Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, drz zei:

Jullie beginnen een beetje fascistische trekjes te krijgen. Alles wat een andere mening dan jullie heeft wordt gedemoniseerd, belachelijk gemaakt of in het ergste geval een kopje kleiner gemaakt.

Jullie lijken wel een stel extreem (s)linkse stakkers waardoor een discussie voeren vrijwel niet meer mogelijk is.

Ik begrijp heel goed andere meningen en ik ben zeker geen (s) linkse stakker , maar een realist die zich houdt op feiten. Zoals ik eerder schreef, een egel die niet in winterslaap gaat en salamanders op trek begin januari, dat zijn feiten. deze zaken gebeuren teveel de laatste tijd om nog normaal te zijn. Mijn bijdrage over Australië dat Aboriginals vroeger er voor zorgden dat er geen bosbranden voorkwamen, door preventief brandhaarden aan te leggen, heb je ook cynisch weggelachen en zie wat ze nu vandaag begonnen zijn in Australië. Ik hou me op feiten en met vijftig jaar ervaring in weerkunde , denk ik dat ik bagage genoeg draag om een discussie te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, drz zei:

Jullie beginnen een beetje fascistische trekjes te krijgen. Alles wat een andere mening dan jullie heeft wordt gedemoniseerd, belachelijk gemaakt of in het ergste geval een kopje kleiner gemaakt.

Jullie lijken wel een stel extreem (s)linkse stakkers waardoor een discussie voeren vrijwel niet meer mogelijk is.

Gaan we weer in de persoonlijke aanval? Bij gebrek aan harde feiten? Want je roept van alles als vaststaande feiten maar inhoudelijk weerleggen doe je niet.

Kijk even in de spiegel voordat je anderen zomaar voor fascist uitmaakt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, uitzonderlijk lage temperaturen in Australië, record gebroken.

 

https://www.ninefornews.nl/records-koudste-januaridagen-australie/

 

 

En ondertussen in het hoge noorden:

zo ziet Newfoundland eruit na een recordbrekende sneeuwstorm

https://www.ninefornews.nl/snowmageddon-canada-newfoundland-sneeuwstorm/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of er wordt een evenwicht gevormd.

 

Maar die pieken en dalen zijn er altijd al geweest, zie de verslaglegging over die uitzonderlijk warme januaridag in 1947.

 

Vroeger, las je alleen de lokale krant en wist je niet wat er aan de andere kant van de wereld voor weer was.

Tegenwoordig is al die informatie toegankelijk, maar dat is geen reden om te concluderen dat het tegenwoordig anders is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Records breken is van alle tijden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, astro iris zei:

Ik begrijp heel goed andere meningen en ik ben zeker geen (s) linkse stakker , maar een realist die zich houdt op feiten. Zoals ik eerder schreef, een egel die niet in winterslaap gaat en salamanders op trek begin januari, dat zijn feiten. deze zaken gebeuren teveel de laatste tijd om nog normaal te zijn. Mijn bijdrage over Australië dat Aboriginals vroeger er voor zorgden dat er geen bosbranden voorkwamen, door preventief brandhaarden aan te leggen, heb je ook cynisch weggelachen en zie wat ze nu vandaag begonnen zijn in Australië. Ik hou me op feiten en met vijftig jaar ervaring in weerkunde , denk ik dat ik bagage genoeg draag om een discussie te voeren.

Ho ho!! Ik vrees dat je de verkeerde voor je hebt want juist dat van de aboriginals heb ik beaamd en juist verdiept!

Nu worden er personen door elkaar gehaald in deze discussie.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, drz zei:

Ho ho!! Ik vrees dat je de verkeerde voor je hebt want juist dat van de aboriginals heb ik beaamd en juist verdiept!

Nu worden er personen door elkaar gehaald in deze discussie.

 

Sorry, was inderdaad u niet maar was moonchild. Had de discussie hier rond wat verward met de discussie rond koala's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, ik raak ook kwijt over wie wat heeft gezegd en terugzoeken is af en toe een dingetje. 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Vroeger, las je alleen de lokale krant en wist je niet wat er aan de andere kant van de wereld voor weer was.

Tegenwoordig is al die informatie toegankelijk, maar dat is geen reden om te concluderen dat het tegenwoordig anders is.

 

Sterker nog, je kunt die informatie helemaal eigenhandig fabriceren.

Er is vast wel ergens een website te vinden die jou gelijk gaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Records breken is van alle tijden.

 

En vooral in dit hoge tempo?

 

Wederom een aanname.Zonder enige onderbouwing.

 

Of weer een link naar die ene site die op een tabloidachtige toon complotten suggereert.

 

Lees net het volgende:

https://www.nu.nl/klimaat/6023589/trend-zet-zich-voort-oceanen-waren-in-2019-opnieuw-recordwarm.html

 

"Van alle tijden"?  Daar is tot nu toe geen enkel bewijs van.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een meting vanaf 1981 🙄

 

Maar mocht het waar zijn, dan zijn we goed de pisang omdat deze snelle opwarming dan de nieuwe ijstijd versneld.

Maar ja, een chinees heeft er alle belang bij dat de economie ontregeld gaat worden, wat zeker gaat gebeuren door de aanwakkerende klimaathysterie.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...