Ga naar inhoud


Sigaretten per 1 april duurder


Anoniem

Aanbevolen berichten

Het vervelende is natuurlijk dat men bij ons zo'n dikke drie eeuwen lang roken als heel luxe genotsmiddel heeft gezien en na de Tweede Wereldoorlog het zo goedkoop werd dat elke jandoedel zich die luxe wilde permitteren met een beetje hulp van de reclamewereld en filmwereld. Een Miljoenenindustrie kun je niet zo een twee drie verbieden. En dat blijkt ook uit die gehaktmolen welke voor MCdonalds doordraait en onze tropische wouden consumeert als ook de  suiker (verslaving) die in alle bijna alle bewerkte voedingsmiddelen zit.

 

Je kan ook zonder, maar je moet het willen.

aangepast door Tonskidutch
rare stofjes in onze voeding
  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


45 minutes ago, henkvd1 said:

Zullen we voor alcohol ook maar even de kosten neerzetten en de bijkomende problemen die voor de directe omgeving ook enorm zijn, Alcohol is naar mijn smaak een net zo groot probleem ( of nog groter), accijns mag ook flink omhoog.

 

En wat dacht je van de vette hap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mojo zei:

Ik vind ook dat mensen die (al dan niet fanatiek) sporten ook veel meer premie moeten betalen. De kans op blessures die behandeld moeten worden is heel hoog.

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/mountainbiker-gewond-bij-val-in-het-bos-in-rozendaal~ad5a8cd2/

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het vervelende is natuurlijk dat men bij ons zo'n dikke drie eeuwen lang roken als heel luxe genotsmiddel heeft gezien en na de Tweede Wereldoorlog het zo goedkoop werd dat elke jandoedel zich die luxe wilde permitteren met een beetje hulp van de reclamewereld en filmwereld. Een Miljoenenindustrie kun je niet zo een twee drie verbieden. En dat blijkt ook uit die gehaktmolen welke voor MCdonalds doordraait en onze tropische wouden consumeert als ook de  suiker (verslaving) die in alle bijna alle bewerkte voedingsmiddelen zit.

 

Je kan ook zonder, maar je moet het willen.

 

Je moest eens weten hoe gezond ik (roker) eet. Heb gisteren een enorme pan soep gemaakt met een 1/2 kilo prei, een kilo tomaten, kaas en quinoa.

Staat stijf van de vitaminen. Houd de dokter uit de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Roken kost de samenleving 33 miljard Euro per jaar.

De accijns inkomsten liggen daar ver onder.

Hier een artikel van de NTVG die een en ander uit de doeken doet.

https://www.ntvg.nl/artikelen/de-rekening-van-roken/volledig

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, ceesv said:

Roken kost de samenleving 33 miljard Euro per jaar.

De accijns inkomsten liggen daar ver onder.

Hier een artikel van de NTVG die een en ander uit de doeken doet.

https://www.ntvg.nl/artikelen/de-rekening-van-roken/volledig

 

De kosten van het roken lijken hier nog sneller te stijgen dan het aantal corona besmettingen.

Denk je dat we voor de dag om is de 100 miljard nog zullen bereiken, ceesv?

 

En ook jij lijkt te denken dat alleen de accijnzen in aanmerking genomen dienen te worden.

Terwijl jij volgens mij best de capaciteiten hebt wat verder door te denken.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees het artikel, daarin worden alle denkbare kosten en opbrengsten opgenomen.

Maar het staat je vrij een artikel van het Nederlandse tijdschrift voor de geneeskunde in twijfel te trekken en met argumenten te pareren.

Ik ben benieuwd.

 

Maar terzijde, in 2020 hoeven we toch echt niet meer aan te tonen dat roken slecht is?

 

Ik ben blij met een rookvrije omgeving.

Voor niet rokers is tabaksrook schadelijk en ... gewoon smerig.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Roken kost de samenleving 33 miljard Euro per jaar.

De accijns inkomsten liggen daar ver onder.

Hier een artikel van de NTVG die een en ander uit de doeken doet.

https://www.ntvg.nl/artikelen/de-rekening-van-roken/volledig

 

In het artikel wordt gesproken over rokers. Bijvoorbeeld: Rokers hebben hogere zorgkosten (3,5 miljard) en gebruiken meer mantelzorg, tenminste, op jaarbasis.

De vraag is of die kosten wegvallen als zij stoppen met roken. Zij hebben vaak bovenliggende aandoeningen, bv obesitas.

Er worden te veel kosten toegeschreven aan onheil van personen die roken. Dat onheil blijft. Vaak wordt het verzacht door roken. Volgens de rokers is dat zo.

In de psychiatrie bijvoorbeeld (en ook in de verpleging!) rookt men zich suf...

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Rokers hebben hogere zorgkosten (3,5 miljard) en gebruiken meer mantelzorg, tenminste, op jaarbasis.

De vraag is of die kosten wegvallen als zij stoppen met roken. Zij hebben vaak bovenliggende aandoeningen.

Boerenverstand laat mij denken, dat die bovenliggende aandoeningen iets te maken hebben met het jarenlang roken.

Iets met oorzaak en gevolg.

 

Maar net zoals jou opmerking is mijn reactie gebruikelijk bij dit onderwerp.

 

Ik houd het erop dat je beter uit bent wanneer je niet rookt, wanneer je je eigen gezondheid en die van je omgeving niet bloot wilt stellen aan risico.

Roken is volgens sommigen een genotsmiddel, in werkelijkheid is het een chemisch mengsel, wat in je brein een stofje afscheid waar je op een gegeven moment niet meer zonder kunt.

Je brein zet je daarom aan steeds weer opnieuw een sigaret op te steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Mensen niet zo moeilijk doen!

 

Roken hóórt er bij. Kijk maar naar de allerprimitiefste volken zoals indianen of bataks. Zij roken, en hebben dat niet van westerlingen geleerd.

Roken is een oerbehoefte, net als eten en drinken.

 

Dus al die mensen die niet roken hebben gewoon geluk dat ze het zolang zonder hebben volgehouden ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat soort opmerkingen komen ook altijd alleen van rokers, die hun uiterste best doen om hun uitermate slechte gewoonte goed te praten.

 

Je kunt echter praten als brugman, dat heeft veelal toch geen zin. 😛

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎-‎4‎-‎2020 om 17:59, drz zei:

Verder koffie en veel thee en ik voel mij daar het beste bij.

Koffie kan & mag ik ook niet drinken , hartprobleempje !! 

furosemide_40mg.jpg

6 uren geleden, Mojo zei:

😭Ik heb geen ballen 😪

Ben jij een vrouw of zo'n wienerzanger ?? Grapjeuuuuh ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...