Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


28 minuten geleden zei HG5812:

 in Groningen en Drenthe geen DVB-t ontvangst meer mogelijk.

dit is nog de vraag dvb-t2 gaan op andere frequenties het zou zomaar kennen dat dvb-t nog tijdelijk in de lucht blijft. 

digitenne moet tot einde van jaar blijven uitzenden kpn neemt het dan over zoals ik het begrepen heb. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Nou, nee.

Zoals op pagina 15 van deze topic te lezen valt wordt er eerst nog uitgezonden op het "oude" kanaal.

Zodra alle zenders over zijn naar DVB-t2 volgt er een tweede switch moment waarbij de NPO zenders verhuizen naar het nieuwe kanaal.

Overigens: digitenne is nu ook al KPN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,, we zijn over! Mooi beeld......

En TV Oost is ook toegevoegd op kanaal 60. 
Ik moest wel even opnieuw scannen, want het oude signaal deed het niet meer. 

Helemaal TOP! 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kijken via DVB-T2 wordt wel een stuk leuker zo. 

 

Ik heb alleen even de naam van TV Drenthe handmatig moeten aanpassen. De zender wordt namelijk ingelezen als TV Drente (zonder h).

En jullie weten het:  Drenthe is met de h van heerlijk.......

 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 22-9-2018 om 09:40 zei Noordzee:

Als je zo'n vrije ontvanger koopt, kan je nog wel opnemen van de Nederlandse FTA zenders. Er zijn tientallen verschillende ontvangers te koop in Duitsland, met verschillende mogelijkheden. Als je er één gaat kopen: Even goed opletten wat je nodig hebt. 

 

Ik heb eigenlijk niet zo rondgekeken de laatste tijd in Nederlandse electronicawinkels. Maar liggen er al stapels FTA DVB-T H.265 ontvangers in de schappen? 

 

  

 

Op 22-9-2018 om 13:58 zei Tonskidutch:

dat levert je search engine direct met dvb-t2 als zoek kriterium / woord

genoeg sjoege dus

kijk nog even naar je recent gekochte moderne TV

sommige van die modellen hebben DVB-T2 HEVC H.265 tuners aan boord en dan is een losse ontvanger niet nodig, zelfs betreffende opnemen is het bij enkele merken reeds voorzien

Nou @Tonsskidutch: 

 

Vanwege de overgang deze week naar DVB-2 was ik toch benieuwd naar de voorraad DVB-T2-ontvangers in electronica-winkels. In mijn pauze dan maar is rondgekeken bij de Media Markt in Groningen. Helemaal geen één ontvanger te zien. Navraag bij een verkoper leerde mij dat Ziggo dit bedongen heeft. Zij hebben een vaste stand in de winkel waar ze proberen mensen klant te maken van Ziggo. Media Markt moest dan wel alle Satellietontvangers en "Digitenne"-ontvangers uit de winkel verwijderen.  

 

Een paar honderd meter zit een vestiging van Coolblue. Ook zij kunnen geen DVB-T2 ontvangers leveren. Zij hebben wel drie types DVB-antennes te koop. dat dan weer wel;......

 

Kortom: Een zoektocht naar een geschikte nieuwe DVB-T2-ontvanger brengt je al gauw richting internetwinkels. Of even de grens overwippen maar Duitsland. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei luisteraar:

3.760 Mbit bij 1080p hmm

zal mijn commentaar waar achterwegen laten.

lijkt op SD op HD resolutie

audio 98kbit/sec aac erg min

Ik ben ook niet kapot van de beeldkwaliteit, bij veel beeldinformatie is het NPO1 wiebertje rechtsboven maar een raar kartelig dingetje.

Wat dat betreft is het beeld van de andere aanbieders (Ziggo, Canal Digitaal, KPN interactief) echt een stuk beter.

 

Bijgaand een screenshot gemaakt via de VU+ app op mijn telefoon.

989ba7c0-0842-4e2c-a5e5-dbd132b20058.png

 

 

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2018 om 22:42 zei ebhoorn:

 

We zullen zien. We weten het gewoon niet. Ook de concessie stelt geen eisen aan de beeldkwaliteit, en KPN kan ijskoud SD FTA aanbieden via DVB-T2. Anyway: voor FTA kijkers zoals ik heeft het totaal geen nut om alvast nieuwe equipment te kopen of stofwolken te creeeren. Als in 2020 de DVB-T2 standaard naar binnen plopt kijk ik op mijn TV met een DVB-T2 tuner of er SD of HD kwaliteit wordt aangeboden op FTA basis.

Wat had ik ook alweer gezegd? Afwachten dus, en geen koude drukte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2018 om 18:01 zei HG5812:

Hallo.

 

Hierbij een screenshot van de ontvangst NPO1 via de zender Smilde.

Ontvanger is een Technisat Digit UHD+ (satelliet/kabel/DVB-t2)

DSC_0007[3989].jpg

 

@HG5812:  We zijn bijna een week verder. Hoe is de situatie nu? Is de beeldkwaliteit nog aangepast? 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...