Ga naar inhoud


Regionale zenders


dejutter

Aanbevolen berichten

Wanneer ik naar een regionale zender schakel, dan heb ik wel direct geluid maar geen beeld.

Dit is ook het geval bij TV Drente wat een ongecodeerd kanaal is.

Na 1 of meerdere minuten verschijnt ook het beeld. Schakel ik naar een andere regionale zender dan gebeurt hetzelfde.

dit heb ik alleen bij de regionale zenders, dus niet bij de NPO, RTL etc zenders.

Ik heb een Amiko HD8260 ontvanger. Dit effect heb ik nooit eerder gehad, heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en 

hoe ik dit kan oplossen?

 

 

 

oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 15-6-2018 om 11:45 zei luisteraar:

Is de wachttijd echt minuten ?

Een de delay van 1 a 2 seconden is verklaarbaar omdat de tv de lipsync moet synchroniseren

Bij de regionale zenders duurt het echt enige tijd, tot soms wel een paar minuten, voordat er beeld is.

Geluid is er wel meteen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dejutter

 

De regionale zenders zitten bijna allemaal op transponder 12187H.
Ook de zender 24Kitchen zit op die transponder. Heb je bij deze zender hetzelfde probleem?
De regionale zender L1MBURG zit op een andere transponder namelijk 11739H. Daar zou je het probleem dus niet moeten hebben. Klopt dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien ff de zenderlijst vervangen of zenders opnieuw inlezen want lijkt een probleem met de program clock reference pid

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
29 minuten geleden zei redneck eyeball:

Wat zou de fastscan moeten verkloopthaspelen ?

Dat vraag ik me dan wel af. Ik gebruik uitsluitend de fastscan op mijn vu+, maar nog nooit iets verkloothaspelt gezien.

Eh. NASA UHD?

(Is bij de volgende versie  fastscan indertijd weer gerepareerd).

 

Zeg nooit nooit.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier meermaals aangetoond dat een middels fast scan opgebouwde xml niet alle gegevens inlaadt die nodig zijn voor het juist werken van simpel zappen van zenders

mocht je het nog steeds niet gevonden, gelezen hebben en of geloven dan test je het

 

maar het kan natuurlijk nog iets anders zijn inzake een heel foute / niet geoptimeerde softcam config

dat kan enkel de topic starter vertellen

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

Beste dejutter

 

De regionale zenders zitten bijna allemaal op transponder 12187H.
Ook de zender 24Kitchen zit op die transponder. Heb je bij deze zender hetzelfde probleem?
De regionale zender L1MBURG zit op een andere transponder namelijk 11739H. Daar zou je het probleem dus niet moeten hebben. Klopt dat?

 

De ontvanger staat in Spanje, kan het nu even niet checken.

Ik meen dat 24kitchen bij het zappen geen probleem gaf.

Zoals gezegd, TV Drente heeft hetzelfde probleem terwijl deze FTA is.

Misschien inderdaad de fastscan opnieuw uitvoeren. Is het dan aan te raden de regionale zenders eerst te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een stukje informatie in de dvb transportstream die er voor zorgt dat beeld en geluid gesynchroniseerd worden in de ontvanger,  als je om de 1 of anderen reden niet goed werkt of de verkeerde pid wordt ingelezen kan het zijn dat je ontvanger dan moeite heeft het beeld of geluid te laden. Vooral in de begin tijd van digitale TV was dit nog wel eens een probleem.

 

Ik zeg niet dat dit nu het probleem is. maar het zou wel kunnen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de zenders die problemen geven zeker eerst wissen, dan weet je zeker dat ze er opnieuw in worden gezet want het is satellietontvanger afhankelijk hoe de zenders er in worden gezet.

De meeste ontvangers wissen de fastscanlijst en zetten er de nieuwe zenders in maar er zijn er ook die nieuwe zenders met andere specificaties er gewoon bij zetten. Je krijgt dan niet werkende en wel werkende zenders bij elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...