Ga naar inhoud


Meuk uit China


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Vele weten/denken het al...daar heb je die IJzerbout weer over zijn meuk uit China.

Toch kan ik het niet laten om weer een voorbeeld te geven van een produkt waarbij ik het zelf eigenlijk niet kon geloven en het is hier in Europa gewoon te koop.

 

Begin van de maand was ik in Gibraltar en had daar een adapter nodig voor een stekker die niet in het stopcontact pastte.

Dus ik ging in één van de toeristenwinkels en kocht een adapter voor veels te veel geld. Maar goed ik zat erom verlegen en als ik wat meer tijd had gehad, had ik het anders opgelost.

Bij het zien van de foto´s hoef ik verder geen kommentaar te geven. Niet te geloven, er stond gewoon stroom op de pennen die niet in het stopcontact zaten.

 

En ja, ik weet het, ik had de pennen ook in kunnen klappen. Maar het gaat erom dat het mogelijk is om toch een opsodemieter te krijgen waar je niet op zit te wachten.

 

IMG_20190430_2134329.thumb.jpg.375029459f10ab3f6d74db4d257b9ca9.jpg2019-05-28.zipIMG_20190430_2135035.thumb.jpg.f1082beb22da8c6d96e56bf88f7ff6a3.jpg

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden zei Tonskidutch:

eigenlijk kocht je Gibraltar meuk uit de lokale winkel TOCH?

maw Gibraltar / UK doet niets aan de keurmerken van haar producten in de winkel

 

Op de verpakking stond: "Made in China". Dat zegt mij genoeg.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een Chinees produkt betekent CE iets anders als bij een Europees produkt.

Europa is het een keurmerk.

CE bij een Chinees produkt betekent China Export.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toch een beetje een Franse auto kopen en je dan verbazen dat ie kapot gaat. 😂

  • Like 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen Made in China zegt niets...  dure apparaten komen uit uit China... Feit is als je zoiets in Gibraltar koopt, dat men daar verantwoordelijk is voor wat er verkocht wordt... er zijn toch bepaalde veiligheids eisen aan electrische apparatuur... BSI (British Standards Institute) regelt dit soort dingen

Koop je het rechtstreeks in China is het wat anders...

Maar zo een zelfde type stekker heb ik ook ooit eens zien liggen op de veerboot tussen Denemarken en UK....  volges mij staat er op dat je de niet gebruikte plugs moet inklappen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar chinese led lampen gekocht. Toch maar eens open gemaakt om te zien hoe "goed" e.e.a. afgewerkt was.

Kwam ik er achter dat de chinese vorm van aardverbinding (het was met metalen huis) was om de aardedraad tegen het metalen

binnenwerk te duwen, en dan te fixeren met een klodder siliconenkit tot deze semi-hard is. Die heb ik dus allemaal aan moeten passen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Maar ik heb er nog wel eentje liggen die nog niet is omgebouwd.

Zal ik morgen even een fotootje van schieten. Is lachen (maar niet heus)

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...