Ga naar inhoud


treinkaartjes goedkoper voor milieu doelstellingen


joker55

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, astro iris zei:

@minplus, in Luxemburg wordt je in elk geval op je wenken bediend.  Vanaf nieuwjaar is er alle OV gratis, bus  tram, metro trein...alles. Hopelijk volgen andere landen.

Die trent begint overal te komen nu de groenen overal meer te beslissen hebben.

Duitsland wil dat ook uitvoeren maar gaat niet 1.2.3

Ik woon ook in een buitengebied waar 1 keer per uur een bus komt en rijd niet

in de richting waar winkels zijn voor normale boodschappen ,ik heb enkel nog

een auto voor boodschappen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah de groenen. Tja, die geven het geld van anderen nogal makkelijk uit. We weten immers allemaal dat OV niet gratis is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trein kaartjes goedkoper, en benzine volgend jaar meteen 1.5 cent meer belasting er bij, stelletje varkens weer...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk jaar de brandstof prijzen met 10% verhogen.

Elk jaar de OV-kaartjes met 10% verlagen.

 

Dan komt er voor iedereen een omslagpunt dat hij/zij met het OV gaat.

 

Nog een optie?

Als een senior ( > 70 jaar) vrijwillig zijn/haar rijbewijs inlevert, krijgt hij/zij gratis een OV jaarkaart voor de rest van zijn/haar leven(geldig voor trein, bus, veerboot en metro)

 

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Openbaar vervoer sluit bijna nooit aan op jouw persoonlijk reisdoel.

Leuk voor mensen die binnen de stadsmuren wonen, maar daarbuiten een utopie.

Verder zijn die OV vervoermiddelen of bijna leeg onderweg, of overvol.

 

Ik woon 10 km van kantoor, met de auto 10 minuten, met de fiets 25 minuten (binnendoor), te voet 1 uur 45 minuten, met openbaar vervoer (enkele reis), 1 uur 55 minuten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er rijd wel een bus naar mijn werk, maar voor ik dan eens op het werk ben, ben ik waarschijnlijk 45 onderweg, en met de auto 7 minuten, daarbij werk ik in 5 ploegen, en wil graag niet al mijn vrije tijd weg steken om op het openbaar vervoer te wachten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een Nederlander moet wel eerst even een paar miljoen afschrijven voor hij echt milieuvriendelijk met de trein kan!

Ja misschien in Italië?

125 miljoen voor de Fyra V250 treinen nadien verkocht aan Italië voor 21 miljoen en nog wat onkosten tijdens de jarenlange stalling.

Kapitaal vernietiging of was het witwassen?

We hebben het Staatsbedrijf NS (aandelen in handen van de staat) zoveel geld in hun projectjes laten steken, dat ik liever uit principe met de auto ga voor ik me op de borst klop over milieuvriendelijkheid.

 

  • Bedankt 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2019 om 22:35, ceesv zei:

Openbaar vervoer sluit bijna nooit aan op jouw persoonlijk reisdoel.

Leuk voor mensen die binnen de stadsmuren wonen, maar daarbuiten een utopie.

Verder zijn die OV vervoermiddelen of bijna leeg onderweg, of overvol.

 

Maar daarbuiten een utopie? Dat hoeft niet. Want in Duitsland hebben ze daar een goede oplossing voor gevonden.

Het is namelijk zo dat gemeentes in de pampa niet graag willen dat zulke landelijke gebieden "uitsterven" doordat er als maar meer inwoners naar de grote steden trekken.

De oplossing hiervoor: De Rufbus....Nederlands: de "opbelbus".

Stel je woont in the middle of f*cking nowhere en je wilt met de bus ergens heen en de verbinding is grottenslecht of er is helemaal geen verbinding, dan bel je het lokale vervoersbedrijf op.

Die op hun beurt proberen zo snel mogelijk een kleine bus te sturen die je dan ophaalt en naar je bestemming of verbinding brengt. En halen je dan ook weer op.

De kosten zijn dan net zo hoog als een normaal buskaartje zou zijn.

Lukt het vervoersbedrijf niet om een busje te sturen dan sturen ze een taxi die je ophaalt en als je wilt ook weer thuis brengt. Ook voor het tarief van een buskaartje. Het taxibedrijf rekent een normale taxirit af met het vervoersbedrijf en het verschil gaat op kosten van de gemeente die die op hun beurt weer bij de Bund terug haalt.

Dit syseem werkt heel goed, de mensen zijn tevreden. De landelijke gemeentes ook die als doel voor ogen hebben dat hun gemeente niet uitsterft en aantrekkelijk blijft om er te (blijven) wonen.

 

https://www.odenwaldmobil.de/nahverkehr/rufbus/

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Maar daarbuiten een utopie? Dat hoeft niet. Want in Duitsland hebben ze daar een goede oplossing voor gevonden.

 

Ja, je mag wat mij betreft de Duitsers de credit geven voor die mooie oplosssing.

 

Maar het lijkt toch verdraait veel op de treintaxi die hier 25 jaar lang gereden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het is namelijk zo dat gemeentes in de pampa niet graag willen dat zulke landelijke gebieden "uitsterven" doordat er als maar meer inwoners naar de grote steden trekken.

De oplossing hiervoor: De Rufbus....Nederlands: de "opbelbus".

 

Dit bestaat in België ook al lang.

Al zijn ze de laatste jaren dit aanbod ook al weer aan het afbouwen.

Hier heet het de belbus.

 

Jaren terug was het openbaar vervoer in Hasselt ook gratis.

Uiteindelijk is dit ook terug afgeschaft, want uiteindelijk moet iemand dit toch betalen....

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jeevanhoof zei:

Uiteindelijk is dit ook terug afgeschaft, want uiteindelijk moet iemand dit toch betalen....

 

 

Zolang er wordt geredeneerd vanuit winstmodellen of kostendekkend zal het openbaar vervoer nooit worden wat het eigenlijk zou moeten zijn. Dat is alleen mogelijk als we gaan naar openbaar vervoer als nutsvoorziening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn er dan gratis nutsvoorzieningen?

Ik kan mij er zo snel geen bedenken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger in de DDR had je veel en voordelig openbaar vervoer... dat was een nutsvoorziening...

Als je er inderdaad winst uit wil halen, worden kaartjes duur en bespaar je waar je maar kan... en dan ben je misschien wel gek als je er mee reist.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Zijn er dan gratis nutsvoorzieningen?

Ik kan mij er zo snel geen bedenken.

Vroeger bestonden (gemeentelijke regionale landelijke) nutsvoorzieningen

Maar opeens moet alles in prive handen dat zou goedkoper (lees meer geld opbrengen) zijn.

Nutsvoorzieningen bestaan dus niet meer en dat merken we in onze beurs

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...