Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wat mij verwondert, is dat met de beperkte bandbreedte die men op die paar kanalen heeft, ervoor kiest om in 50P uit te zenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de compressie zit er zo goed als geen verschil tussen 1080p of i.

Bij p is de tweede frame gelijk aan de eerste dat herkent de compressor en zend daardoor

de tweede frame eigenlijk niet uit.

5 mb bij de nieuwe codec dat is fantastisch

1080i@50hz is gelijk aan 1080p@25hz

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ze zenden nu uit in 1080P 50 Hz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je zeker dat ze 50 keer per seconde een nieuw beeld uitzenden? 

onze ogen ziet het niet of het 50 of 25 nieuwe plaatjes zijn. 

Een onderdeel van de compressie is wat de mens niet kan zien gooien we er uit en hoeven we niet uit te zenden. 

Maar een bitrate van 5mb met de nieuwe codec is spectaculair voor nl. 

komt dicht in de buurt van ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx heeft het je in een ander bericht ook al geprobeerd uit te leggen beste luisteraar... hoe compressie en bitrate ten opzichte van elkaar gezien moet worden.

je zevert weer eens over iets dat al bekend is

je vertikt het ook de juiste schrijfwijze te respecteren inzake MegaByte en Megabit per seconde

 

en verbloemd of overschaduwd de discussie dat digitenne dus wel degelijk een hogere bitrate is gaan uitzenden na introductie

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Tonskidutch:

en verbloemd of overschaduwd de discussie dat digitenne dus wel degelijk een hogere bitrate is gaan uitzenden na introductie

 

18 uur geleden zei luisteraar:

Maar een bitrate van 5mb met de nieuwe codec is spectaculair voor nl. 

komt dicht in de buurt van ziggo

Ik verbloem niets

Het ging over onzin verhalen mbt 1080i en 1080p van een signaal

dat gecomprimeerd is via mpeg h.264/265

Het gecomprimeerde signaal wordt gewoon degecomprimeerd naar het

signaal wat opgegeven is dat kan zelfs UHD zijn met basis SD.

We moeten af van de gedachte uit de analoge tijd mbt beeldlijnen interlace 50/60hz enz

Die tijd is voorbij het is MPEG wat uitgezonden wordt en kan in elk formaat weergeven worden wat je wilt.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook dit draagt weer niet bij aan de diskussie.

Je haalt nu weer native formaten met scalen door elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En om dat te kunnen bekijken ben je vanuit Belgie naar de Noordelijkste provincies van Nederland gereisd, zodat je uit eigen waarneming kunt berichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei HG5812:

Hallo..

 

Er is een verbetering te zien.935526350_DSC_00104001.thumb.jpg.1ec0179ab069fa8fa73cca703b62acc5.jpg

 

 

Bedankt voor deze update. 

Dat bevestigt mijn waarneming en ook die van een ander persoon op dit board die Smilde kan ontvangen. 

 

@Jarco Kriek : Plaats je nu ook een artikel op Totaal TV na het eerdere negatieve verhaal?  (na twee dagen uitzending) 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien betreffen de plaatjes alleen een moment opname met variabel bitrate.  Op digitalbitrate is te zien dat de average bitrate rond de 3.7 Mbit ligt dus ik zou nog niet te vroeg juichen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft aan dat de bitrate niet laag beperkt is. 

Als de beeld informatie 5Mbit/s nodig heeft wordt het doorgegeven. 

Het zou kunnen dat als het nodig is om 7Mbit/s door te geven dat dat ook doorgegeven wordt. 

bij een bb van 8mhz kunnen ze met dvb-t2 tot 35Mb/s doorgeven. 

Bij 5zenders per zender 7Mbit/s tegelijk. 

info uit de wiki mbt dvb-t2 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2018 om 18:51 zei Noordzee:

 

 

Nou @Tonsskidutch: 

 

Vanwege de overgang deze week naar DVB-2 was ik toch benieuwd naar de voorraad DVB-T2-ontvangers in electronica-winkels. In mijn pauze dan maar is rondgekeken bij de Media Markt in Groningen. Helemaal geen één ontvanger te zien. Navraag bij een verkoper leerde mij dat Ziggo dit bedongen heeft. Zij hebben een vaste stand in de winkel waar ze proberen mensen klant te maken van Ziggo. Media Markt moest dan wel alle Satellietontvangers en "Digitenne"-ontvangers uit de winkel verwijderen.  

 

Een paar honderd meter zit een vestiging van Coolblue. Ook zij kunnen geen DVB-T2 ontvangers leveren. Zij hebben wel drie types DVB-antennes te koop. dat dan weer wel;......

 

Kortom: Een zoektocht naar een geschikte nieuwe DVB-T2-ontvanger brengt je al gauw richting internetwinkels. Of even de grens overwippen maar Duitsland. 

 

 

 

Daar geloof ik dus helemaal niets van en is na mijn idee ook bij wet verboden.

 

Afijn als men daadwerkelijk rond 5mbit/s zit in hevc dat is dat toch wel netjes dat is ongeveer vergelijkbaar met 9a10mbit/s mpeg4(mits ze goeie encoder settings gebruiken), daarbij kan het idd nog wel een en ander aangepast worden aangezien er nog wat speel ruimte is van 7mbit/s(totale ruimte met dvb-t2 is +-30mbit/s).

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij gelooft moet je zelf weten. Ik schrijf hier slechts wat de  senior-verkoper van de Media-Markt mij vertelde toen ik hem vroeg waar ik  de DVB-T2 ontvangers kon vinden in de winkel. 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...