnen, dat is ook de toekomst voor het grote publiek, alleen zal deze versnippert een keuze maken.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit betekent heel helder dat de reclames zoals we gewend zijn op lineaire tv zullen gaan verschuiven naar uitgesteld kijken,youtube en Netflix.

Want daar is nu de winst te halen.

 

Dus maak je borst maar nat!

Straks is UG,Netflix of Gemist net zo doorspekt met reclame als lineair nu.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de echte media analisten kijken natuurlijk niet enkel naar 'n eenzijdig aanbod maar naar het totaal

en dat is nu juist de paradox

dat wat deze media analisten constateren en dus in opdracht van ... doorgeven wordt gebruikt voor commerciële doeleinden.

 

een oneerbiedig bod aan de IPTV aanbieders van de Reclame-Giganten en ze gaan om

de analisten kijken absoluut niet naar wat de kijker wil

en

de aanbieder kijkt ook niet naar wat de kijker wil

enkel naar wat die kijker bereid is nog te slikken

 

de verholen politieke en maatschappelijke boodschappen in het lineaire aanbod bij menig zender is overigens even zo perfide en weerzinwekkend als de verholen seksueel getinte kinderfilmpjes die een generatie breindood maakt

dito eppers (app) op fiets en in auto, eenmaal aangeleerd is sociaal-maatschappelijk kwijtschelding van schuld

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk als ouwetje vnl. naar buitenlandse FTA-zenders. Van de Nederlandse commerciëlen neem ik af en toe een film op omdat ik niet ca. elk half uur een minuut of 10 hoef te piesen of koffie te zetten tijdens de ergerlijke reclame. Die bij mij trouwens de keren dat ik er wat van zie averecht werkt want de producten met vervelende schreeuwreclame weiger ik verder nog te kopen. De NPO is voor wat journaal, actualiteiten en soms wat muziek.

Bij radio heb ik hetzelfde; luister alleen nog maar naar als ik in de garage aan het werk ben en draai ook dan de radio vaak dicht bij reclame en vergeet hem dan de helft van de tijd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3 dochters van rond de 30 kijken zelden lineair, ze zijn niet bereid om een vastgesteld tijdstip naar een programma te kijken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...