Ga naar inhoud


Sigaretten per 1 april duurder


Anoniem

Aanbevolen berichten

Vanaf 1 april wordt de accijns op sigaretten verhoogd met 1 euro. Eerder dit jaar werd al een accijnsverhoging doorgevoerd van 14 eurocent. De prijs van shag gaat zelfs met 2,50 euro omhoog.

 

Het doel is om de prijs komende jaren verder te verhogen tot 10 euro per pakje in 2023.

 

https://www.tankpro.nl/ondernemen/2020/03/31/sigaretten-per-1-april-duurder-accijns-met-1-euro-omhoog/?gdpr=accept

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als straks iedereen weer de grens over mag/kan, is het net aks met de benzine.... gewoon in het buitenland kopen als je graag wil roken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier.Koop al jaren sigaretten in Lux voor mijn  zoon.25 euro op een farde is de moeite om erom te rijden en tegelijk andere boodschappen doen.Laat ze maar taxen heffen onder het mom dat men dan minder rookt of drinkt.Enige dat ze bekomen is minder staatsinkomen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, bellejt zei:

Laat ze maar taxen heffen onder het mom dat men dan minder rookt of drinkt.Enige dat ze bekomen is minder staatsinkomen.

 

Ze doen maar lekker, ik krijg mijn nicotine toch wel binnen tegen een fractie van de prijs van tabak ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, bellejt zei:

Koop al jaren sigaretten in Lux voor mijn  zoon

 

Ah, jij geeft het goede voorbeeld begrijp ik?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep , ik rook al 30 jaar niet meer.De rest is zijn eigen keuze en is oud genoeg om te beseffen dat het nietgezond is. Ik verdiep mij liever in een glaasje heerlijke wijn.Die ik trouwens ook van daar meebreng aan een derde van de prijs in belgie. :) 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per 1 juli moet bovendien alles in een standaardverpakking. Dat betekent in dit geval het weglaten van merk-specifieke beeldmerken, kleuren en lettertypes op de verpakking.

Dat gaat er dus uitzien als een DDR staatsproduct.

 

Ik tref de laatste jaren in mijn pakje al vaak een grote varieteit aan kwaliteit aan. Soms veel groffer gesneden, soms met veel 'knoesten', de kwaliteit is helemaal niet constant meer.

Wat ik me afvraag: wie doet eigenlijk de kwaliteitscontrole???

Je kan wel zegge dat roken ongezond is, maar als je de handel zo wegmoffelt en op het product niet meer toeziet vallen er nòg meer doden.

Dan gaat het dezelfde kant uit als met illegale drugs.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rook sowieso niet , maar wat is eigenlijk het nut van roken ??

Iemand die rookt , ik laat ze natuurlijk met rust , tenzij de rook in mijn gezicht blazen !!

De elektronische sigaret , van die dampen heb ik een pak minder last van !!

1 Feit: De overheid slaat munt uit sigaretten , en daar gaat het om !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja cookie monster, het nut van roken is een persoonlijke zaak. Bij chocolade, bierbietensap en suiker kan je je hetzelfde afvragen.

Als de overheid het roken niet zo algemeen verketterde zouden we de geur- en smaakkwaliteiten kunnen optimaliseren.

Nu mag er helemaal niet meer over gesproken, laat staan geschreven, worden.

Elk vergif in tabak is toegestaan zolang het door de standaardtestmachine komt. Voor de rest wast de RIVM zijn handen in onschuld.

Hoe wil je het verschil tussen goed en kwaad duiden als alle pakjes er hetzelfde uit moeten zien? Dat is een uitnodiging voor boeven.

Voor feetspillen/partydrugs etcetera hebben we wel een kwaliteitstestinstantie: Jellinek

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Voor de rest wast de RIVM zijn handen in onschuld.

De overheid rookt de bankrekening van de bevolking leeg of uit !!

En alcoholische dranken en andere voeding met alcohol in laat ik ook staan , zelfs chocolade !!

ivm roken , horeca , binnen niet meer roken , ok , want mijn ogen gaan vanwege de rook achteruit !!

Op terras , de heerlijke verse dampen van auto's :P

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

O cookie, je bent vast een goed mens.

In dit verband moet ik je toch even het volgend voorval vertellen.

Lang geleden was ik tijdje in Pakistan. Zoals je weet is het daar belangrijk om een goed moslim te zijn.

Een jonge man van een jaar of 20 schepte op: "Sir! I don't drink. I don't smoke, and... I never touched a woman"

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Je kan wel zegge dat roken ongezond is, maar als je de handel zo wegmoffelt en op het product niet meer toeziet vallen er nòg meer doden.

Dan gaat het dezelfde kant uit als met illegale drugs.

 

Dat is het al gegaan Zunigkyk, in Nederland alleen al zijn een stuk of zeven illegale sigaretten fabriekjes opgerold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Een jonge man van een jaar of 20 schepte op: "Sir! I don't drink. I don't smoke, and... I never touched a woman"

Die zijn er ook helaas , en ze …. :ph34r:

 

Zou men stoppen met roken als men sigaretten gaat verkopen aan 30€ per pakje ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Dat is het al gegaan Zunigkyk, in Nederland alleen al zijn een stuk of zeven illegale sigaretten fabriekjes opgerold.

Ik geloof niet dat ze die oprolden omdat ze geen goed sigaretten draaiden...

Maar omdat ze belasting ontdoken.

 

Als de Staat nou zorgt voor goede kwaliteitscontrole op het product,  en dat die publiekelijk bespreekbaar is, dan zou men niet het illegale circuit in hoeven.

Vaak kan men daar voor minder geld betere tabakproducten krijgen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...