Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

De hoogste temperatuur die het KNMI in Nederland ooit kon vaststellen bedroeg 38,6 graden Celsius. De temperatuur werd vastgesteld in Warnsveld, op 23 augustus 1944. Een soortgelijke 38,4 graden Celsius werd eerder – op 27 juni 1947 – ook in Maastricht vastgesteld. In de zomers tussen 1986 en 1990 werd een aantal keer een temperatuur van 37 graden Celsius bereikt. De meest recente piekdag was 2 augustus 2013, wanneer een temperatuur van 36,9 graden Celsius bereikt werd in Arcen. Op een jaar telt Nederland gemiddeld nul tot zeven tropische dagen. Warme zomers kunnen 15 tot (meer dan) 20 tropische dagen kennen.

 

KNMI

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
2 uur geleden zei Tripleboy:

De hoogste temperatuur die het KNMI in Nederland ooit kon vaststellen bedroeg 38,6 graden Celsius. De temperatuur werd vastgesteld in Warnsveld, op 23 augustus 1944.

Dus die opwarming is niet iets van de laatste 10 jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zouden liever niet ook nog de statistieken erbij moeten zoeken, maar het ene is een incidentele piek en het ander is een globale temperatuur toename

(wie nu nog President Trump en de vijf Olie Baronnen napraat is gewoon zelf schuld als zijn dijk geen 6 meter zeeniveau stijging aankan)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En u gelooft alles klakkeloos, een gouden regel is dat niemand de toekomst kan voorspellen, en ook al die wetenschappers niet, voor hetzelfde geld komt er nog eens een nieuwe ijstijd voorbij, dus lulkoek genoeg vanwege al die zogenaamde wijze lui.

 

Wat we elke week meemaken is dat men de bevolking op velerlei manier probeert te manipuleren en of te brainwashen, en dat lukt nog vrij goed ook, waardoor veel onzin zich goed vermenigvuldigd .

 

Doorspoelen zou ik zeggen, zeg ik zo 😯

 

 

49 minuten geleden zei ceesv:

Dus die opwarming is niet iets van de laatste 10 jaar.

 

Bah, hij koelt ook weer af hoor, alleen moet men dit over eeuwen bekijken, en niet op korte termijn denken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar heb je wel iets, Tripleboy.

Met wat geluk gaat door de overduidelijke temperatuurstijging de golfstroom veranderen (die kans is aardig groot) en komen je achterachterkleinkinderen niet onder onder 50 meter water maar onder 50 meter ijs te zitten. En ijs is lichter dan water per cc.😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang de aard-as nog wiebelt zul je te maken hebben met klimaat veranderingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh veel bier en extreme hitte zijn beslist geen goede combinatie, een aantal biertjes fijn maar drink daarbij ook veel water om uitdroging te voorkomen. Ik leef 6 maanden per jaar met 30 graden of warmer en ik drink met die dagen zelfs nog hete koffie of thee in de ochtenden. Daardoor kun je na een tijdje heel goed tegen de hitte en slaap je ook goed en zweet je vrijwel niet meer van de hitte. Ik vind deze warmte enkel maar prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goddelijk weer. Ik erger me alleen wat aan alle mensen die doen alsof hen ik-weet-niet-wat overkomt. Bijna elke zomer dat ik in Roemenië ben stijgt de barometer wel af en toe tot 40 graden, en in mijn jaren in Los Angeles was er altijd wel een of meer periodes, vooral in de nazomer, dat we 103 graden Fahrenheit dus ook wel in de buurt van de 40 graden zaten. Heerlijk!  Het is hier vaak minder leuk bij westenwind omdat dan de luchtvochtigheid hoger wordt maar juist deze week komt de wind uit het Oosten, dus geniet ervan zolang het duurt! Spaart je een hoop centen als je normaliter daarvoor naar Spanje of Zuid Frankrijk op vakantie moet.

 

En ja Cees, ik had niet echt verwacht dat jij ook in de rijen van mensen zit die denken dat wetenschappers allemaal dom zijn en mensen die er weinig of niets van weten dat allemaal wel veel beter weten. Ik vind dat wel tragisch omdat de gevolgen met name voor ons land dramatisch zijn. Of denk je dat al die smeltende ijsbergen in Groenland en op Antarctica allemaal in scène zijn gezet alleen maar om jou te bedriegen?

8 uur geleden zei Penthe:

Ehh veel bier en extreme hitte zijn beslist geen goede combinatie, een aantal biertjes fijn maar drink daarbij ook veel water om uitdroging te voorkomen. Ik leef 6 maanden per jaar met 30 graden of warmer en ik drink met die dagen zelfs nog hete koffie of thee in de ochtenden. Daardoor kun je na een tijdje heel goed tegen de hitte en slaap je ook goed en zweet je vrijwel niet meer van de hitte. Ik vind deze warmte enkel maar prettig.

 

100% mee eens, ik zit nu ook alweer achter mijn 2e kopje koffie van deze ochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...