Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden, D.Quijote zei:

Ik ga geen restaurant meer binnen in Nederland.

 

Op een terras helemaal prima nu, maar straks als het minder lekker is buiten, naar binnen? Daar moet ik echt hard over nadenken, dan stap ik echt veel liever in een vliegtuig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier op een terras op de dag is niet meer om uit te houden 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% dus blijven we maar thuis dat is ook niet lekker nu maar wel beter, zeker omdat je met dit weer buiten ook nog met een masker moet rond lopen. En binnen met de airco aan en volle bak gaan we echt niet aan beginnen dat is vragen om een virus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, astro iris zei:

Inderdaad , die zijn echt van lotje tureluut !!

Als ze niet oppassen zitten we binnenkort in een bikkelharde lange lockdown !!

Tja , ze vragen (kwijlen) er zelf om , dus .... geef het volk wat hen vraagt !! :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zou in elk gemeente of stad beter borden plaatsen met daarop, de boodschap.

Nog xx besmettingen en deze gemeente/stad gaat in lockdown voor 4 weken.

Dan wordt het persoonlijk en is het ineens iedereen zijn verantwoordelijk, om het niet zover te laten komen.  

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd op het strand een mondkapje dragen komt mij ook vreemd over.

Op drukken plekken als waar men het strand opgaat, de weg er naar toe of de parkeerplaats oké daar kan ik geheel inkomen maar als er voldoende ruimte is?

Zou ik weten dat ik daar op het strand een mondkapje moest dragen dan zou dat voor mij een reden zijn om niet naar het strand te gaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het gezonder is weet ik niet, daar zweven ook allerlei schimmels, kruipen en vliegen allerlei stekende beestjes, groeien giftige planten enz.

Maar het zou wel mijn absolute voorkeur hebben, lekker koel onder de bomen, links en rechts wat vruchten plukken die je tegen komt (bramen, frambozen, regelmatig ook kersen) en straks in de herfst paddenstoelen plukken, foto's maken van bijzondere dingen/beesten enz. ipv. een dag nutteloos met een mondkapje op verbranden op het strand.

Maar zonder ook maar iemand om je heen lekker onder een grote boom aan het water met een vishengel in de hand zou ook zeker geen straf zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor nogal veel opmerkingen dat de maatregelen er een beetje over zijn. Vaak wordt verwezen naar het (eerder lage) oversterftecijfer.

Je kan inderdaad argumenteren dat er relatief (aan het totale bevolkingsaantal) weinig jongere mensen sterven aan het virus.

Wat men echter vaak onderschat zijn de zieken, en de duur dat die ziek zijn/behandeld moeten worden.

Een dode kost minder aan de maatschappij dan een zieke. Als de ziekenhuizen vol liggen met corona patiënten, dan is er geen plaats meer voor die dringende appendix...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jan72 zei:

Ik hoor nogal veel opmerkingen dat de maatregelen er een beetje over zijn. Vaak wordt verwezen naar het (eerder lage) oversterftecijfer.

Je kan inderdaad argumenteren dat er relatief (aan het totale bevolkingsaantal) weinig jongere mensen sterven aan het virus.

 

 

Jongeren wanen zich inderdaad onkwetsbaar (sterven er niet aan), maar besmetten intussen wel ongewild dierbaren.

 

In mijn straat is er zo'n kras opaatje (ergens half de zeventig) en die gaat nog 2x per week op zijn kleinzoon van 2 passen, een dorp verderop. Alleen gaat die kleinzoon de rest van de week naar een crèche, waar ook nog zo'n 25 leeftijdgenootjes rond hossen.

 

Intussen ligt die krasse opa (die voor de rest heel voorzichtig is en het shoppen aan zijn vrouw overlaat) met 39 graden koorts in bed en zal hij zich op corona laten testen. Mij maakt het niet uit, maar ik vermoed dat sommigen het nooit zullen leren - dat je als mens van een bepaalde leeftijd beter geen overbodige risico's neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, pollegazon zei:

Jongeren wanen zich inderdaad onkwetsbaar (sterven er niet aan), maar besmetten intussen wel ongewild dierbaren.

Vandaag in de krant een verslag over Melissa (27), het leek eerst een flinke griep maar het bleek corona te zijn.

Zij typeerde het verloop van de ziekte als verdrinken.

Na 5 maanden ervaart ze nog altijd de gevolgen van de besmetting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...