Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


43 minuten geleden, luisteraar zei:

Ja een bacterie is hardnekkig maar we hebben het over een

virus ,wat ik van deskundigen vernomen heb heeft het

corona virus een grote hekel aan (schoon)water .

Maar de deskundigen tasten sowieso in het donker ,dat merk je duidelijk

aan hun uitlatingen

 

 

 

Je snapt het principe dat ik aangeef blijkbaar nog niet helemaal. Het gaat om ziekteverwekkers op je handen die je al dan niet verwijdert en daar maakt het weinig uit of je met bacteriën of virussen te maken hebt. Virussen zullen hooguit iets moeilijker zijn omdat ze niet leven.

 

Ik weet niet welke deskundigen je geraadpleegd hebt, maar virussen doen het prima in een nat milieu. Gezien de vele miljoenen in een druppel zeewater. Aangezien het bouwplan van alle virussen hetzelfde is (eiwitmantel met wat erfelijk materiaal erin en verder niets) vormen de coronavirussen geen uitzondering.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, minplus zei:

Ik weet niet welke deskundigen je geraadpleegd hebt,

Op zo een hoge trap sta ik niet.

Ik beluister de mededelingen van het RobertKochInstitut in Duitsland vaak 2 maal daags.

Die schrijven voor hoe Duitsland moet handelen ,maar daar komen ook al opmerkingen

van onhaalbare eisen.

Italie sluit voor 2 weken alle scholen uit voorzorg.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die echt van het echte instituut of van een fake-club?

Want ik kan me niet voorstellen dat de echte wetenschappers vertellen dat virussen een hekel aan water hebben. Zonder water hebben ze het nl. veel moeilijker en gaan eraan na een tijdje.

Ze kunnen zich niet zoals sommige bacteriën inkapselen (water eruit, pantser erom en in diepe rust) en dan tijden goed blijven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, minplus zei:

Zijn die echt van het echte instituut of van een fake-club?

kan zeker een fake club zijn met een fake bundes minister van volks gezondheid er naast. 

maar hun advies vaak voor 30seconden handen wassen met zeep na iedere handeling, dat lees ik ook op nl sites. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, luisteraar zei:

wat ik van deskundigen vernomen heb heeft het

corona virus een grote hekel aan (schoon)water .

Je vervalt weer in een oude gewoonte, halve waarheden en ruis verspreiden.

 

In dit onderwerp, wat bij velen gevoelig ligt is terughoudendheid van jouw kant een must.

Wanneer je in een risicogroep zit of een van je dienbaren een verlaagde weerstand heeft is het laatste wat we hier willen zien dat er halve waarheden geschreven worden, waardoor mensen zich onnodig zorgen gaan maken.

 

Stop te vertellen met wat je denkt gehoord te hebben, het voegt niets toe en het veroorzaakt weer typische "luisteraar"discussies!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hier in Alicante regio ook 3x raak en 1 daarvan vrij dichtbij. 1 ervan is in Italie geweest van de andere twee is helemaal niet duidelijk waar ze het virus hebben opgelopen. Affijn het getal in Spanje saat nu al weer op 228 in een paar dagen tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ceesv said:

Je vervalt weer in een oude gewoonte, halve waarheden en ruis verspreiden.

 

In dit onderwerp, wat bij velen gevoelig ligt is terughoudendheid van jouw kant een must.

Wanneer je in een risicogroep zit of een van je dienbaren een verlaagde weerstand heeft is het laatste wat we hier willen zien dat er halve waarheden geschreven worden, waardoor mensen zich onnodig zorgen gaan maken.

 

Stop te vertellen met wat je denkt gehoord te hebben, het voegt niets toe en het veroorzaakt weer typische "luisteraar"discussies!

 

Halve waarheden zijn een dagelijks terugkerend fenomeen binnen dit forum.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de topic over het weer......dat staat er letterlijk bol van.

En dan laat ik de vele regelrechte onwaarheden achter de vele links nog even buiten beschouwing.

 

Maar maakt het voor jou eigenlijk wel uit wat 'luisteraar' hier verkondigt?

Deze poster lijkt het bij jou altijd al bij voorbaat verbruikt te hebben.

 

Ook in dit topic zijn halve waarheden naar mijn mening niet te voorkomen.

Als jij daar als moderator gevaar in ziet, dan dien je dit topic te sluiten.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat een toon, de moderator bijna verplichten het topic te sluiten, daarnaast de moderator in twijfel te nemen die naar mijn mening prima ingrijpt wanneer dat nodig is. Aangezien een forum al een ouderwets medium is mag je heel blij zijn dat het nog bestaat want de meeste forums die bestonden zijn al geruime tijd overleden.

 

In Spanje zijn 2 doden Corona virus om het weer ontopic te maken. Het rare van dit virus vind ik dat het overal in een land opduikt in kleine getallen en verdaar uit de getallen van de geinfecteerden groter wordt. Dat zie je bij een normaal griepvirus niet daar wordt de geinfecteerde lokatie steeds groter tot het doodbloed. Doorat het Corona overal random opduikt kun je het Corona virus dus elke dag oplopen waar je ook maar bent en dat is nu juist het enge ervan vooral omdat het gewoonweg niet stopt zoals het nu gaat. Enkel als je de lokatie voledig afsluit van de rest van de wereld kun je het voorkomen en dat is nu juist wat er niet gedaan wordt want het gaat warmer worden en dan zal Corona net als ieder ander griepvirus wel verdwijnen denkt men. En vooral mensen met suikerziekte en hart problemen zijn met dit virus flink de klos want bijna al deze patienten gaan dood aan het Corona virus. Reden genoeg om je zorgen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Penthe said:

Wauw wat een toon, de moderator bijna verplichten het topic te sluiten.....

 

Tja, ik weet dat jij doorgaans nogal wat moeite met de realiteit hebt..........

Maar waar zie jij in godsnaam dat ik de moderator bijna verplicht het topic te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels 38 besmette mensen.

niet slecht op een inwonertal van 17 miljoen.

Het zou betekenen dat er binnenkort iemand aan gaat overlijden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar Luisteraar als een met veel dingen betrokken persoon met soms meer en soms minder kennis van zaken, die vaak afgezeken wordt.

Afzeiken is altijd fout; tegenargumenten geven als je zelf veel kennis van zaken hebt (en dan niet van wat gelezen hebben op internet) en je ziet dat hij zich vergist of iets verkeerd of op een verkeerde site gelezen heeft is prima.

Daarbij zal je nooit denigrerend mogen doen of afzeiken. Dan ben je persoonlijk aan het aanvallen.

 

Het aantal zieken is trouwens verdubbeld in Nederland en gaat ongetwijfeld vertigvoudigen. Met veel mazzel is het nog in te dammen maar ik reken er nauwelijks meer op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...