Ga naar inhoud


waar is de optie gratis npo kanalen doorgeven?


throw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

een vraagje. Jaren geleden, 18 jaar geleden ongeveer, had ik de optie om een 'gratis' canaal digitaal kaart te krijgen. Althans 'gratis' een ruim begrip is, het betrof 15 euro eenmalig voor kaart en servicekosten maar dan moest canaldigitaal, volgens afspraak met de overheid en publieke omroep het signaal kosteloos doorgeven van Ned.1,2 en 3 (Nu genaamd NPO) en BVN, alsmede wat regionale zenders(weet niet of the commerciële omroepen van RTL en SBS ook bij de afspraak betrokken was). Alleen als je extra kanalen wilde zoals discovery en ngc moest je betalen. 

 

Weet iemand wat er gebeurd is met die afspraak? Omdat CD een bepaalde exclusiviteit kreeg betreft satelliet en subsidie, moesten ze de publiek kanalen kosteloos doorgeven was de afspraak dus. Wat is daar mee gebeurd?

 

Ik ben al een jaar geen klant meer van CD, na 18 jaar klant te zijn geweest gestopt, ook nooit compensatie gehad voor de periode van 6 maanden een aantal jaren geleden, dat ontvangst hier in scandinavië en Finland niet mogelijk was wegens het veranderen naar een zwakkere sat. die op dezelfde positie stond (er net naast of zo) (de N satellite?) Van 0 euro maandelijks naar elk jaar omhoog toe te 16,95 voor het basis pakket, en dat vond ik genoeg, dus met ruzie uit elkaar gegaan zeg maar. Voor dast 1 uurtje TV per dag, vond ik het te duur worden.

 

groet.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat Canal Digitaal nu betaald voor de zenders door te geven en geen geld meer krijgt van de NPO zijn ze niet meer FTV op de kaarten maar enkel als je betaald ervoor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bestaat sinds augustus 2014 al niet meer :)

Dus nu mag je (ook tijdelijk) €9,95 aftikken p/m om de basiszenders te kunnen zien.

Of gewoon gratis via IPTV naar de NPO kijken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij woont in Suomi dus DVB-T wordt het even niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/16/2018 om 14:35 zei Mimisiku:

Dit bestaat sinds augustus 2014 al niet meer :)

Dus nu mag je (ook tijdelijk) €9,95 aftikken p/m om de basiszenders te kunnen zien.

Of gewoon gratis via IPTV naar de NPO kijken..

Nee, die €9.95 bestaat ook al 10 jaar niet meer.  Ik begon 18 jaar geleden met het basis pakket van 'gratis' publieke omroep zenders, en als 'dank' bestelde ik er Discovery en NGC bij en dat koste toen die 9,95. Met d e meerdere prijsstijgingen, wilde ze vorig jaar de prijs omhoog brengen naar de 16,95. En dat voor dat ene of 1,5 uurtje Tv dat ik kijk per dag(Nieuws en DWDD en/of Pauw) en heb toen het abo maar opgezegd, werd mij te gortig, zeker toen ik ze confronteerde dat kennissen in Denemarken voor precies de zelfde kanalen pakket die 9,95 nog steeds betalen. Omdat zij nooit die discovery en NGC erbij besteld hadden vroeger. CD discussierde dat ze vele kanalen hadden toegevoegd en dus hun in Denemarken  en ik nu dezelfde kanalen pakketten hadden wordt hun prijs berekent op wat ze vroeger besteld hadden en de prijs van mij is onderhevig aan die 2 kanalen die ik er toen destijds bij besteld had. Dus heb ik de boel maar opgezegd, de sat ontvanger aan de kant geschoven(behalve voor rtl tv duitsland vanwege de F1) en kijk het nieuws en dwdd nu inderdaad via vpn verbinding via de laptop die weer met hdmi aangesloten staat op de Tv.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die €9,95 hebben ze juist recentelijk weer gestart vanwege de concurrentie met Joyne

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee op welke satelliet throw zijn schotel heeft uitgericht, zo te lezen de Astra 1 maar, via deze positie zend ook BVN uit.

En laat BVN nu met een vertraging van zo'n half uurtje DWDD alsook Pauw en Jinek uitzenden.

Met dit gegeven vraag ik mij oprecht af, wat het probleem dan voor hem moet zijn, als het idd alleen om deze programma's gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

source=facebook staat niet voor niks in je link. De link werkt voor iedereen, maar ook bij mijn weten is die officieel alleen op facebook verspreid. Daarnaast hebben een x-aantal bestaande klanten een link met een aanbod voor een flinke korting (€10-€13/maand) toegestuurd gekregen in ruil voor het verlengen van het abonnement met één of twee jaar. Ook die klanten zitten weer onder een tientje per maand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...