Ga naar inhoud


Meuk uit China


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


11 uur geleden zei drz:

Ik vind het veel erger wanneer ik bij een reguliere winkel dezelfde producten tegenkom voor het viervoudige van het bedrag

 

Ik kom net terug uit Turkije en kan alleen maar zeggen dat het in Nederland gewoon peperduur is. Ik zal wat voorbeeldjes noemen en niet van nep-artikelen want die boeien me allang niet meer.

 

- benzine, de helft van de prijs

- eten/drinken een derde van de prijs

- leer voor de helft van de prijs

- medicijnen voor een kwart van de prijs

- appartement voor een derde van de prijs

 

Natuurlijk is Turkije een lagelonen land, maar de belastingdienst is daar een stuk minder hebberig als bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei kiekiek:

Natuurlijk is Turkije een lagelonen land

Wat is een lage loon land ?

als je de helft van hier als loon krijgt en alles kost de helft is het voor de burger in dat

land goed zelfs net zo goed als hier.

Het verschil is de koers van de munt en dat bepaald vraag/aanbod bij de banken.

De rijke landen bepalen hoeveel ze voor een lira willen geven ,bij china willen de chinesen die

koers laag houden komt hun export ten goede.

Het is allemaal politiek en gemanipuleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Het is allemaal politiek en gemanipuleerd.

 

 

Waarom kost een pakje sigaretten in dat soort landen maar een kwart van wat wij hier moeten betalen: tax. Waarom kost een liter benzine maar een derde of de helft: alweer tax. Waarom kost meuk van de Action zo ongeveer het dubbele van de meuk bij Ali: tax. Verzenden ze ook nog eens voor je op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek
Je zou denken dat al die Turken hier morgen direct een enkele reis Turkije boeken. Goedkoop paffen en zo, wie wil dat nou niet. Of is het hier zo slecht nog niet?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor jou alleen maar klagen. Je vergeet dat je er hier ook iets voor terug krijgt. Anders zou Europa niet zo'n aanzuigende werking gehad hebben.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestelde een paar weken geleden een ICL7107 wat een A/D converter en led driver is. Bij een grote (wel zeer goede) levarancier kon ik min 2 stuks bestellen, wat op 25 euro plus btw en verzendkosten. Dus zo'n 40 euro totaal.

Ik heb deze dus uit china besteld, wat voor 4 stuks op 1.75 euro kwam. Incl verzendkosten!

En ze werken prima.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het elders goedkoper kan?

Dat lijkt me dan een goede reden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...