Ga naar inhoud


Solar Panels in Dubai


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Nou...ik viel haast van mijn stoel.

Ze gaan in Dubai ook eens wat doen aan die GIGANTISCHE electrischiteitsbehoefte.

De DEWA (mijn stroom en water leverancier stuurt me de volgende massage 😂 ehh sorry....message:

 

Dubai Electricity & Water Authority - DEWA

Dear DEWA customer, 

Here's your chance to take a step towards a more sustainable future. Join the Shams Dubai Initiative and be part of our efforts to make Dubai the smartest and most sustainable city of the future. Install solar panels today to reduce yours and Dubai's overall carbon footprint and enhance your property's value. 

STEP 1: Visit the DEWA website 

STEP 2: Contact a registered consultant or contractor 

STEP 3: Install photovoltaic panels on your rooftop 

STEP 4: Start reaping the benefits 

FIND OUT MORE NOW

 

Ik ga er gelijk mee aan de slag. 😁

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

55 minuten geleden zei luisteraar:

Ja logisch Dubai moet zich ook aan de internationale afspraken houden

 

 

Zonnestroom is aanzienlijk goedkoper dan ouderwetse elektriciteits centrales die op gas, olie, kolen of uranium worden gestookt:

 

https://www.wattisduurzaam.nl/5969/energie-opwekken/zonne-energie/zonnestroom-mexico-duikt-4-dollarcent-per-kilowattuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei kiekiek:

 

Zonnestroom is aanzienlijk goedkoper dan ouderwetse elektriciteits centrales die op gas, olie, kolen of uranium worden gestookt:

 

https://www.wattisduurzaam.nl/5969/energie-opwekken/zonne-energie/zonnestroom-mexico-duikt-4-dollarcent-per-kilowattuur

Ja water wat door de rivier loopt is ook goedkoper dan uit de waterleiding. Uit de waterleiding komt het altijd, en het is schoon.

Zo moet je zonnestroom ook met gasstroom vergelijken. Zonnestroom is eigenlijk afvalstroom die te pas en te onpas zich aandient of het juist af laat weten.

Ga maar eens kijken wat het kost als je er een accu bij doet. Dan ben je er nog niet, want je moet er ook nog wisselstroom van maken. En ach... die accu is na 3 dagen zonder zon leeg.

Overigens kost mijn stroom uit de centrale maar ~ €0,05/kWh, dag/nacht/zomer/winter. De rest is allemaal belasting.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kostprijs van het opwekken van elektriciteit is ongeveer 6 tot 7 cent kWh.

De rest is transport vergoeding en het grootste deel is belasting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Zunigkyk:

Ga maar eens kijken wat het kost als je er een accu bij doet. Dan ben je er nog niet, want je moet er ook nog wisselstroom van maken. En ach... die accu is na 3 dagen zonder zon leeg.

 

 

Je beschrijft een off-grid systeem die amper voorkomen. Wat veel interessanter is zijn de enorme zonneparken die overal ter wereld tot ontwikkeling worden gebracht in zonrijke gebieden waar ook nog eens ruimte is. En nee, daar komt geen accu aan te pas ;) Plaatje van een park van 250 ha goed voor 100 MW:

 

China-zonnefarm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon je geld goed beleggen op de beurs, levert meer geld op dan investeren in solar panels... en helemaal geen gedoe met onderdelen vervangen na verloop van tijd etc etc...

Maar het is iets voor wie er van overtuigd is dat het goed is... dan is er niets mis mee.

Ik hou het wel bij de beurs ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zonnepanelen hebben in Dubai helemaal geen zin.

veel te warm voor zonnepanelen.

als ik bij mijn zelf al kijken dat ik bij 30 graden de opbrengst lager is dan bij 0 graden.

scheelt behoorlijk veel.

 

mss als ze er waterkoeling achter op maken scheelt het iets haha.

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei henkie73:

die zonnepanelen hebben in Dubai helemaal geen zin.

veel te warm voor zonnepanelen.

 

mss als ze er waterkoeling achter op maken scheelt het iets haha.

 

Dan hang je toch gewoon een parasol boven de zonnepanelen? 😁

..en watergekoelde panelen bestaan al een tijdje.

Alleen gebruiken ze het opgewarmde water wat van de panelen komt om een boiler mee te verwarmen voor sanitair.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei 5061:

Ik betaal meer aan belastingen e.d. dan voor de verbruikte energie.

Dat criminele feit hebben we allemaal, helaas...   Daar zou tegen geprotesteerd moeten worden. Het is in mijn ogen niet realistisch dat een belasting meer dan 100% bedraagt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, Alva hebben om de tiende penning het land uitgejaagd, maar dat waren andere tijden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei henkie73:

die zonnepanelen hebben in Dubai helemaal geen zin.

veel te warm voor zonnepanelen.

als ik bij mijn zelf al kijken dat ik bij 30 graden de opbrengst lager is dan bij 0 graden.

scheelt behoorlijk veel.

 

mss als ze er waterkoeling achter op maken scheelt het iets haha.

 

 

gr.

henk

Helemaal geen zin is natuurlijk volkomen onzin wat je daar schrijft. Panelen presteren inderdaad minder bij aanzienlijke instraling van o.a. de zon/hitte. Uiteraard leveren ze nog aanzienlijk rendement op ook in de zon. tevens kan men kiezen voor o.a. een oost/west opstelling als dat gewenst zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een dagtemperatuur van 40 graden en volop zon kunnen die panelen erg heet worden.

80 - 90 graden lijkt mij een reële temperatuur.

 

t.o.v. 25 graden waarbij het paneel gespecificeerd is en een negatieve temperatuur coëfficiënt van gemiddeld -0,38 %/graad Celsius heb je het dan over 25% minder vermogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25% minder is nog altijd 75% toch?

 

Ik maak dagelijks PV berekeningen als technisch adviseur dus weet toch na zo'n 20 jaar wel waar ik over spreek. Stel men koopt 10 pv panelen van 300WP dus totaal bruto 3000WP (of KW net hoe je het wil lezen) 3000 WP/kw bij een zuid oriëntatie brengt gemiddeld 85% dus 2550 kw per jaar.

 

Stel ik leg deze panelen op het noorden dus nooit geen zon reken ik met 50% rendement (zelfde als bij schaduw) dus max 1500 kw/jaar) gemiddelde prijs voor 1 kw/uur is om en nabij de 0,21ct dan spaar ik dus € 315,- uit aan stroom kijk nu maar eens wat je gemiddeld betaalt voor een PV installatie dan zie je dat het eigenlijk altijd meer brengt dan geld "stallen" op een bank in NL mag je nog blij zijn als je geen negatieve rente gaat betalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...