Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, moonchild zei:

De continue aantocht val lage drukgebieden uit het zw mag van mij wel even stoppen.

Voor ons hier in de Westhoek is die regen uit de ZW hoek een zegen. grondwater in 8 op 10 plaatsen op peil nu.  Van 1 maart tot nu viel er hier 92 mm.

De IJzer heeft intussen zijn winterbedding (broeken) ingenomen. Deze situatie komt meestal voor, als het veel regent en door het hoogwater, het water niet in zee kan geloosd worden.

Dit geeft wel een mooi plaatje , de IJzer in de Merkemse broeken.

de ijzer..jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, moonchild zei:

Bij ons worden de waterpeilen nauwkeurig geregeld, gebeurt door de waterschappen. Deze worden demokratisch gekozen.

 

https://hhdelfland.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=0278b4d958fd4cceba74bb8d1dbce308

 

Met gemalen wordt dan de hoogte aangepast. ook een idee voor de notabelen in de Westhoek?

Die gemalen zijn er ook reeds hier en daar, maar lang nog onvoldoende. Minpunt is echter de bouwwoede van de Vlaming, die veel watergebied  heeft ingepalmd, met gevolg dat waterhouding fel ontregeld is.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag al 15 mm.

Overal op de velden staat water.

Stand dit jaar tot nu, 250 mm. neerslag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 1-3-2020 om 12:17, ceesv zei:
Op 27-2-2020 om 19:45, ceesv zei:

2014 met 173 mm neerslag.

Februari is geëindigd als natste februari van de afgelopen 10 jaar, de tijd dat mijn weerstation in bedrijf is.

De gemiddelde neerslag in februari is voor mijn weerstation 65,9 mm.

De gemiddelde januari neerslag is 116,4 mm, maar de neerslag in januari 2020 was de laagste meting voor mijn station 36,3 mm.

 

Met de totaal 200 mm in de eerste 2 maanden van 2020 is het jaar nat begonnen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar je krijgt metingen van een weerstation bijvoorbeeld hier > https://weerdata.nl/

echter is daarmee geen rekening gehouden met het bestrate en ondoordringbare oppervlak dat sind die 1960 vergelijkbare situatie erbij is gekomen in onze wereld

dus er gaat heel veel meer naar het riool en minder naar de grond

ons grondwater is nog lang niet op orde

 

de ideeën over de verplichtingen betreffende de grote van je terras (maximaal verdicht en ondoordringbaar) worden al in overweging genomen

 

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het is weer te nat

IMG_20200311_114753.jpg

 

Een stukje tape aan het einde van je coaxkabel is ook voldoende hoor, daar heb je geen statief voor nodig! 😂🤪

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, drz zei:

Wat is de normale neerslaghoeveelheid?

Ik heb even in de neerslag historie van de afgelopen 10 jaar gekeken van mijn weerstation.

 

                     januari        februari    maart

minimum         36                  16           18

maximum       116               164           76

gemiddeld        69                 66           43

 

2020                 36                164           51

 

Neerslag maart 2020 , 51 mm is t/m 11 maart 2020

 

Naast een laagte record voor januari een hoogte record voor februari en maart nu boven gemiddeld.

Het bewijst, dat het weer alle kanten op kan gaan, maar zegt verder niets over de lange termijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...