Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, erwinnaar zei:

 

Dat is éénvoudig te verklaren ook. Het brein is nog niet volgroeid bij de jongeren, die zien veel minder (of geen) oorzaak en gevolg in. Dat komt pas later opzetten. 

.

 

De hersenen bij jongens is volgroeit bij de leeftijd van 25 jaar, bij meisjes een stuk jonger. Dat zou de houding van de jeugd ook kunnen verklaren denk ik. Teveel met zichzelf bezig, noem maar op. Iedereen kan het verder wel aanvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Studeren

Betekenis 'studeren'

Je hebt gezocht op het woord: 'studeren'.

stu·deren (studie, heeft gestudeerd) 1(informeel) drinken2,zich aan alcoholhoudende drank te buiten gaan

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Een generatie deskundige, die de verhouding tussen jeugd en ouderen onderzoekt, vond stellig dat de aanpak van het liberale gedoe van onze regering averechts werkt.

NOS journaal

 

 

 

Ik had in maart eigenlijk verwacht dat we in volledige lockdown zouden gaan, maar het werd meer een halfbakken iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Een generatie deskundige, die de verhouding tussen jeugd en ouderen onderzoekt, vond...

 

Deskundigen? Mijn zoon van 2 had dat nog wel kunnen zeggen.

Ware het niet dat ik geen zoon heb, laat staan dat hij 2 is.

 

Ik las in de krant vandaag dat de GGD onder andere had

onderzocht dat ouderen duidelijk meer last hadden van de

warmte.

Zelfs een regenpier weet dat te vertellen, zelfs zonder onderzoek.

Het is dat een worm niet de capaciteit heeft om dat op te schrijven...

Misschien moet de GGD zich bezighouden met de teststraten zodat

er dan minder achterstand ontstaat (dagen soms tot een week

voor een uitslag). (en zeg nu niet dat de lab's het niet aankunnen).

 

En Nederland betaald zich blauw aan "deskundigen" en hun

vaak zinloze onderzoeken.

Terwijl een onderzoek naar mondkapjes na 4 maanden nog

steeds geen bevestiging geeft over het wel en wee.

Dat zou pas een zinvol onderzoek zijn.

 

Dan nog even "onze" generatie. Toen ik een dikke puber was,

de tijd van de hippies, Woodstock en Dolle Mina's was de

opvoeding imo al flink vrijer aan het worden getuige die tijd.

Het is echt niet iets van de huidige ouders met hun pubers

die vrijer opvoeden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet het minder vrij opvoeden het is het gebrek aan respect dezer dagen naar de medemens, ik werd ook vrij opgevoed door mijn ouders maar 1 ding was zeer belangrijk en dat was het respect naar een ander, en het leren jezelf te verplaatsen in een ander om zo een duidelijker beeld te krijgen van een situatie.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Penthe zei:

Het is niet het minder vrij opvoeden het is het gebrek aan respect dezer dagen naar de medemens, ik werd ook vrij opgevoed door mijn ouders maar 1 ding was zeer belangrijk en dat was het respect naar een ander, en het leren jezelf te verplaatsen in een ander om zo een duidelijker beeld te krijgen van een situatie.

 

Heel veel dwingen mij totaal geen respect af.

Dat wil nog niet zeggen dat ik geen rekening

houd met anderen. Wel degelijk. Je leeft immers

niet alleen op deze aardkloot. En je hebt elkaar

gewoon nodig (met of zonder respect).

 

Wellicht moeten we het er maar op houden dat

tieners nog niet verstandelijk volgroeid zijn.

Hetgeen uiteraard niet betekend dat zij een

vrijbrief hebben hoe zij omgaan met Corona.

 

Daarbij moeten we ook niet alle jongeren over

één kam scheren... toch? Er lopen ook ouderen

zat die nergens rekening mee houden.

 

Het is gewoon jammer dat de milde opleggingen

niet goed worden opgevolgd. Het is niet mijn

regering, laat ik wel wezen, maar op een full

lockdown zit ook niemand te wachten.

 

Daarnaast is er altijd kritiek op de regering, de

kranten zijn degene die ook constant olie op het

vuur gooien naar buiten toe en de bevolking zit

op te heuen, droevig.

Als er te weinig wordt gedaan dan zijn ze te slap,

als er teveel wordt gedaan wordt er beschuldig

van en economische crisis, als er een middenweg

wordt gekozen dan schrijven de kranten dat alle

mensen heen en weer worden geslingerd en dat

er veel onduidelijkheden zijn.

 

Kortom, de kranten zijn in mijn ogen één grote

oppositie die constant onrust stoken en uit zijn

op sensatie met grote koppen die veel schade

en verdeeldheid onder de mensen berokkenen.

  • Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat bij elke maatregel die bedacht wordt er meteen een heel leger is die met argumenten komen waarom het niet zou werken.

Als je daar naar zou luisteren dan wordt er jaren gepraat en kom je nooit ook maar 1 stap verder.

Zo langzamerhand is Nederland een land vol met zeurzakken/betweters die overal wel een uitvlucht of smoes voor/op weten te bedenken.

"Ja maar als je naar ....... kijkt dan worden wij onevenredig zwaar getroffen".

Ipv. te kijken wat het probleem is en daar zelf al wat aan gaan doen, altijd maar afwachten wat een ander voor je beslist en als het beslist is dan weer lopen zeiken dat het niet goed doordacht is omdat het net voor jou minder goed uitkomt.

Zo was er vandaag een winkelier in het nieuws met 2 voordeuren. 1 in een gebied waar het dragen van een mondkapje niet verplicht was, de ander in een gebied waar die wel verplicht was.

Een onmogelijke maatregel die niet uitvoerbaar was.

Nou eeuuhh heb je geen printer in je bedrijf om een papiertje op de deur te kunnen plakken met" in deze winkel is het plicht een mondkapje te dragen"? Probleem toch opgelost en super eenvoudig te controleren?

Een ander deed moeilijk over de registratie van gasten in zijn café "ja ze kunnen ook wel een vals telefoonnummer opgeven en zeggen dat ze gezond zijn terwijl ze dat niet zijn en als ze komen controleren dan moet ik mijn zaak 14 dagen sluiten als er iets niet klopt". Nou eeuuhhh wel eens gehoord van SMS software?

Simpel een telefoonnummer in je telefoon/tablet of computer invoeren met een vooraf opgesteld bericht en een druk op de knop.

Komt er geen bericht binnen bij de bezoeker die naar binnen wil dan klopt zijn nummer niet en komt hij/zij ook niet naar binnen zodat je dus ook geen risico loopt dat je de zaak moet sluiten. En als jongeren/bezoekers plots zonder telefoon aankomen dan weet je toch van te voren dat ze de boel willen bedonderen? Hoe moeilijk kan het zijn?

 

Waar ik helemaal van te kijken sta is dat andere landen gewoon maatregelen in kunnen voeren als bijv. "naar een risicogebied geweest"? dan verplicht testen, zo niet dan een boete en verplicht 14 dagen huisarrest en dan komen ze hier met "ja maar daar hebben we geen wetgeving voor"??????

Ik zou denken dan had je 4 maand geleden als de sodemieter toch al wetgeving bedacht zodat je die nu in kunt voeren en niet nu eerst bijna 2 maand op zomerreces gaan en dan misschien eens wat gaan doen.

 

Ook vandaag een bericht van de GGD die alle telefoontjes niet kunnen verwerken om mensen na te bellen die mogelijk in contact zijn geweest met een besmet persoon.

Met 1 persoon zijn ze wel tot 12 uur bezig??????

Joh, als je toch alle telefoonnummers al hebt dan stuur je toch simpel 1 SMS naar alle nummers met "mogelijk bent u besmet, u wordt verzocht zich te melden bij een teststraat." Zet bij de teststraat een computer neer die registreert welke nrs. zich gemeld hebben en wie zich niet meldt krijgt nu een wat dringendere bericht of komen we wel even halen en mag weer vertrekken na een test en een flinke boete.

 

Ik vind dit typerend voor instanties die geld krijgen ipv. dat zelf te moeten verdienen.

Men doet er eerst eeuwen over om iets te bedenken waar iedere simpele ziel al van kan bedenken dat dit niet gaat werken.

Vervolgens wordt het toch ingevoerd om er echt zeker van te zijn dat het daadwerkelijk niet werkt en als het dan een puinhoop is geworden dan gaan ze roepen dat het niet werkt.

Vervolgens is er dan geen plan B of C om op over te stappen maar gaan we eerst weer overleggen hoe het dan beter kan.

 

Als je als bedrijf zo zou werken dan kun je toch al bij voorbaat je faillissement aan gaan vragen?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mens is de negatieve vorm van leven op deze aardkloot, haal de mens weg en er zijn vrijwel geen problemen meer en alles lost zich vanzelf op. Pas als je dat begrijpt ga je anders denken. Vingers wijzen op andere mensen lost niets op en mensen werken voor kranten. Generaal gezien is de mens door en door slecht voor de planeet aarde want we slopen werkelijk alles voor onze eigen gewin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Penthe zei:

De mens is de negatieve vorm van leven op deze aardkloot, haal de mens weg en er zijn vrijwel geen problemen meer en alles lost zich vanzelf op. Pas als je dat begrijpt ga je anders denken. Vingers wijzen op andere mensen lost niets op en mensen werken voor kranten. Generaal gezien is de mens door en door slecht voor de planeet aarde want we slopen werkelijk alles voor onze eigen gewin.

 

 

 

Helemaal eens Penthe. Je had mijn tweelingbroer kunnen zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Learning by doing is ons motto.

Er was geen echte handleiding inzake dit virus en de huidige pandemie alleen wat aardige Science Fiction films zoals Outbreak of Andromeda.

Nu maak je het aan den lijve mee wat het betekend als je jouw plan moet bijstellen.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Learning by doing is ons motto.

Er was geen echte handleiding inzake dit virus en de huidige pandemie alleen wat aardige Science Fiction films zoals Outbreak of Andromeda.

Nu maak je het aan den lijve mee wat het betekend als je jouw plan moet bijstellen.

 

 

Doe ik al tonski, ik maak me zoveel mogelijk onafhankelijk van deze shit. Weer vroeg uit de veren jij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...