Ga naar inhoud


Solar Panels in Dubai


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Tenzij men een nieuw winningsgebied vindt.

Het aardgas in Slochteren is ook ook een keer op, blijkt er ineens in Rusland een onmeetbaar grote bel te bestaan.

 

Op dit moment heeft men teveel geïnvesteerd in de winning van gas, het kost gewoon te veel om om te schakelen naar alternatieve energie.

In de toekomst worden de landen rond de evenaar energie producent, door grote zonne centrales te bouwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luisteraar, je vergeet even dat wij onze kinderen de huidige energiebronnen hebben gegeven en het is aan hen om iets nieuws te verzinnen..

..dat kunnen zij best..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei ceesv:

Tenzij men een nieuw winningsgebied vindt.

Het aardgas in Slochteren is ook ook een keer op, blijkt er ineens in Rusland een onmeetbaar grote bel te bestaan.

 

Op dit moment heeft men teveel geïnvesteerd in de winning van gas, het kost gewoon te veel om om te schakelen naar alternatieve energie.

In de toekomst worden de landen rond de evenaar energie producent, door grote zonne centrales te bouwen.

 

In Slochteren zat ooit 3000 miljard m3 gas, waarvan nu nog 400-500 miljard m3 over is. Fossiele brandstoffen liggen opgeslagen in de aardkorst die als een accu fungeert die we nu aan het leeghalen zijn. Wat dieper ligt een onnoemelijke hoeveelheid warmte die we zouden kunnen gaan benutten. Nadeel is de prijs om te gaan boren: een meter kost rond de 1000 euro.

 

Eigenlijk zijn wij als mens maar dom en primitief bezig geweest, we halen die accu leeg zonder te beseffen dat die accu een keer leeg raakt. Beter zou inderdaad zijn om onze energie rechtstreeks te halen waar die vandaan komt: de zon. Dus in feite toch jou kernenergie ;) Op een veilige afstand en voldoende aanwezig. Gaan we dat binnen een jaartje even regelen? Nee, maar wel binnen 1 of 2 generaties.

 

Velen van ons zullen twee energietransities meemaken. De eerste was in de jaren zestig van steenkolen naar gas en nu gaan we massaal over van fossiele brandstoffen naar een energiedrager: elektriciteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende stap wordt kernfusie hier op aarde en dan zijn we van het gekloot met erg vervuilende dingen als hout, turf, bruinkool, steenkool, olie, gas en kernsplijting naast gepriegel met molens en panelen met hun eigen vervuiling af. Een generatie of 5 schat en hoop ik;  liever eerder want hoe eerder hoe minder rotzooi ze hoeven op te ruimen.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kernfusie komt men ook al op terug. Na Fukushima is kernfusie in Duitsland zo'n beetje stilgelegd.

Kernfusie is in principe goed, maar als het mis gaat.....

Wat mij betreft laten ze de komende 50 jaar kernenergie bestaan, investeert men in zonnepanelen en windmolens, en bouwt men ondertussen fossiele brandstoffen af.

In mijn regio worden nu windmolens geplaatst, zeer tegen de zin van omwonenden. Tegelijk zie ik dat woningbouwverenigingen bij het vernieuwen van daken zonnepanelen plaatsen.

Er zijn ook vele landbouwbedrijven die zonnepanelen kunnen plaatsen, alleen is de subsidie gering, en wie durft er dan in te investeren?

Een windmolenpark in onze regio vind ik vanwege het natuurschoon een soort van milieuvervuiling, beter plaatsen ze die in de polders.

Vanwege het hoogteverschil in Oost Nederland t.o.v. het westen is waterkracht ook een optie.

Als ik vanaf de Lönsberg in Hesingen bij Uelsen van de uitkijktoren kijk, zie ik langs de gehele grens naar het noorden windmolens in de veengebieden. Richting het Emsland zie ik de kerncentrale te Lingen, terwijl ik zelf dan in de mooie natuur van mijn Heimat ben.

Het is in ieder geval goed om er mee bezig te zijn van fossiele brandstoffen af te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste zin klopt m.i. niet. Men komt er zeker niet op terug.

Fukushima was in 2011 en Duitsland heeft in 2015 nog eens een miljard in het onderzoek gestopt. Wereldwijd wordt er flink in geïnvesteerd, in 2016 bv. 18 miljard.

 

Wat Fukushima betreft is dit berichtje nog wel "aardig": https://www.nu.nl/buitenland/5990479/japan-wil-radioactief-afvalwater-kerncentrale-fukushima-in-oceaan-dumpen.html

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Alziendoog:

Wat mij betreft laten ze de komende 50 jaar kernenergie bestaan, investeert men in zonnepanelen en windmolens, en bouwt men ondertussen fossiele brandstoffen af.

 

Daar wordt inmiddels vol op ingezet:

 

https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/energie/31465/cbs-zonnepanelen-2018

 

Ook aan de kant van de afnemers van stroom zien we een flinke verschuiving:
 

Citaat

 

Elektrisch koken is ongekend populair. In 2018 koos ruim 73% van de mensen, op zoek naar een kookplaat, voor een elektrische kookplaat. Slechts 27% koos voor een gaskookplaat. Dit blijkt uit de Gasmonitor 2019, een jaarlijks onderzoek van Natuur & Milieu, dat de verkoopcijfers van warmte-apparaten in kaart brengt. De verkoop van warmtepompen stijgt aanzienlijk, met een toename van 27% ten opzichte van 2017. De hr-ketel blijft het meest gekozen verwarmingsapparaat.

 

Warmtepomp wint terrein
Van alle verkochte verwarmingstechnieken maakt de warmtepomp de sterkste groei door. In 2018 zijn 108.000 warmtepompen verkocht, een groei van 27% ten opzichte van 2017. De  gasgestookte hr-ketel blijft de meest gekozen verwarmingsvorm (430.000 in 2018). Van een daling in de verkoop van de hr-ketel is vooralsnog geen sprake. Het gaat daarbij hoofdzakelijk om de vervanging van ketels in bestaande woningen. In nieuwbouwwoningen zijn de gevolgen zichtbaar van aangepaste wetgeving, sinds juli 2018 zijn netbeheerders niet meer verplicht nieuwbouwhuizen op het gasnet aan te sluiten. In het tweede kwartaal van 2019 werd bijna 70% van de nieuwbouwwoningen opgeleverd zonder gasaansluiting.

 

 

https://www.natuurenmilieu.nl/nieuwsberichten/gasmonitor-2019-nederlandse-huishoudens-stappen-massaal-over-op-elektrisch-koken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, naar mijn inziens vind ik dat men moet inzetten op zonnepanelen en alle elektranetwerken koppelen.

Dit kan binnen 5 jaar gerealiseerd worden..

....maar ja, iets met geld en zo,.. en lastige landen die hun verdienmodel op fossiele brandstoffen in rook op zien gaan..(nederland)

 

Tenslotte moet de hele wereld aan het milieu denken, behalve als het om geld gaat.

Kortom, de gehele milieush*t draait alleen maar om geld en belasting voor de burger.. 😡

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er ontgaat jullie een essentieel aspect van de alternatieve energie voorziening.

We hebben een vraag gestuurd elektriciteitsnet.

Bij alternatieve bronnen zal je moeten omdenken naar een aanbod gestuurd net.

Dat betekent alleen tv kijken wanneer het buiten windkracht 5 is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei ceesv:

Er ontgaat jullie een essentieel aspect van de alternatieve energie voorziening.

We hebben een vraag gestuurd elektriciteitsnet.

Bij alternatieve bronnen zal je moeten omdenken naar een aanbod gestuurd net.

Dat betekent alleen tv kijken wanneer het buiten windkracht 5 is.

 

 

Globaal koppelen van elektriciteits netwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...