Ga naar inhoud


treinkaartjes goedkoper voor milieu doelstellingen


joker55

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Sverige zei:

Vroeger in de DDR had je veel en voordelig openbaar vervoer... dat was een nutsvoorziening...

en de gezondheidszorg

en de schoolopleidingen

en de legeruitrusting met wapens

ze waren op het eind, wat zeg ik lang daarvoor al gewoon weg hartstikke bankroet (als de BRD geen miljarden had overgemaakt)

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om terug te komen op het treinkaartje.

 

Maastricht Amsterdam 54,66€ retour 2e klas = dank u wel, alstublieft.

Dat is inderdaad meer dan afschrijving plus benzine voor de auto.

Wat hier echter wegvalt zijn die parkeerkosten voor mijn trein welke voor m'n auto nog een dikke 20€ extra kan kosten in Amsterdam. :wink:

 

Het zogenaamde omslagpunt wordt dus kunstmatig geïnduceerd door die bijkomende kosten en niet 1op1 middels de berekening van de CO2 het fijnstof van je banden ~benzeen en tolueen footprint tussen trein en auto.

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Om terug te komen op het treinkaartje.

 

Maastricht Amsterdam 54,66€ retour 2e klas = dank u wel, alstublieft.

Dat is inderdaad meer dan afschrijving plus benzine voor de auto.

Wat hier echter wegvalt zijn die parkeerkosten voor mijn trein welke voor m'n auto nog een dikke 20€ extra kan kosten in Amsterdam. :wink:

 

Het zogenaamde omslagpunt wordt dus kunstmatig geïnduceerd door die bijkomende kosten en niet 1op1 middels de berekening van de CO2 het fijnstof van je banden ~benzeen en tolueen footprint tussen trein en auto.

 

 

 

Waarbij je niet mag vergeten dat die auto er bij de meesten toch al staat en die afschrijving dus doorgaat ook al neem je de trein.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maastricht Amsterdam 54,66€ retour 2e klas = dank u wel, alstublieft.

 

Vind ik helemaal niet duur. 

Geen stress, geen kans op een bekeuring van moderne struikrovers als je weer een een paar luttele km/h over de limiet zit. Geen kans op ongelukken. Geen parkeerplaats problemen en je kan onderweg nog wat werk doen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Vind ik helemaal niet duur. 

Geen stress, geen kans op een bekeuring van moderne struikrovers als je weer een een paar luttele km/h over de limiet zit. Geen kans op ongelukken. Geen parkeerplaats problemen en je kan onderweg nog wat werk doen. 

 

Als je alleen gaat valt het inderdaad wel mee, maar met meerderen die reis maken kan je beter met de auto doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je kunt zitten, ja.

 

Gisteren in Bordeaux de wagen op een p&r gezet en de tram naar het centrum genomen.

Kost alles bij elkaar € 4,50, parkeren en tramkaartjes voor 4 personen, voor het geld hoef je het niet te laten.

 

Maar terug was die tram volgepropt en stond je als de spreekwoordelijke haringen in een ton tegen elkaar aan geduwd.

Kijk, daarom was dit eenmalig en gaat het weer een lange tijd duren voor ik dit opnieuw probeer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Gisteren in Bordeaux de wagen op een p&r gezet en de tram naar het centrum genomen.

Kost alles bij elkaar € 4,50, parkeren en tramkaartjes voor 4 personen, voor het geld hoef je het niet te laten.

 

 

 

Dit is in grote steden in Nederland ook vaak wel het systeem wat goed werkt. Je zet je auto in een transferium aan de rand van de stad en reist vervolgens gratis met het OV naar het centrum. Kost 5 euro per auto, onafhankelijk hoeveel personen er in die auto zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is ook nog, dat je bij aankomst in een treinstation aankomt... en dan ofwel moet gaan lopen, (met je bagage, boodschappen of wat dan ook) of met de bus of tram moet gaan rijden...

Ik ben niet overtuigd om het OV te gaan gebruiken...  het zou kunnen als je tussen 2 grotere plaatsen reist, en dan vlakbij het station woont en ook je eindbestemming hebt, maar doe mij maar het comfort van mijn eigen auto, en de daarbij horende rust... niet met anderen in een coupé hoeven te zitten (en eventueel ergeren)...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een concert in Amsterdam waar je met een paar man vanuit een gehucht in het noorden heen gaat is alles via OV geen optie want vel te duur en P&R erg leuk. Je betaalt 10€ en kunt met z'n allen met de tram naar dicht bij de zaal en terug zonder extra kosten. Als je met een kapotte versterker van 30 kilo naar een reparateur in een stad in de buurt moet is P&R ook niks.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, kiekiek zei:

Wordt gewoon eens tijd dat we het Aziatische model van openbaar gaan overnemen wat vele malen efficienter werkt dan hier in het westen en jawel: zo ongeveer van door-to-door.

 

Het Aziatisch model? Azië is een groot continent, waar onder andere ook het grootste deel van Rusland toe behoort, dus misschien kun je wat duidelijker zijn. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo gauw een land herinneren waar het ov vele malen efficienter is dan hier, ook al is de kwaliteit van het spoorvervoer er hier door de jaren heen niet op vooruit gegaan. In de meeste Aziatische landen ben je volledig aangewezen op de bus, die vaak lekker goedkoop is, waarbij je er een kortstondige hartstilstand van tijd tot tijd gratis bij krijgt. Het ruimtegebrek in de bussen wordt in sommige landen opgevangen door extra ruimte op het dak te creëren.

 

Misschien zijn dit niet de landen die jij op het oog hebt, maar vertel........ik ben heel erg beneuwd.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, johnno zei:

Het ruimtegebrek in de bussen wordt in sommige landen opgevangen door extra ruimte op het dak te creëren.

 

 

In 3 maanden tijd heb ik maar 1 keer vervoer op het dak gezien ;)

 

Maar ik doel op landen als Thailand en Indonesie, waar de grote afstanden goedkoop worden afgelegd door bussen of busjes. Het vervoer naar de bus toe en in de buurt van je eindbestemming van de bus af wordt gedaan door minibusjes, tuktuks of fietstaxi's. Dit is een compleet web wat door grote delen van die landen prima functioneert. Bij ons ontbreekt het deel vanaf huis naar de bushalte en in de buurt van je bestemming vanaf je uitstaphalte naar het werkelijke adres waar je wil zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tuktuk's zijn smerige stinkende 2takt motortjes, die passen al niet in het Nederlandse pakket qua stikstof, fietstaxi's werkt hier ook niet, omdat Nederlanders best een verwend lui volk is, tegenover in die landen.

Die busjes zou wel kunnen werken, maar aangezien in Nederland bijna iedereen net doet of ze geen tijd hebben, is wachten ook geen optie, dus zal wel weer vlug de auto worden gepakt.

En rijden die busjes weer halfvol rond.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die auto pakken we dan om met zijn allen een record hoeveelheid vuurwerk te gaan kopen om op oudejaarsavond in de lucht te gaan jagen. Over de gigantische luchtvervuiling en fijnstof etc. lullen we natuurlijk niet. 

 

Een verbod om niet harder dan 100 km/h te mogen rijden komt er wel maar een verbod op dat k*t vuurwerk komt er niet. 

Ben ik blij dat vuurwerk hier waar ik woon al jaren lang streng verboden is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, alias haha zei:

Die tuktuk's zijn smerige stinkende 2takt motortjes, die passen al niet in het Nederlandse pakket qua stikstof, fietstaxi's werkt hier ook niet, omdat Nederlanders best een verwend lui volk is, tegenover in die landen.

 

 

Klopt, maar wat ik wil zeggen is dat het vervoer naar en van het OV hier in Nederland ontbreekt. Ik weet niet of je wel eens in Azie bent geweest, maar daar struikel je werkelijk over het voor- en natransport met minibusjes die ieder een eigen bestemming hebben naar een of ander trein- of busstation waar je verder kan reizen. Tuktuks en fietstaxi's zijn dan meer voor vervoer in een plaats zelf of ze brengen je naar een straat waar het wemelt van die minibusjes.

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een verbod om niet harder dan 100 km/h te mogen rijden komt er wel maar een verbod op dat k*t vuurwerk komt er niet. 

Ben ik blij dat vuurwerk hier waar ik woon al jaren lang streng verboden is. 

 

Inderdaad heel erg hypocriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...