Ga naar inhoud


halvering verkeersongevallen


joker55

Aanbevolen berichten

De titel zegt eigenlijk al genoeg. Sinds de corona crisis wordt er veel thuis gewerkt, en fysieke afspraken op lokatie worden er eigenlijk niet meer gemaakt. MAW: het verkeer is een stuk rustiger.  Zelfs de filemeldingen zijn er niet meer, iig Hoevelaken hoor je niet meer.  VVN heeft nu wat cijfers naar buiten gebracht, en schrijft dat er de helft ongevallen waren tov dezelfde periode vorig jaar.  Tevens is de luchtverontreiniging ook een stuk minder.  Dan heeft de crisis nog iets goeds naar voren gebracht, en moeten wij er wat mee.    In plaats van de snelheid nbaar beneden naar 100 km, had Hr Rutte dit eerder moeten besluiten.   Maar misschien kunnen we wel deze trend doorzetten, en ons serieus gaan afvragen of we zo nodig zo veel langs de weg moeten gaan. Kan een afspraak ook anders, via mail, via video, thuiswerken?  Een beetje hierover nadenken ( investeren) kan mi geen kwaad.  Het scheelt ongevallen, milieu en ook tijd.     En elke dode  minder in een ongeval is gewoon pure winst.

 

Bron.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat een onzin. Als jij denkt dat we met thuis zitten de economie draaiend kunnen houden zit je ernaast.

 

Wat had Rutte eerder moeten doen? Terug naar 100? Vreselijk dat getrut op de 5-baans snelweg. Ik zie gelukkig niet veel mensen die er zich aan houden.

 

Jammer dat die bron alleen spreekt over percentages. 50% klink natuurlijk veel beter dan 2 ongelukken i.p.v. 4.

 

En wat die vervuiling betreft weten we al lang dat het enige echte probleem overbevolking is. Als je dan toch nog iets positiefs wilt benoemen dan is het dat nu wel aangetoond wordt dat die vervuiling niet door de boeren veroorzaakt wordt maar dat boertje pesten iets is van linkse, tofu kauwende klimaatdrammers.

 

Zo, ik heb gezegd.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Wat een onzin. Als jij denkt dat we met thuis zitten de economie draaiend kunnen houden zit je ernaast.

 

Wat had Rutte eerder moeten doen? Terug naar 100? Vreselijk dat getrut op de 5-baans snelweg. Ik zie gelukkig niet veel mensen die er zich aan houden.

 

Jammer dat die bron alleen spreekt over percentages. 50% klink natuurlijk veel beter dan 2 ongelukken i.p.v. 4.

 

En wat die vervuiling betreft weten we al lang dat het enige echte probleem overbevolking is. Als je dan toch nog iets positiefs wilt benoemen dan is het dat nu wel aangetoond wordt dat die vervuiling niet door de boeren veroorzaakt wordt maar dat boertje pesten iets is van linkse, tofu kauwende klimaatdrammers.

 

Zo, ik heb gezegd.

Waarom verhuis je niet naar Brazilië?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man, ik word compleet gestoord van die 100km/pu regel!!!

Vrachtwagens inhalen doen mensen met 95, want de teller zegt 100 en de vrachtwagen rijdt 90 op de gps.

(ja, ze horen 80 te rijden, maar om in te halen mogen ze 90)

 

 

Kom ik de oprit op van een tweebaans snelweg, zit er achter mij op de oprit iemand die geen spullen in de auto heeft en dus sneller kan rijden en laat dit natuurlijk merken door, bij wijze van spreke, de lak van mijn achterbumper af te schrapen..

Vervolgens de oprit opgekomen en naar de rijbaan getrokken rijd ik inmiddels 100 en de bumperklever dus ook...schuin achter mij op de tweede rijbaan en blijft zo kilometers rijden!!!

Ik heb uiteindelijk maar gas gegeven om te voorkomen dat de tweebaansweg geblokkeerd werd.

 

Het lijkt wel of mensen bewust alles frustreren om die 130 weer terug te krijgen...

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, drz zei:

(ja, ze horen 80 te rijden, maar om in te halen mogen ze 90)

Nee hoor, ze mogen 80km en op hun teller rijden ze zo'n 86/87 km/u

3 minuten geleden, drz zei:

Vervolgens de oprit opgekomen en naar de rijbaan getrokken rijd ik inmiddels 100 en de bumperklever dus ook...schuin achter mij en blijft zo kilometers rijden!!!

Op zo'n moment ben je bij mij zuur. Dan kun je van mij een dikke l*l krijgen en gaat het gas er een beetje af.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mojo zei:

Waarom verhuis je niet naar Brazilië?

 

Kan je het ook een beetje onderbouwen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@joker55

Tja, je halveert het verkeer en komt tot de conclusie wanneer er dan ook de helft van het aantal ongevallen plaats vindt, dat de snelheid naar beneden moet?

 

Vraag eens aan de gemiddelde zakenrijder hoe snel hij overdags in Nederland kon rijden met al dat verkeer en files?

Op veel wegvlakken zal de gemiddelde snelheid nu hoger zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat idee kreeg ik ook een beetje. Gewoon weer terug naar 130. En als je dat niet durft of milieu gewetensbezwaarde bent kan ik je van harte het openbaar vervoer aanbevelen. Dat gaat ook langzaam dus 2 vliegen in één klap.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Tja, dat idee kreeg ik ook een beetje. Gewoon weer terug naar 130. En als je dat niet durft of milieu gewetensbezwaarde bent kan ik je van harte het openbaar vervoer aanbevelen. Dat gaat ook langzaam dus 2 vliegen in één klap.

Dat noem ik dan egoïsme van de hoogste graad, ikke en de rest kan stikken. Ik zou er nog wat willen aan toevoegen , maar heb echt geen zin, mijn dag is al zwaar genoeg geweest.

30 minuten geleden, Sprietje zei:

Geen probleem met die 100 km/uur hoor. Ik zet de cruisecontrol op 101 km/uur op de gps gegevens. Dan belemmer ik niemand die vindt dat ik te zacht rij en willen ze harder, dan gaan ze me maar voorbij.

Zo denk ik het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mojo zei:

Nee hoor, ze mogen 80km en op hun teller rijden ze zo'n 86/87 km/u

Op zo'n moment ben je bij mij zuur. Dan kun je van mij een dikke l*l krijgen en gaat het gas er een beetje af.

Wat had ik anders moeten doen? Gas terug nemen zodat hij mij voorbij kon met 100?

Als hij wil inhalen dan moet hij dat doen en niet gewoon 100 achter mij gaan rijden en een extra rijbaan bezet houden.

Ik kwam de weg op met 100 waarom blijft hij dan niet gewoon achter mij rijden?

Dus, ik geef gas waarmee ik in overtreding kwam, maar in elk geval was de weg links weer vrij..

..het was ook nog zo'n auto met 5 nullen... 4 op de motorkap en eentje achter het stuur.. 😁😁

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje een dubbel verhaal.

Nu werken veel mensen thuis omdat het moet, en dan blijkt dat het in veel gevallen ook kan!

Laat die mensen dat thuiswerken dan ook bespoedigen.

Verder hebben we in de buitengebieden veel 60 km/h zones waar men vroeger 80 mocht. Prima dat dit 60 is geworden. Scheelt veel aanrijdingen met wild.

 

We slaan echter door als we complete woonwijken inclusief de randwegen 30 km zones maken, en de autosnelwegen tot 100 km/h terugbrengen.

 

Mijns inziens zijn de meeste woonwijken al zo krap aangelegd met bochtjes en nauwe straatjes dat je echt niet harder kunt dan 30.

Een randweg of verbindingsweg mag gerust 50 km/h zijn, maar houd de fietsers dan apart. Vaak zie je aparte fietspaden, maar op een rotonde hebben ze ineens voorrang.

Dus ook op rotondes aparte fietspaden waar gemotoriseerd verkeer altijd voorrang heeft.

 

Een rondweg of doorgaande weg in een stad is dan beperkt tot 70 km/h, en eventueel 50 op drukke kruisingen.

 

Op snelwegen geldt meestal 80 km/h. Dit zijn de provinciale wegen met veel oversteken.

Ik zou graag het aantal oversteken willen verminderen en elke snelweg willen opwaarderen tot autoweg met een maximum van 100 km/h.

Een beetje zoals het in Duitsland is. Ik lach altijd om die borden "autoweg " met daaronder een bord 50. Dat is gewoon einde autoweg.

 

Dat je op autosnelwegen 130 mocht was een zoethoudertje....dat haal je alleen als je drie rijbanen hebt waarbij het vrachtverkeer uiterst rechts rijdt.

 

120 of 130 vind ik een mooi maximum snelheid voor NL. Wanneer het verkeer normaal kan doorrijden veroorzaakt dat minder uitstoot dan steeds te moeten afremmen en optrekken.

Autosnelwegen zijn dan ook die aders die verbreed moeten worden, juist om sluipverkeer op provinciale wegen tegen te gaan.

 

Veel vrachtwagen - en buschauffeurs menen harder te mogen, evenals de rijders met de 5 nullen. Die houd je toch.

In plaats van overal drempels en versmallingen aan te leggen, plaatst men beter flitspalen. Dan kunnen fatsoenlijke mensen door rijden op de normale snelheid zonder elke keer een drempel tegen te komen, en worden overtreders altijd gepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, drz zei:

Wat had ik anders moeten doen? Gas terug nemen zodat hij mij voorbij kon met 100?

Nee hoor. Maar je had het over bumperkleven.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...