Ga naar inhoud


Gele hesjes Frankrijk.


Wimo01

Aanbevolen berichten

Iedereen is maar bang om in een blokkade van de gele hesjes terecht te komen.

Terecht of niet?

Vrijdag ben ik vertrokken richting Spanje voor een paar maand. Ik rijd altijd via Lux. En daar de snelweg richting zuiden.

Eens in Frankrijk viel het me na een tijdje op dat je regelmatig (bij wagens met Franse nummerplaat) een geel hesje voor de voorruit zag liggen.

Dus waarom ik ook niet.

s' Avonds afrit Perpignan waar we altijd gaan overnachten en jawel, je wil betalen en voor je het weet staan ze met 10 man- en vrouw rond je wagen.

Ze vonden het simpathiek dat je hun protest steunde door een geel hesje voor de voorruit te leggen.

Dan werd gevraagd om je ticket af te geven. Moest niet betalen. Dan wezen ze me ook op het feit dat camera's waren afgeplakt.

Rij maar door, om dan in een wachtende rij terecht te komen. Rechts vrachtwagens, midden gewone voertuigen en tussendoor een paar van die gele hesjes. Verder zag je dan dat de rotonde werd bezet door een hele grote groep protesterende gele hesjes.

Maar dan plotseling kreeg ik teken om op het linkse vak door te rijden. Mocht de wachtende rij voorbij steken en mijn weg vervolgen. Dank zij mijn gele   hesje. De rest mocht dan beurtelings doorrijden.

Ik heb er 44,80€ mee bespaard.

Bedankt gele hesjes.😉

 

 

 

 

aangepast door Wimo01
Tekst aanpassing

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat gele vesten protest is zo slecht nog niet...  heel positief.

De kosten rijzen de pan uit door allerlei belastingen die uit de hoge hoed getoverd worden.

Helaas verslapt de aandacht op de tv enorm... maar dat is altijd zo, en ik vermoed dat de overheid (overheden) de populariteit wil indijken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had verleden week al gezien, dat alle flitspalen met gele verf of hesjes blind gemaakt waren in Frankrijk.

 

Morgen ben ik weer in Frankrijk, kijken wat ik mag verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, had ook gezien op het laatste dan. Keurig ingepakte palen.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei wanderer:

De schade zal door de belastingbetaler betaald worden, dus uiteindelijk ben je als burger de verliezer en schiet je er niets mee op.....

Weet ik nog niet de burger slikt het niet meer dat via andere kanalen het misgelopen geld weer binnen moet

komen mag duidelijk zijn.

Maar er zijn meer inkomste bronnen als de burger denk aan de inkomen verschuivende multinationals

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zaterdag van Spanje teruggekomen. In Figueres moesten we de autostrade verlaten om langs een oude grenspost Frankrijk binnen te rijden. In Le Boulou mochten we als buitenlander via een achterpoortje terug de snelweg op. We reden daar zowat alleen, tot in Perpignan, daar was het over met de pret. Via de binnenwegen naar Orange, in het donker, de regen,... met een GPS die tussendoor op hol sloeg. Wel vijftig ronde punten ben ik tegengekomen. Een rit van ongeveer 7 uur. Pfff, een dag van 14 uur  bijna onafgebroken achter het stuur.

's Anderendaags rebelote ! Na vijf minuutjes snelweg opnieuw alternatieve wegen voor een paar uurtjes omdat ze autobanden aan het opstoken waren in Bollène.

Voor de rest geen problemen, tenzij aan de grensovergang naar België, waar de gele hesjes ons via een dienstweg naar het hol van Pluto stuurden.

Via Charleroi zijn we uiteindelijk terug op de autostrade richting Brussel geraakt.

Betaald heb ik ook niet op de probleemtrajecten, maar ik had toch liever geen gele hesjes gezien. Trouwens stond deze week in de krant dat de geregistreerde nummerplaten thuis de factuur zouden krijgen (maar in hetzelfde artikel stond ook dat het praktisch gezien niet haalbaar zou zijn).

Als ze hun geld willen, dat ze dan maar hier komen ontvangen, dan krijgen ze er onmiddellijk hun critair-vignetje bij :smile:

BTW : in de wintermaanden rij ik nooit via Luxemburg. De E411 zit snel dicht door winterse omstandigheden of mist. Via Reims is het risico een stuk minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2018 om 19:21 zei wanderer:

wangedrag is nooit te rechtvaardigen.....

dat klopt

net als die malloten met een hesje die op kerstavond 26e (gisteren dus) de A27- A2 ten zuiden van Maastricht in België hebben geblokkeerd

duizenden automobilisten met familie en kinderen in de auto volledig in de stress

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel gele hesjes zijn hobby demonstranten. De anarchisten van weleer, met veel hooligans. Protesten hebben niets te maken met een land opbouwen. Tegen dit, tegen dat, en daar houdt het regelmatig bij op. Veel onderbuik. Ik snap niet dat al die malloten bij Maastricht niet gelijk zijn opgepakt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...