Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Zatter zei:

De antistoffen zijn niet of maar voor korte duur actief en kun je weer ziek worden.

 

Wie zegt dat?

 

Voor bv de mazelen wordt je als kind ingeënt, zodat je de rest van je leven beschermt bent.

Idem voor rode hond....

 

Voor het Corona virus is men nog niet zeker.

Maar waarom zou het nu anders zijn.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uren geleden, theparasol zei:

Wat een kolder en die actrice met Chinese achtergrond zit ook nog eens in de VS haar boodschap te verkondigen.

Voor mij is wel duidelijk wie haar diensten ingehuurd heeft.

 

Voor mij ook.

10 uren geleden, Penthe zei:

De meesten geven geen moer om een ander en enkel om zichzelf dus ja een virus kan makkelijk uit een lab komen als je van een bepaalde groep mensen af wilt komen en dit geld en macht oplevert.

 

Helemaal juist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jeevanhoof zei:

 

Voor bv de mazelen wordt je als kind ingeënt, zodat je de rest van je leven beschermt bent.

Idem voor rode hond....

 

 

 

Dat is pas sinds 1976 zo in Nederland. Ik ben van voor dat bouwjaar en ik heb die ziektes nooit gehad, dus ik heb een paar maanden geleden alsnog die prik gehaald. Just in case of.

Link naar reactie
Delen op andere sites

da klop nie

Quote

Inentingen worden goedgekeurd

De onderzoekers in Boston verbeterden hun inenting en testten hun product op apen en mensen, voordat het in 1963 officieel goedkeuring kreeg als vaccinatie. Het farmaceutische bedrijf Merck wist in 1968 het vaccin nog te verbeteren door het virus eerst veertig keer door een kippenei te laten gaan. Hierdoor werd het virus verzwakt, zodat de inenting nog effectiever was. Deze versie kwam hierna naar Groot-Brittannië, waarmee Europa ook kennis maakte met het vaccin.

 

En toen daarna kwam de BMR in 1976.

p.s. heb zelf inenting gehad tegen mazelen (alleen) op lagere school

aangepast door Tonskidutch
soort

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Volgens heb je een brilletje nodig tonski, want zelfs daar staat het ;)

 

De BMR-inenting in Nederland

Merck wist in 1971 de inentingen tegen de bof, mazelen en rode hond samen te voegen tot één effectieve inenting. Het was deze variant die in 1976 in Nederland onderdeel werd van het Rijksvaccinatieprogramma.

 

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

en heel dikke leesbril glazen...

er is ook voor het rijks vaccinatie programma al ingeënt tegen mazelen

 

wij zaten (als familie) bij het zilveren kruis als collectieve verzekering voor gemeente ambtenaren

ik heb de prik gehad

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en heel dikke leesbril glazen...

er is ook voor het rijks vaccinatie programma al ingeënt tegen mazelen

 

wij zaten (als familie) bij het zilveren kruis als collectieve verzekering voor gemeente ambtenaren

ik heb de prik gehad

 

Dan heb je geluk gehad, ben ik waarschijnlijk iets ouder, want toen bestond de BMR niet, ook niet als aparte vaccinaties. Ik ben nog uit de tijd van de pokken vaccinatie (de bekende grote plek op de bovenarm) en dat was het toen ook. Pas in dienst werd je ´platgespoten´ tegen allerlei buikziektes, maar weer niet tegen de BMR. Dus globaal kan je stellen dat het gros wat nu 45 jaar en ouder is dat vaccin niet heeft gehad op uitzonderingen na dan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, kiekiek said:

Ik ben nog uit de tijd van de pokken vaccinatie (de bekende grote plek op de bovenarm) en dat was het toen ook.

 

Ik heb die ook gehad, maar toen was ik nog zo jong dat ik er niets van weet.

 

Maar dat dat het toen was is wat overdreven. Ik ben tijdens mijn lagere schooltijd meerdere malen gevaccineerd op school, en ook meerdere malen op een of ander consultatiebureau.

Ik heb geen idee waar dat allemaal voor was en of mazelen daar bij zat. Ik herinner me alleen dat DTP er een van was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...