Ga naar inhoud


Duitse windmolens in zwaar weer


Psychosammie

Aanbevolen berichten

https://nos.nl/artikel/2313903-tegenwind-voor-duitse-molens-duurzame-energiesector-in-crisis.html

 

Irritant links artikeltje. Vooral die Alex Robertson. Mensen die redelijke bezwaren hebben worden op de bekende manier weggezet.

 

Quote

"Mensen die anti-wind zijn, kennen simpelweg de feiten niet", meent Robertson. "Het is een extreem goedkope manier om CO2-vrije elektriciteit op te wekken. Nu creëert een kleine destructieve groep anti-windmensen problemen."

 

Doodlopende weg die windmolens.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kan uit eigen ervaring aangeven dat die windmolens in de buurt van bebouwing behoorlijk overlast opleveren zowel geluidshinder als slagschaduw.

Verder zijn die dingen geen oplossing voor het opwekken van vraag gestuurd elektriciteitsgebruik.

Windmolens draaien hoofdzakelijk op subsidie.

 

De schadelijke effecten van het massaal plaatsen van windmolens, niet alleen voor de mens maar ook voor de natuur, worden steeds meer duidelijk.

Verder is er nog nooit goed onderzoek gedaan naar de effecten van windparken op de natuurlijke luchtstromen in onze atmosfeer.

De kracht van de wind wordt meetbaar afgebouwd door grote windparken, ook op zee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Psychosammie zei:

https://nos.nl/artikel/2313903-tegenwind-voor-duitse-molens-duurzame-energiesector-in-crisis.html

 

Irritant links artikeltje. Vooral die Alex Robertson. Mensen die redelijke bezwaren hebben worden op de bekende manier weggezet.

 

Het probleem wordt in dit artikel van meerdere kanten belicht, dus misschien kun je aangeven wat daar links aan is?

Het bericht heeft niets gemeen met het welbekende trumpgeleuter, maar dat maakt het nog niet automatisch links.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alex Robertson is directeur van Vesta, een van de grootste windmolen fabrikanten.

Uiteraard zal hij de bezwaren van omwonenden tegen windmolens tegenspreken.

 

Nederland heeft een windmolen minder, in Friesland, om precies te zijn in Jorwerd,  is er vanavond een omgevallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ceesv zei:

Nederland heeft een windmolen minder, in Friesland, om precies te zijn in Jorwerd,  is er vanavond een omgevallen.

Nog niets over te lezen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat op de voorpagina van een landelijk dagblad.

Verder ben ik niet blij, maar constateer ik slechts.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uren geleden, ceesv zei:

Alex Robertson is directeur van Vesta, een van de grootste windmolen fabrikanten.

Uiteraard zal hij de bezwaren van omwonenden tegen windmolens tegenspreken.

 

Nederland heeft een windmolen minder, in Friesland, om precies te zijn in Jorwerd,  is er vanavond een omgevallen.

Nee hoor veel minder.

 

Langs de a27 net voorbij de stichtse brug stonden 10 windmolens. Die hebben ze nu allemaal weer afgebroken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

Staat op de voorpagina van een landelijk dagblad.

 

Hihi, de windmolens hebben er zelf ook geen zin meer in.

 

https://nos.nl/artikel/2313920-windmolen-valt-op-openbare-weg-in-jorwert-mogelijk-door-wind.html

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LOL!

Omrop Fryslân denkt dat de windmolen omver is geblazen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, wiz zei:

Langs de a27 net voorbij de stichtse brug stonden 10 windmolens. Die hebben ze nu allemaal weer afgebroken.

 

Ik herinner me dat daar destijds een vergunning van 12 jaar voor is afgegeven.

Die tijd zal dus hoogstwaarschijnlijk verstreken zijn.

 

Waarom ze na die 12 jaar weg moeten blijft evenzeer wel een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...