Ga naar inhoud


treinkaartjes goedkoper voor milieu doelstellingen


joker55

Aanbevolen berichten

In Duitsland gaan plannen op om de prijzen van treinkaartjes te verlagen. Met als doel dat meer mensen makkelijker de trein nemen, ipv de auto. Kijk, dat zet zoden aan de dijk, daar kunnen ze eens naar luisteren in Den Haag., ipv hier discussiëren om wederom de treinkaartjes duurder te maken. Jaag ze maar de trein uit, denken ze hier, Ik ben zelfs een voorstander om alle openbaar vervoer binnen gemeentegrenzen gratis te maken. Dan ben je ook aardig verlost van de files elke dag (milieu-probleem 1: files, met alle ronkende auto's) Kost geld, ben ik van bewust, maar je bent toch redelijk gauw klaar dan met deze problematiek.

Helaas is de infrastructuur in Nederland qua OV nog niet optimaal, maar toch…..heeft alles te maken wat je belangrijker vind, prioriteiten legt en juist investeren.

 

Bron: https://apnews.com/10d75f073858cf6e891f6c3af801bc2d

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Prima idee. De helft tot een kwart van de huidige prijs om het grote tijdsverlies en de hogere prijs tov. de auto als je met 2 personen reist te compenseren.

Maar is het OV hier niet geprivatiseerd?

 

Dan kun je het vergeten

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
28 minuten geleden, joker55 zei:

Helaas is de infrastructuur in Nederland qua OV nog niet optimaal

Zou het een met het ander te maken hebben?

De railcapaciteit zit op veel baanvakken vol, daar kan geen trein meer bij.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, joker55 zei:

In Duitsland gaan plannen op om de prijzen van treinkaartjes te verlagen. Met als doel dat meer mensen makkelijker de trein nemen, ipv de auto. Kijk, dat zet zoden aan de dijk, daar kunnen ze eens naar luisteren in Den Haag

Ze willen zelfs al meer dat iedereen gratis een bahncard krijgt maar de DB heeft de capaciteit niet het

is wachten op de uitlevering van 200 nieuwe treinen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch al heel opmerkelijk:

Een OV jaarkaart in Duitsland (wordt daar BahnCard 100 genoemd) kost iets van € 4395. Mag je gratis in de trein, bus en metro een jaar.

Van noord naar zuid iets van bijna 1000 km.

Bron: https://www.bahn.com/nl/view/aanbod/bahncard/bahncard.shtml

 

Een OV jaarkaart in Nederland kost iets van € 4848,00, mag je ook gratis in trein, bus en metro een jaar.

Van noord naar zuid amper 400 km.

Bron: https://9292.nl/prijzen-en-abonnementen/trein/abonnementen/ov-vrij

 

Waarom in Nederland tov Duitsland zo duur, (en als je rekent per km valt het nog ongunstiger uit) en ze willen het weer verhogen.

Hoezo stimulans om het OV te nemen?

 

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, joker55 zei:

Kijk, dat zet zoden aan de dijk

 

Nou, dat moet je hier dan maar eens onderbouwen.

 

Carpoolen is ook veel goedkoper en beter voor het milieu. En totaal mislukt.

Op papier klinkt het prachtig, de praktijk is anders.

 

Doe iets aan de overbevolking. Dat is het enige dat zoden aan de dijk zet.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, joker55 zei:

Een OV jaarkaart in Nederland kost iets van € 4848,00, mag je ook gratis in trein, bus en metro een jaar.

heb je dat nodig? 4848,00€ denk dat ik met zo'n abonnement dief van eigen portemonnee ben

 

maar je geeft wel info over de bahnkart 100 die niet kan kloppen...

zie de info van de Bahn

Preise:

  • BahnCard 100 im Abonnement
    1. Klasse: 689 Euro (monatl.)
    2. Klasse: 406 Euro (monatl.)
  • BahnCard 100 bei einmaliger Zahlung
    1. Klasse: 7.435 Euro
    2. Klasse: 4.395 Euro
  • Probe BahnCard 100
    1. Klasse: 2.362 Euro
    2. Klasse: 1.312 Euro

Ist Ihr Unternehmen bereits bahn.business-Geschäftskunde?

Indien je de kaart Privé wilt gebruiken gelden er weer andere kortingen voor die reis

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tram en bus abonnement voor 55 euro per jaar en ik gebruik die zo'n 150 keer, dus dat is voor mij heel goedkoop. Met de trein reis ik voor 6.7 euro bestemming heen en terug en ook dat gebeurt maandelijks zo'n 4 keer. Ik spaar toch heel wat uit tegenover de auto nemen. Maar die prijzen in Duitsland lijken me inderdaad wat overdreven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Preise:

  • BahnCard 100 im Abonnement
    1. Klasse: 689 Euro (monatl.)
    2. Klasse: 406 Euro (monatl.)
  • BahnCard 100 bei einmaliger Zahlung
    1. Klasse: 7.435 Euro
    2. Klasse: 4.395 Euro
  • Probe BahnCard 100
    1. Klasse: 2.362 Euro
    2. Klasse: 1.312 Euro

Er werd toch gezegd door joker55 dat de Bahncard 4 395 euro per jaar kostten... en ik lees exact dat bedrag...

Er is niemand die zegt dat je als een luxe kip in de eerste klasse moet gaan reizen?

Bovendien denk ik dat de meeste mensen geen volledig abonnement op het hele spoorwegnet aanschaffen, maar slechts op het traject wat ze dagelijks moeten afleggen... Dat zal de prijs nog behoorlijk drukken denk ik.

 

Wat mij betreft krijgen ze zo veel mogelijk mensen in de trein... dan heb ik meer ruimte op de weg ;)

Toen ik naar school ging heb ik een aantal jaar dagelijks met de trein gereisd... en wat mij betreft was dat meer dan voldoende. Mijn voorkeur gaat toch echt naar de auto, van deur tot deur.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel we willen met z'n tweeën rond deze tijd van het jaar met het OV van ons huis naar vrienden ergens buiten een dorp ergens in de randstad.

 

Tien minuten lopen naar de bushalte in weer en wind. Vijf minuten wachten zonder bushokje bij een paal op de bus (met pech ziet de chauffeur je niet staan en kan je terug wandelen en het een uur later nog eens proberen, is me een paar keer overkomen) en dan in een minuut of 20 naar het treinstation. Kaartjes organiseren op een scherm (loket is er niet meer) en een kwartier tot half uur wachten op de trein. Hopelijk heb je er aan gedacht thuis te sassen voor je op weg ging want het toilet op het station is gesloten en wildplassen op de rails is verboden en wat gênant met de 20 anderen op het perron. Dan in een uur met de snelboemel naar de overstapstad want de gewone boemel doet er veel langer over, dus vooraf flink internetten.

Daar een kwartier wachten als je mazzel hebt en mogelijk rennend met je koffer 1 minuut maar met pech langer.

Een minuut of 70 naar de volgende overstapplek. Dan 10 minuten wachten en in een half uur naar de volgende grote stad. Mazzel, 5 minuten later een boemel naar het dorp en een kwartier later daar aangekomen. Kwartier wachten op een bus als het meezit en dan 20 minuten later bij de bushalte en vervolgens 5 minuten lopen naar hun huis...

 

Met de auto was het comfortabel in de helft van de tijd of minder gelukt tegen lagere kosten.

OV is leuk als je van Amsterdam naar Utrecht wilt maar in de buitengebieden vaak hopeloos.

En zou gratis moeten zijn.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het erop dat ik 30 jaar in een urn zit voor het in dit neo-liberale geprivatiseerde land heel misschien een keer gaat gebeuren.😁

Gelukkig zijn dan mogelijk nog wat gedoneerde onderdelen van mij in anderen aanwezig.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Ik hou het erop dat ik 30 jaar in een urn zit voor het in dit neo-liberale geprivatiseerde land heel misschien een keer gaat gebeuren.😁

Gelukkig zijn dan mogelijk nog wat gedoneerde onderdelen van mij in anderen aanwezig.🙂

Dat hoop ik van mezelf ook, maar ik vrees dat niet veel onderdelen nog geschikt zullen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...