Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Jongens wat een gemier over geld. Geld is belangrijk, altijd al geweest. Zonder geld geen economie en gebeurt er domweg niks. Geld zorgt ervoor dat jij dingen gaat doen die je anders niet zou doen. Zoals om 6 uur je nest uit en een huis bouwen, of andere zinvolle dingen.

 

Zonder geld zou je nou nog in je berenvel met pijl en boog achter een wild zwijn aanrennen.

 

Dus ja, het grote belang gaat vaak voor het individu. Dat is de wet van de jungle!

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geld verdienen is nu eenmaal noodzaak alleen slaan veel mensen daar in door en wordt het een gevalletje hebzucht.

...een psychische  afwijking dus.


Hadden we al door dat geval nummer 10 inmiddels een feit is?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen...

 

In verband met het Corona virus 🦠 adviseert het

RIVM het handenschudden te vermijden.

Het voorlichting-filmpje van het RIVM laat zien hoe

wij ons het beste kunnen begroeten om verdere

besmettingen te voorkomen.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2020 om 23:15, pollegazon zei:

Je hebt natuurlijk nog al die Belgen die tijdens de krokusvakantie in het buitenland (o.m. Italië) waren en wellicht onbewust een en ander zullen meebrengen.

 

Het kan heel snel verkeren.

Ja, en in Belgie heb je relatief veel voormalige gastarbeiders van Italiaanse afkomst. Die zullen nog regelmatig heen en weer pendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-2-2020 om 09:34, drz zei:

Ik ben juist meer voorstander van algehele vermenging van de mensheid.

De sterkste overleven het virus en de mensheid kan weer een poosje verder.

Ja, dat is voor de mensheid als geheel beter. Alleen heb je dan op korte termijn wel minder alles onder controle, en moet je meer slachtoffers voor lief nemen.

Ik neem dit virus serieus, maar heb wat moeite met de stellingname dat het een pandemie zou zijn.

Ja het duikt wereldwijd op, maar grijpt niet echt om zich heen. Gelukkig dan maar.

Op 28-2-2020 om 12:29, luisteraar zei:

Ik kan alleen doorgeven wat ze in Duitsland aanbevelen

Niet naar de dokter gaan maar met de dokter bellen en de

situatie uitleggen.

Bij een verdacht komt de dokter thuis voorbij en binnen blijven.

Wij hebben ons al in quarantaine geplaatst om niet van buiten aangestoken te worden.

We hebben voor een maand eten en drinken in huis gehaald.

En Duitsland hamert er op HANDEN VAAK WASSEN MET ZEEP iedere keer als

je wat gedaan hebt en zeker als je van buiten komt.

 

.

 

Het eerste deel van je antwoord stem ik mee in. De rest vind ik paranoia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2020 om 00:02, Penthe zei:

Meeste mensen begrijpen niet dat heel veel mensen buiten de boot vallen als het om hulp gaat, weet er alles van was er zelf ook 1.

Ja dat kan ik bevestigen. Voor vluchtelingen, daklozen, etc. heeft men een protocol liggen. Voor de rest gaat men er van uit dat de "gewone burger" wel verzekerd is.

Er is echter een groeiende groep "gewone burgers" die ondanks een betaalde baan en normaal sociaal leven niet meer in staat is om zich aanvullend te verzekeren, en dat dan tot een minimum beperkt. Dat is dus een hoog eigen risico om de premie te drukken, en vervolgens niet naar de dokter gaan, om het eigen risico dan maar niet te hoeven uitgeven, aangezien het geld er niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2020 om 00:39, luisteraar zei:

dan ga je in B naar ocmw of mutualiteit zoals ik al aangegeven heb dan wordt je verzorgd voor niets of voor 1 euro. 

Maar toch zullen er mensen zijn die bij infectie niets doen. 

 ben al lang uit NL dacht dat je in nl in zo een situatie naar ggd kan, als het niet meer klopt kan iemand mij corrigeren. 

Je bent dus toch Nederlander van geboorte? Hoe kan het dan dat je taalgebruik vaak zo slecht is?

Zelfs google translate begrijp ik beter. Ik speel niet op de persoon, maar zou graag je bijdragen beter willen begrijpen en zodoende ook normaal willen reageren.

Nu krijg je van een ander weer het verwijt dat je er niets van snapt....

Waarschijnlijk ben je best intelligent, maar je taalgebruik roept telkens vragen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2020 om 19:57, minplus zei:

 

 

Hopeloos, deze software af en toe. Je krijgt soms een bericht dat je plaatst een paar keer en je kunt doen wat je wilt maar je krijgt het niet ongedaan.

Wellicht ben je gepeild door de FBI of de CIA.....die hebben dan je pc gekraakt. Geintje, maar wind je niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2020 om 20:13, ceesv zei:

Zullen we ons beperken tot het onderwerp en andere perikelen laten rusten.

Geen politiek op sat4all.

Eens om politiek in deze draad weg te laten. Maar geen politiek op sat4all? Nee, houd die optie alstublieft open als de topictitel maar duidelijk maakt dat het om politiek gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...