Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Op 29-2-2020 om 21:41, Penthe zei:

Ik heb een hele zwik aan kenissen in de states en die vertellen mij wat er echt gaande is, het gaat er echt beter met de armen maar er zijn gewoon mensen met een bord voor hun kop die niets geloven omdat ze als schaapjes met de media meelopen. 

Ja Penthe, dat weet ik ook. Niet dat Trump mijn vriend is, maar probeer een Europeaan maar eens uit te leggen hoe de politiek werkt in de USA.

Maar zoals ceesv voorstelde, halen we dat er maar niet bij in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Alziendoog zei:

Je bent dus toch Nederlander van geboorte? Hoe kan het dan dat je taalgebruik vaak zo slecht is?

Zelfs google translate begrijp ik beter. Ik speel niet op de persoon, maar zou graag je bijdragen beter willen begrijpen en zodoende ook normaal willen reageren.

Nu krijg je van een ander weer het verwijt dat je er niets van snapt....

Waarschijnlijk ben je best intelligent, maar je taalgebruik roept telkens vragen op.

tja ik ben taal labiel. 

Nederlands is niet mijn moedertaal door de tijden heen heb ik Nederlands en Duits moeten leren naast engels. 

Als iemand mij niet begrijpt haak na en zal het proberen beter te bewoorden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2020 om 22:23, johnno zei:

Dus als ik het goed begrijp zijn de media niet te vertrouwen, maar jouw kennissen wel. Vindt je dat nou zelf niet wat ver gaan?

Ja, dat is altijd waar!

De media hebben een doelgroep die ze naar de mond moeten praten. Hun correspondenten apen elkaar ook maar na.

Iemand die daar leeft, woont en werkt is zeker in staat je een genuanceerder beeld te geven. Hetgeen overigens niet wil zeggen dat de locals de waarheid in pacht hebben.

Maar daarvoor heb je je eigen verstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2020 om 22:40, Penthe zei:

Sorry hoor maar media is NOOIT BETROUWBAAR, als je dat denk ben je wel erg naief, het gaat de media enkel om het verhaal en de centen.

 

Dit is nu precies het probleem er is nog niets tegen dit virus en voor zoverre je het nieuws volgt is het al aan het muteren. Iedereen doet laks en reageerd niet terwijl dit wel eens het grooste probleem kan gaan worden uit de geschiedenis. En er is maar 1 motto beter voorkomen dan genezen maar dat gaat in de hebzuchtige wereld allang niet meer op.

Nieuws is media he!

Het kan best zijn dat het virus muteert, doen de meeste virussen. Volgens mij wordt er juist door de media overdreven veel aandacht aan besteedt.

Ik ben dan ook niet bang dat dit een groot probleem wordt.

Je stelling dat de hebzuchtige wereld dit negeert gaat volgens mij niet op. Sterker, men doet er alles aan om de economie draaiende te houden.

Lieten ze het virus maar eens zijn gang gaan en zien hoe sterk de mensheid er uit komt.

Je kunt niet de media bekritiseren op buitenlandse politiek, en dan de media gebruiken om je punt op dit virus kracht bij te zetten.

Ook hier moet je zelf nadenken. Dat doe je wel denk ik, ik plaats slechts een kritische noot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-3-2020 om 10:32, blackeyes zei:

gooi schiphol en andere luchthavens dicht voor enkele weken voor vluchten uit besmette landen en de grenzen dicht en beperk het aantal besmettingen tot wat er nu hier zit en probeer die onder controle te krijgen ,als elk land waar het virus inmiddels zich aan het verspreiden is dit doet is het binnen enkele weken helemaal onder controle, maar ze laten maar iedereen reizen en binnenkomen ,vind het niet gek dat het dan nooit minder word en alsmaar meer geinfecteerd worden 

 

 

maar iedereen denkt alleen aan geld verdienen en het belang van mensen staat ergens onderaan in de rij

Bekijk dat eens heel nuchter.

Wanneer we alle vervoer van personen over de grens stopzetten dan kost ons dat zeg maar 10 miljard euro.

Wanneer we het virus lekker laten gaan in NL dan kost ons dat 2 miljard euro. Even fictief genomen he.

Dan kiezen we dus voor optie 2.

Uiteraard zijn er mensen die nu voor optie 1 kiezen, maar later klagen dat de zorgverzekering zo duur wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Alziendoog zei:

Bekijk dat eens heel nuchter.

Wanneer we alle vervoer van personen over de grens stopzetten dan kost ons dat zeg maar 10 miljard euro.

Wanneer we het virus lekker laten gaan in NL dan kost ons dat 2 miljard euro. Even fictief genomen he.

Dan kiezen we dus voor optie 2.

Uiteraard zijn er mensen die nu voor optie 1 kiezen, maar later klagen dat de zorgverzekering zo duur wordt.

 

Nederland heeft weinig te zeggen als landen invoer beperkingen maken omdat bv Nederland veel besmettingen heeft houd het op. 

hoorde dat volgeboekte vliegtuigen half leeg  vertrekken of dat enkel betrekking op bepaalde vluchten heeft weet ik niet

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Alziendoog said:

Ja, dat is altijd waar!

De media hebben een doelgroep die ze naar de mond moeten praten. Hun correspondenten apen elkaar ook maar na.

Iemand die daar leeft, woont en werkt is zeker in staat je een genuanceerder beeld te geven. Hetgeen overigens niet wil zeggen dat de locals de waarheid in pacht hebben.

Maar daarvoor heb je je eigen verstand.

 

Jij vindt dat dat altijd waar is, en ik zeg dat dat onzin is. Mijn werkzame leven ligt achter mij en ik wil best bekennen dat ik werkte om fatsoenlijk te kunnen leven en niet omdat ik dat zo verschrikkelijk leuk vond. Niettemin heb ik altijd mijn uiterste best gedaan een kwalitatief goed product af te leveren. Ik ken journalisten die in het liegen net zo bedreven zijn als Donald Trump, maar ik ken er ook die net als ik hun best doen een goed product af te leveren. Waarom zou je die mensen bij voorbaat nooit kunnen vertrouwen? Misschien moet je eens op zoek gaan naar een wat betrouwbaarder krant of mediakanaal.

 

Je hebt gelijk als je zegt dat iemand die daar woont en leeft in staat is een genuanceerder beeld te geven. Je gaat echter voorbij aan het feit dat ook kennissen er vrijwel altijd een politieke voorkeur op na houden. Met andere woorden, jouw kennissen zouden er dus best eens heel andere mening op na kunnen houden dan mijn kennissen. En zoals je ongetwijfeld weet kent de USA niet zo gek veel verschillende smaken. Ik weet daar alles van omdat ik zelf 22 jaar lang met een twee partijen stelsel heb moeten omgaan. Kortom, ik hou mij echt liever vast aan een journalist die zijn best doet objectief te zijn, dan aan de kennissen van zo maar iemand op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Journalisten waren 10 jaar geleden nog wel betrouwbaar maar nu zijn ze nog maar op 1 hand te tellen want het geld kraantje telt nu net even iets meer voor de meesten. En ook journalisten hebben een voorkeur naar links of rechts die ze echt wel laten merken. Ik vergaar het nieuws liever van de mensen die er dichbij wonen het hebben gezien of meegemaakt dat is veel betrouwbaarder dan de media. Ook online zeggen de fotos en filmpjes van de lokale bewoners veel meer dan het nieuws doet blijken. Een kennis die dicht op het vuur leeft is veel betrouwbaarder dan die journalist die een extra bonus wil verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitbannen virus,

Maak gewoon ook je deurknoppen schoon, dat moet al jaren alleen vrijwel niemand doet het en zo blijft ook een "gewone" griep lekker lang binnen het gezin.

 

Blijf verder ver uit de buurt van personen die een zakdoek gebruiken om hun snotneus te snuiten of af te vegen, dat besmette ding proppen ze met hun blote handen en virus weer in hun broekzak, vijf minuten later willen ze jou een hand geven.

 

Dan ook opletten wie er met een krant of boekje naar het toilet gaan, die plee zelf niet gebruiken en de krant of het blad ook niet zonder wegwerp handschoenen aanpakken om weg te gooien.

 

Eet 's morgens twee zoute haringen en of vier teentjes knoflook, het helpt niets tegen een virus maar eventuele besmette personen blijven gewoon een lekker eind bij jou uit de buurt.
Eet gewoon een halve rauwe ui en je krijgt ook geen griep.

 

Ook zijn er nog zat antibacterieele schoonmaakdoekjes, niet tegen woeker prijzen, te koop wat na dit bericht natuurlijk wel anders zal worden.

En was zelf gewoon je handen, ook opletten bij het vastpakken van winkelwagentjes!

 

virus-2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat komt er weer een heerlijke onzin voorbij.  Journalisten opeens minder betrouwbaar dan een paar jaar geleden e.d. Lang leve internet.😁

 

Trouwens, voor het ontsmetten kun je van gladakkers voor het 5 tot 10-voudige van de winkelprijs flesjes gel en aanverwanten kopen, zeg maar 30 tot 50 euri voor een klein flesje.

Je kunt ook een veel grotere fles medicinale alcohol bij een drogist halen voor een tiende van die prijs.

Of een liter spiritus bij de supermarkt voor een euro.

Ontsmetten beide ook nog eens beter.

 

Niet opsnuiven trouwens om je longen te ontsmetten als iemand met een Aziatisch uiterlijk of ski's op z'n nek op een meter z'n neus snoot.

Hoewel met sommige idioten weet je het nooit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, luisteraar zei:

Is water en zeep dan niet voldoende ?

 

Doet genoeg op zich. Je verwijdert de nieuwkomers ermee van je handen; de ouwe hap die meestal wat dieper zit blijft wel zitten.

Steriel worden je handen er absoluut niet mee.

Ik liet leerlingen altijd de test doen met hun eigen vingers. Eerste vinger gewoon, 2e vinger na wassen met water, 3e vinger na wassen met water en zeep, 4e vinger na reinigen met alcohol en daarna elke keer een afdruk maken op een agar-voedingsbodem. Ze waren totaal verrast dat dat de eerste 3 vrijwel evenveel bacterie-kolonies opleverden. Velen dachten dat het kraanwater er stampvol mee zit (ook al zitten daar best wel wat in). De 4e vinger leverde weinig kolonies.

Voor het reinigen van deurkrukken ed. is spiritus dus erg goed als je bang bent voor bacteriën en virussen. Lysol werkt nog beter en stinkt harder.

 

Ik vraag me af wanneer ik hier ooit een deurkruk heb ontsmet..

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, minplus zei:

eerste 3 vrijwel evenveel bacterie-kolonies opleverden

Ja een bacterie is hardnekkig maar we hebben het over een

virus ,wat ik van deskundigen vernomen heb heeft het

corona virus een grote hekel aan (schoon)water .

Maar de deskundigen tasten sowieso in het donker ,dat merk je duidelijk

aan hun uitlatingen

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...