Ga naar inhoud


epg opbouw CD zenders


boudeman

Aanbevolen berichten

Als ik met mijn Rebox kijk naar de epg van Duitse zenders, is deze epg lijst onmiddellijk beschikbaar. Als ik echter wil kijken naar de epg van NL of Belgische zenders, wordt de lijst stukje bij beetje opgebouwd. Het kan redelijk wat minuten duren voordat eindelijk de volledige lijst beschikbaar is. Zeer hinderlijk. Waarom duurt het zolang?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je in het menu aangegeven waar de EPG informatie wordt opgeslagen?

Steek anders een USB memory stick in de ontvanger wanneer je geen hd schijf zou hebben, en selecteer die als geheugen voor de EPG informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei ceesv:

Heb je in het menu aangegeven waar de EPG informatie wordt opgeslagen?

Steek anders een USB memory stick in de ontvanger wanneer je geen hd schijf zou hebben, en selecteer die als geheugen voor de EPG informatie.

EPG Info wordt opgeslagen op mijn USB HDD waarop ook de opnamen plaatsvinden. Bij een opslag probleem verwacht ik niet het grote verschil tussen Duitse en NL zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een Rebox is dat wellicht afhankelijk van de firmware / image met desbetreffende EPG plugin die de EPG niet opslaat en/of niet constant ververst

naast het feit dat de M7 zenders een niet standaard EIT EPG gebruikt

die EPG standaard is jaren geleden vastgelegd en de Duitse Zenders zenden die ook netjes mee voor alle Duitse zenders als je op een van de zenders bent afgestemd

 

op enigma2 receivers is dat overigens middels de plugin EPG refresch veel beter geregeld, daarmee wordt op de achtergrond die EPG data telkens ververst zonder dat jij dat merkt ivm de opbouwtijd

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bandbreedte voor de EIT-EPG data stream is bij M7 heel erg klein, vandaar dat het zo lang duurt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2019 om 11:29 zei Gerard 76:

Hoe verrassend

Beter iets dan niets. Vroeger was er alleen now/next. Als je regelmatig tv kijkt is de EPG altijd gevuld.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎-‎5‎-‎2019 om 10:25 zei Murdock:

De bandbreedte voor de EIT-EPG data stream is bij M7 heel erg klein, vandaar dat het zo lang duurt.

 

Inderdaad blijkbaar vinden ze dit niet zo belangrijk, aan de andere kant is dit informatie die ook niet telkens opnieuw hoeft te worden ingelezen natuurlijk.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...