Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, cookie monster zei:

43°C Alhier moet hier nu ook weer niet , vorig jaar , piek alhier 44°C !!

 

Gelukkig mogen we 24/24 buiten , maar ik ga wanneer er alhier bijna geen mens buiten loopt !!

 

 

Je mag hier alleen van 20h00- 05h00 de deur niet uit zonder een grondige reden. Ik heb er niet zo´n probleem mee. De restaurants en winkels zijn toch dicht.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

20h00- 05h00

Om te wandelen 's avonds is wel leuk :)

Wegens mijn fotofobie mijd ik de zon toch zoveel mogelijk !!

6 uren geleden, astro iris zei:

Ik ben niet jaloers op zijn 43° hoor, heb hier verleden zomer bij 42° afgezien als de beesten.

20 Tot 25°C max is ok voor mij , daarboven …. :(

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruitzichten voor de volgende 14 dagen, geen nachtvorst meer en oplopende temperaturen . Van neerslag omzeggens geen sprake.  De enige neerslag hier in de Westhoek die zou kunnen vallen, is op zaterdag 23 mei ( 22% kans) en op dinsdag 26 mei (50% kans) Echter de neerslag zal vallen onder de vorm van buien, dus op sommige plaatsen wel op andere niets. Door deze lange droge periode is het grondwaterpeil weer gezakt naar een eerste alarmpeil. Als deze trend zich verder zet, en het ziet er zo naar uit, dan zitten we eind mei weer met een waterprobleem. Als er hier binnenkort geen regen valt, dan zal ik genoodzaakt zijn om overschakeling te doen van regenwater naar leidingwater, want in mijn regenput van 20.000 liter staat nog  slechts 40 cm water. ( dat is ongeveer plus minus 3000 liter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Spanje nog nooit zo weinig zon gezien, de minste zon uren in de geschiedenis stond er in het nieuws vandaag. ook zijn de temperaturen al maanden veels te laag en regent het elke week wel een aantal dagen. Het lijkt in heel Europa niet al te best te zijn wat het weer betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Penthe zei:

Het lijkt in heel Europa niet al te best te zijn wat het weer betreft.

Het is hier fantastisch hoor😃

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Penthe De wereld op zijn kop . ik heb een collega astronoom die een sterrenwacht heeft in Spanje. Hij bedient heel de sterrenwacht automatisch vanuit België.  Is nu een achttal maanden en hij heeft er nog niet veel plezier aan beleeft. mensen ter plaatste melden hem dat ze dit in jaren nog nooit hebben meegemaakt, zou volgens hen te maken hebben met het warme water van de Middellandse zee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, astro iris said:

@ Penthe De wereld op zijn kop . ik heb een collega astronoom die een sterrenwacht heeft in Spanje. Hij bedient heel de sterrenwacht automatisch vanuit België.  Is nu een achttal maanden en hij heeft er nog niet veel plezier aan beleeft. mensen ter plaatste melden hem dat ze dit in jaren nog nooit hebben meegemaakt, zou volgens hen te maken hebben met het warme water van de Middellandse zee.

 

Ik kom al meer dan 2 maanden niet meer bij de zee dus kan het je niet vertellen :) Wel kan ik zeggen dat ik in de 20 jaar dat ik in Spanje woon dit nog nooit heb meegemaakt. Ik moest vanmorgen nog steeds met een jas aan naar buiten met de honden terwijl ik normaal gezien dit slechts met een T-Shirt gedaan zou hebben. Ook is het continu bewolkt en staat er vaak veel wind. Morgen max temperatuur  22 graden en bewolking en wind terwijl het normaal ieder jaar al rond de 27 a 28 graden zou zijn onbewolkt en heel weinig wind.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, astro iris zei:

....zou volgens hen te maken hebben met het warme water van de Middellandse zee.

 

Ik denk eerder met het ontbreken van vliegtuiguitstoot.

Dit weer is opvallend anders dan andere jaren en deze mooie blauwe luchten ken ik alleen nog maar uit mijn jeugd.

 

Ik wacht de cijfers nog even af aan het einde van het jaar voordat ik een harde conclusie ga neerleggen.

Maar ik ga jullie allen voorspellen dat wanneer de vliegtuigen weer volop gaan vliegen, het weer gewoon als vanouds gaat worden.

 

..en de automobilist maar afbranden en laten betalen. 😡

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...