Ga naar inhoud


Wel of geen winterbanden topic seizoen 2019 - 2020.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


uiteraard als er een sneeuwvlok op staat zijn ze toegelaten.Bij de vredestein heb je zelfs nog het voordeel dat het SUV en high speed versies zijn met een veel diepere groef dan de normale winterbanden. Als je ze dan kan krijgen aan superprijs moet je niet twijfelen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, bellejt zei:

uiteraard als er een sneeuwvlok op staat zijn ze toegelaten.Bij de vredestein heb je zelfs nog het voordeel dat het SUV en high speed versies zijn met een veel diepere groef dan de normale winterbanden. Als je ze dan kan krijgen aan superprijs moet je niet twijfelen.

 

All seasonbanden heb je tot 240 en 270 km/uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag hier max 120 (na 19.00 uur en tot 6.00 uur) de rest is het max 100.

Tussen 100 en 120 is het verbruiksverschil al aanzienlijk maar boven de 120 gaat je verbruik nog veel sneller de lucht in.

En 60.000 km rijden met 1 op 18 of 60.000 rijden met 1 op 13  scheelt dik 1600 euro wat je per jaar bespaard op brandstof. (dieselprijs € 1,25)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt ook van je motor af hé.Getest met computer en 100km geeft hier 5 liter en 120 km geeft 5.1 liter.Is dus nagenoeg verwaarloosbaar in vergelijking met tijdswinst.Op korte trajecten niks maar als je 500 km  doet scheelt het wel een pakje :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een 2 liter diesel en een auto van bijna 1900Kg + nog eens een 500Kg aan materiaal in de achterbak en dan is het verschil toch wel wat groter.

Vooral al je ook nog eens een imperiaal met ladder oid. op het dak hebt dan merk je toch wel een groot verschil in het verbruik.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

Hier een 2 liter diesel en een auto

kleine tank inhoud zeg :blink:

 

tot ongeveer 7 graden weg oppervlakte temperatuur is een winterband niet te verslaan ten opzichte van die allseasons

van minus tot 7+ bedoelde ik natuurlijk

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

is een winterband niet te verslaan ten opzichte van die allseasons

Je hebt gelijk, het is altijd een compromis. Maar voor de meesten is de auto die ze kopen ook niet altijd de beste die te koop is, het is ook vaak een compromis tussen wat je wil hebben en kan betalen.

 

Ik zou in de winter het liefst een dikke 4 wheeldrive hebben, met de beste winterbanden en op zijn minst een standkachel om de auto voor te verwarmen voor ik weg rij, RangeRover o.i.d.

In het voorjaar een mooie sport-cabriolet, liefst een klassieke Jaguar E-Type want dat vind ik altijd nog de mooiste auto.

Voor de zomer pak ik liefst een fantastische camper,

En in de herfst kies ik afhankelijk van het weer en wat ik moet vervoeren tussen mijn E-Type, mijn RangeRover, of mijn Tesla (want ik ben wel milieubewust hoor…).

 

Uiteindelijk is geen van de bovengenoemde auto's haalbaar voor mij.

 

Dus ik heb uiteindelijk besloten voor een RAV4 hybride 4 wheeldrive met 4 seizoenen banden, en daar rij ik zelfs ook hele stukken electrisch mee. En als alternatief voor de cabrio heb ik een schuifdak…  En die camper? Ik heb een paar kampeerstoelen in de kofferbak…

 

T B

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...