Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, minplus zei:

Klotenvirus.

Wat dat betreft, veel forumleden zijn redelijk oud, dus als het virus gigantisch zou toeslaan, einde forum...?

Ik hoop dat iedereen hier (en waar niet) het probleemloos en indien toch besmet zonder na-effecten overleeft.

Ik , oud ?? :eek::grin:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap DRZ behoorlijk waarbij je het ook kan omdraaien natuurlijk, iemand anders kan een andere krant noemen en zeggen het is rechts shitblid of neutraal shitblad. Ik noem het wc papier 🙂

 

Eigen situatie: Ik werk in de zorg: vaak komen collega's met artikeltjes uit uiteraard de Volkskrant (gaat serieus over 99 procent van de gevallen).

 

Geen enkele wanklank of iets dergelijks. Je voelt het al aankomen: als ik eens wat heb uit bijvoorbeeld De Telegraaf of alternatieve website....moet ik me vaak verdedigen, verantwoorden noem maar op, wordt haast weg gehoond....(Orange face wordt ook verguisd). Daar heb ik serieus wel eens last van want het is 14 tegen hooguit 3 vaak...(terwijl je verwacht dat men voor de minderheid opkomt want dat is sociaal, precies mijn werkzaamheden, voor minderheden opkomen,  dat geeft te kennen dan wel eens...)


Dit is veelal in grote lijnen hoe er wordt gedacht in de zorg, onderwijs en media. Het continue moeten opboksen tegen de al jaren bestaande invalshoeken. Ik heb het er vaak erg lastig mee want ik bedoel niets verkeerd aan andere invalshoeken, het is juist gezond om een debat aan te gaan in deze maar als je al de kans niet krijgt OMDAT je met een andere bron aankomt (of je die uberhaupt durft te lezen of op te voeren) is het maar een saai maaiveld met op de grond steeds meer hoofden...

 

On topic: ik vind het wel goed gaan nu met de aanpak rondom het virus. De zon doet de rest komende tijd heb ik gelezen. Combinatie zonkracht en invalshoek schijnt van belang te zijn. (zal wel met weerkaatsing te maken hebben denk ik dan)

 

Blijft wel wat koffiedik kijken: als er ten tijde van de versoepelingen meer gevallen bijkomen kan bovenstaande zo de prullenmand in, is het wel zo dan kan het zo zijn en of er is meer imuun volk?

 

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, erwinnaar zei:

Melk werkt uitermate slijmvormend cookie monster.....

Da' valt goe' mee , maar wanneer ik bepaald vettig eten eet …. :eek: Ik drink geen cola of ice-tea meer !!

Ik ben een risico-patiënt , ik heb bovendien ook een erfelijk hartprobleempje !!

Ach , tot nu toe ben ik er nog , dus …. :)

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cookie monster

 

Weet je dan niet dat melk/zuivel uitermate slijmvormend is voor je? Misschien eens minderen of stoppen een tijdje om het aan te zien? Melk is uiteindelijk voor kalfjes bedoeld...of heb je het al geprobeerd?

Cola lost roest grotendeels op haha. moet je nagaan.

Zelf drink ik het met mate, vind het lekker dus snap uiteraard dat velen het daarom ook drinken. De mythe dat je het nodig hebt is niet waar, een kalf heeft het nodig net als wij moedermerk nodig hebben. Ondanks die mythe zoals gezegd eet ik graag kaas, af en toe glas melk/karnemelk enz. wel wetende wat en waarvoor melk gediend is voor het lichaam of juist niet gediend.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, erwinnaar zei:

@cookie monster

 

Weet je dan niet dat melk/zuivel uitermate slijmvormend is voor je? Misschien eens minderen of stoppen een tijdje om het aan te zien?

Thee & koffie drink ik niet , puur water …. in noodgeval !!

Maar sinds ik melk met een beetje suiker drink voel ik me wel beter !! Kaas vind ik heel lekker :)

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n 2 mnd BC lustte ik nog wel eens een corona...ze zijn nu amper te koop .. BC= Before Corona

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, erwinnaar zei:

De zon doet de rest komende tijd heb ik gelezen.

 

Dat kan ik niet bevestigen want we hebben hier dag in dag uit 30°C tot 35°C met uitschieters naar 40°C. Straks in de zomer nog veel meer.

En de Corona besmettingen zijn er niet minder om.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, erwinnaar zei:

@cookie monster

 

Weet je dan niet dat melk/zuivel uitermate slijmvormend is voor je? Misschien eens minderen of stoppen een tijdje om het aan te zien? Melk is uiteindelijk voor kalfjes bedoeld...of heb je het al geprobeerd?

Cola lost roest grotendeels op haha. moet je nagaan.

Zelf drink ik het met mate, vind het lekker dus snap uiteraard dat velen het daarom ook drinken. De mythe dat je het nodig hebt is niet waar, een kalf heeft het nodig net als wij moedermerk nodig hebben. Ondanks die mythe zoals gezegd eet ik graag kaas, af en toe glas melk/karnemelk enz. wel wetende wat en waarvoor melk gediend is voor het lichaam of juist niet gediend.

Melk is een prima voedingsmiddel voor wie er genetisch aan aangepast is en dat zijn de meesten hier in de Benelux. Voor wie er totaal niet aan aangepast is levert het gigantische problemen, zoals buikkrampen en noem maar op. Voor wie deels aangepast is zal het net als bij de vorige groep bv. slijm-vormend zijn. 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, erwinnaar zei:

Ik snap DRZ behoorlijk waarbij je het ook kan omdraaien natuurlijk, iemand anders kan een andere krant noemen en zeggen het is rechts shitblid of neutraal shitblad. Ik noem het wc papier 🙂

 

Eigen situatie: Ik werk in de zorg: vaak komen collega's met artikeltjes uit uiteraard de Volkskrant (gaat serieus over 99 procent van de gevallen).

 

Geen enkele wanklank of iets dergelijks. Je voelt het al aankomen: als ik eens wat heb uit bijvoorbeeld De Telegraaf of alternatieve website....moet ik me vaak verdedigen, verantwoorden noem maar op, wordt haast weg gehoond....(Orange face wordt ook verguisd). Daar heb ik serieus wel eens last van want het is 14 tegen hooguit 3 vaak...(terwijl je verwacht dat men voor de minderheid opkomt want dat is sociaal, precies mijn werkzaamheden, voor minderheden opkomen,  dat geeft te kennen dan wel eens...)


Dit is veelal in grote lijnen hoe er wordt gedacht in de zorg, onderwijs en media. Het continue moeten opboksen tegen de al jaren bestaande invalshoeken. Ik heb het er vaak erg lastig mee want ik bedoel niets verkeerd aan andere invalshoeken, het is juist gezond om een debat aan te gaan in deze maar als je al de kans niet krijgt OMDAT je met een andere bron aankomt (of je die uberhaupt durft te lezen of op te voeren) is het maar een saai maaiveld met op de grond steeds meer hoofden...

 

On topic: ik vind het wel goed gaan nu met de aanpak rondom het virus. De zon doet de rest komende tijd heb ik gelezen. Combinatie zonkracht en invalshoek schijnt van belang te zijn. (zal wel met weerkaatsing te maken hebben denk ik dan)

 

Blijft wel wat koffiedik kijken: als er ten tijde van de versoepelingen meer gevallen bijkomen kan bovenstaande zo de prullenmand in, is het wel zo dan kan het zo zijn en of er is meer imuun volk?

 

De oude invalshoeken zijn vaak een probleem bij het beoordelen van info omdat het harde tegenstellingen zijn en nog steeds trouwens.

Maar het betekent niet dat de ene krant altijd onzin verkondigt en de andere nooit. En het is logisch dat je daarbij de problemen tegenkomt van links-rechts-denkers.

Waarbij ik even aanhik tegen wat je precies bedoelt met "Dit is veelal in grote lijnen hoe er wordt gedacht in de zorg, onderwijs en media."

 

Dat de zon de zaak gaat oplossen kun je vergeten. Was dat maar zo.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

De oude invalshoeken zijn vaak een probleem bij het beoordelen van info omdat het harde tegenstellingen zijn en nog steeds trouwens.

Maar het betekent niet dat de ene krant altijd onzin verkondigt en de andere nooit. En het is logisch dat je daarbij de problemen tegenkomt van links-rechts-denkers.

Waarbij ik even aanhik tegen wat je precies bedoelt met "Dit is veelal in grote lijnen hoe er wordt gedacht in de zorg, onderwijs en media."

 

Dat de zon de zaak gaat oplossen kun je vergeten. Was dat maar zo.

Ik had mezelf verboden om er nog op in te gaan, maar wil er stiekem toch nog iets over kwijt.

 

Het grote probleem is de ondertoon bij gekleurde kranten. ....en nee, ik weet geen ongekleurde krant helaas, ik vrees dat we in deze tijd gewoon onze gezonde verstand moeten gebruiken.

Laten als voorbeeld een "rechtse" en een "linkse" krant nemen.

Een rechtse krant (conservatief) zal schrijven dat corona maatregelen onzin zijn en dat het wel goed komt, een linkse krant (progressief) zal schrijven dat we allemaal erg voorzichtig moeten zijn want, hel en verdoemenis...maar het gaat allemaal goed komen.

Beide kranten schrijven dat het goed gaat komen, alleen de ondertoon van beide kranten kan de bevolking tegen elkaar doen opzetten.

(hopelijk begrijpen jullie het voorbeeld...gewoon een voorbeeld dus!)

 

Dat is de reden waarom ik tegen politiek gekleurde berichtgeving ben.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, drz zei:

Ik had mezelf verboden om er nog op in te gaan, maar wil er stiekem toch nog iets over kwijt.

 

Het grote probleem is de ondertoon bij gekleurde kranten. ....en nee, ik weet geen ongekleurde krant helaas, ik vrees dat we in deze tijd gewoon onze gezonde verstand moeten gebruiken.

Laten als voorbeeld een "rechtse" en een "linkse" krant nemen.

Een rechtse krant (conservatief) zal schrijven dat corona maatregelen onzin zijn en dat het wel goed komt, een linkse krant (progressief) zal schrijven dat we allemaal erg voorzichtig moeten zijn want, hel en verdoemenis...maar het gaat allemaal goed komen.

Beide kranten schrijven dat het goed gaat komen, alleen de ondertoon van beide kranten kan de bevolking tegen elkaar doen opzetten.

(hopelijk begrijpen jullie het voorbeeld...gewoon een voorbeeld dus!)

 

Dat is de reden waarom ik tegen politiek gekleurde berichtgeving ben.

Snap het helemaal.

Waarbij je rechtse en linkse krant probleemloos om kunt wisselen in je voorbeeld.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...