Ga naar inhoud


Formule 1 in 2020


D.Quijote

Aanbevolen berichten


is dezelfde opmerking als de hele wereld tegen zwarte piet is.Als men zijn geschiedenis zou kennen weet men vanwaar die vergelijking komt en is daar helemaal niks slecht mee bedoelt.Net zoals dat iedereen nu lullig doet over zwarte en blanke.ALL LIFE MATTERS. Het zijn trouwens geen zwarten maar bruinen en chinezen zijn niet geel en indianen niet rood.Net zoals de regeringen nu maatregelen treffen die aanleunen bij een regime uit 1940 maar waar niemand tegen in gaat of een opmerking over maakt.Grootheidswaanzin noemt men dat.Max heeft gelijk met wat hij bedoeld en indien FIA tegen dit soort veelvuldige foute rijders zou optreden was dit niet nodig.

  • Bedankt 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bellejt zei:

is dezelfde opmerking als de hele wereld tegen zwarte piet is.Als men zijn geschiedenis zou kennen weet men vanwaar die vergelijking komt en is daar helemaal niks slecht mee bedoelt.Net zoals dat iedereen nu lullig doet over zwarte en blanke.ALL LIFE MATTERS. Het zijn trouwens geen zwarten maar bruinen en chinezen zijn niet geel en indianen niet rood.Net zoals de regeringen nu maatregelen treffen die aanleunen bij een regime uit 1940 maar waar niemand tegen in gaat of een opmerking over maakt.Grootheidswaanzin noemt men dat.Max heeft gelijk met wat hij bedoeld en indien FIA tegen dit soort veelvuldige foute rijders zou optreden was dit niet nodig.

Jij keurt het dus goed dat Mongolen verweten worden voor minderbegaafde mensen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit wordt niet algemeen gezegd in belgie.Dit vloeit voort uit de domme oorlogsvoering van de mongolische beschaving.Die voerden oorlog als lemmings en dat wordt ermee bedoeld.Nergens is er enig verwijt dat ze achterlijken of minderbegaafden zijn.Dit zijn uw woorden. Elkeen heeft zijn gaven en mogelijkheden.Trouwens erg kleinzielig dat enkel dat aangepakt zou worden.Tegenwoordig mogen we niks meer zeggen en vergelijken.Ik stoor mij dan ook aan het woord azijnpisser,miereneuker enzovoort.

Ken uw geschiedenis en dan u mss back on topic. :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, astro iris zei:

Mongoolse mensen storen zich erg aan die uitspraak, niet alleen omdat ze het verwijt van Mongool krijgen, maar men hierbij minderbegaafde personen mee bedoeld, wat Mongolen zeker niet zijn.  Foei Max, ik had nog een klein beetje bewondering voor hem, maar nu heeft hij het echt verkorven.

Ik stoor mij ook wel eens aan aan uitspraken zoals "geprivilegeerde witten" en als daar wat van zegt dan is wereldbol echt te klein.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bellejt zei:

dit wordt niet algemeen gezegd in belgie.Dit vloeit voort uit de domme oorlogsvoering van de mongolische beschaving.Die voerden oorlog als lemmings en dat wordt ermee bedoeld.Nergens is er enig verwijt dat ze achterlijken of minderbegaafden zijn.Dit zijn uw woorden. Elkeen heeft zijn gaven en mogelijkheden.Trouwens erg kleinzielig dat enkel dat aangepakt zou worden.Tegenwoordig mogen we niks meer zeggen en vergelijken.Ik stoor mij dan ook aan het woord azijnpisser,miereneuker enzovoort.

Ken uw geschiedenis en dan u mss back on topic. :)

Dan bent u totaal verkeerd ingelicht hoor, met Mongool wordt wel degelijk een persoon bedoeld met het syndroom van Down.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit geeft totaal uw ingesteldheid en gedachtengoed weer. In mijn woordenschat als belg betekend dit iets gans anders en ken ik zulke verdraaing als scheldwoorden niet .Net zoals ik een kristen ben en geen katholiek maar volgens vele belgen is dat idem. Net zoals een blondje niet dom is maar een bepaalde haarkleur heeft.Net zoals een islamiet geen terrorist is.RMC en hou er hier mee op

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bellejt zei:

dit geeft totaal uw ingesteldheid en gedachtengoed weer. In mijn woordenschat als belg betekend dit iets gans anders en ken ik zulke verdraaing als scheldwoorden niet .Net zoals ik een kristen ben en geen katholiek maar volgens vele belgen is dat idem. Net zoals een blondje niet dom is maar een bepaalde haarkleur heeft.Net zoals een islamiet geen terrorist is.RMC en hou er hier mee op

Dus jij hebt nooit gehoord dat men vroeger tegen een pasgeboren kind met het syndroom van Down een "Mongooltje" zei?  En dan ben je ook nog zo laag dunkend om mij het verwijt te geven.Tja dan ben je op een andere planeet geboren.  Best dat je ook stopt met deze discussie. We zullen de verontschuldigingen nog wel horen van Max.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, astro iris zei:

We zullen de verontschuldigingen nog wel horen van Max.

of niet

 

off topic

Maar het is niet zo belangrijk het is / was een slip of de tong of is het "a slip of the Thong"? ;)

het floepte eruit

Ik ken niemand die niet wel eens een ander met een dergelijke verkeerde bejegening en dus een scheldwoord heeft uitgefoeterd.

 

(dat zijn resten uit onze persoonlijke opvoeding die men ons aangeleerd heeft destijds als kind en dat nemen kinderen heel lang mee omdat het ook niet heel effectief besproken wordt in de volwassen jaren wegens meerdere taboes)

Je kan ook alle André van Duijn sketches op TV uit die tijd verbannen waar het woord opduikt. Dat levert echter niets op mede omdat ze juist tijdens de lockdown ook weer herhaald werden op TV en weer in de woordenschat staan van de doorsnee kijker. Ook moderne cabaretiers zoals Theo Maassen gebruiken dergelijke woorden in de satire emaar daar gaat het ook over andere kwesties dan het down syndroom. Ik heb zelfs kennissen met broer of zus en/of kind met dat syndroom en die lachen zich toch telkens weer een deuk.

einde off topic

 

Beter is dat we ons richten op het netjes omgaan met elkaar.

Normaal hoort men u, jij niet vloeken in de auto als de ramen dicht zijn. Als je op de rotonde weer een paar Belgen of Spanjaarden voor je hebt. :grin:

Maar we doen dat allemaal luidruchtig of stil gezwegen in het hoofd.

En dat was niet bedoeld voor de boordradio die u / jij niet hebt.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De circuits die men de laatste keren gebruikt hebben zijn erg mooi, uitdagend en leveren meer sensatie op dan de nieuwe circuits. Daar zit smaak noch kraak aan en het is net alsof je met een speelgoed racebaan aan het spelen bent.

 

Ze mogen van mij best vaker in Europa racen en vooral onbekende circuits.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik ken niemand die niet wel eens een ander met een dergelijke verkeerde bejegening en dus een scheldwoord heeft uitgefoeterd.

 

In mijn jeugd, op school gebruikte we zulke scheldwoorden wel eens. Maar je wist niet wat je zei.

Als ik dan eens met die "woordenschat" thuis kwam werd ik door mijn ouders berispt en kreeg ik uitgelegd wat een mongool (benaming toendertijd) eigenlijk is.

Inderdaad heet dat nu iemand met het down-syndroon. Mijn moeder legde mij de oorzaak uit dat o.a. moeders die te oud zijn om nog kinderen te krijgen (boven de 40-45) een grotere kans hebben om van een kind met deze afwijking te bevallen.

Verder in mijn latere leven heb ik vastgesteld dat kinderen met deze ziekte de allerliefste kinderen zijn waar de ouders bovennatuurlijk veel van houden en een hechte band met zo´n kind opbouwen. Ik heb er enkele leren kennen en weet dat ouders stapelgek met zo´n kind zijn. Ook in het volwassen stadium zijn het schatten van mensen die niemand kwaad doen.

 

Temeer irreteert het mij dat Verstappen dit scheldwoord meerdere keren gebruikt heeft en er zelfs met één klap meerdere bevolkingsgroepen mee beledigd en kwetst:

1) Mensen met het down-syndroon en

2) Inwoners van Mongolië

 

Ik weet zeker dat "onze Max" het scheldwoord voor mensen met het down-syndroon wilde gebruiken en zijn andere collega coureurs daarmee wilde kwetsen.

Temeer daar hij waarschijnlijk te stom is om te weten dat er überhaupt een land bestaat met de naam Mongolië en de inwoners Mongolen heten.

 

Ik vind het een schande dat het aanbieden van oprechte excuses aan beide bevolkingsgroepen zo lang op zich laat wachten.

Hij is gewoon een lul, om dat scheldwoord maar eens te gebruiken.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet nog de dubbel gekwetsen. Mensen die in Mongolie geboren zijn en die ook het down-syndroom hebben.

 

Max is inderdaad veel te stom om dat allemaal te weten. Het enige wat hij kan is hard gaan met een auto.

 

Ik kan overigens jou spiegelen met betrekking tot Mr. H. Die levens kruizen elkaar op het circuit en beiden zijn niet perfect, ook buiten het circuit.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...