Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Con zei:

 

Laten die er nu net een zootje van maken, dus niet vreemd.

Die jongeren zijn in onze ogen wel een zootje aan het maken allicht maar de wat ouderen hier zien dat ook zo (de wat ouderen dan 25 a 30 jaar en ouder). Jongeren zelf amper dus.

 

Dat is éénvoudig te verklaren ook. Het brein is nog niet volgroeid bij de jongeren, die zien veel minder (of geen) oorzaak en gevolg in. Dat komt pas later opzetten. 

Wie kreeg in zijn jonge jaren géén tik op de vingers....

 

Ik zag in mijn puberjaren ook amper tot geen gevaar, hoe harder de brommer reed hoe mooier, plat erop en de bochten telkens bijna plat nemen... Met een fietsje zonder helm zo een steile bergpas af, geen flauw idee wat oorzaak en/of gevolg zou zijn.

 

Ik werk veelal met jongeren en zie dat duidelijk terug in het gedrag dat is toe te spelen aan het nog niet voldoende volgroeide brein (en levenservaring). Ze lijken zo volwassen ;-)...

 

Dus zootje voor ons wel, voor hen niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mensen die duidelijk vliegend toiletgang hebben aan de coronacrisis:

 

Oostendse politie furieus: “Groep van vijftig toeristen veinsde verdrinking en liet hulpdiensten massaal uitrukken. Nadien stonden ze ons uit te lachen”
https://www.hln.be/in-de-buurt/oostende/oostendse-politie-furieus-groep-van-vijftig-toeristen-veinsde-verdrinking-en-liet-hulpdiensten-massaal-uitrukken-nadien-stonden-ze-ons-uit-te-lachen~ab9a1460

 

De maatschappij naar de filistijnen , dit is totaal absoluut kotselijk ziekelijk !!
Waar halen zulke het om zich zo geheel respectloos te gedragen !!
Ik hoop van harte dat zulke zwaar gestraft worden !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

..hopelijk is het een golf cabriolet, wat met dit weer wenselijk is.

 

Zonder gekheid, dit is het begin van een tweede golf en als men niet oppast dan gaat deze golf, zoals maanden eerder voorspeld, het veelvoudige aan slachtoffers maken dan tijdens de eerste golf.

Zolang er geen medicijn is tegen dit virus mag je gerust stellen dat de mens in het  begin van de winter ook een derde golf gaat krijgen.

....althans daar ben ik in elk geval bang voor en of het echt zo zal zijn, dat moet de tijd gaan uitwijzen.

 

Tot die tijd, wees allen voorzichtig en blijf opletten.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, drz zei:

Tot die tijd, wees allen voorzichtig en blijf opletten.

 

Gewoon rustig afwachten en je niet gek laten maken drz.

 

Het aantal besmettingen neemt dan wel toe, maar het aantal sterftes is en blijft al maanden laag, vandaag ook al weer nul.

 

Misschien dat het gemuteerd is naar een minder dodelijke variant?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben niet van plan dat aan den lijve uit te vinden.

 

Feit is, dat mensen die ziek geworden zijn, het op zijn zachtst gezegd geen prettige ervaring vonden.

Men weet ondertussen iets beter om te gaan met het ziektebeeld, maar er is ook een categorie die er net niet aan overlijdt, maar wel maanden serieuze klachten en invaliditeit aan over houden.

En dat zijn niet alleen oudere zwakke patiënten maar ook gezonde jonge mensen.

 

Sterfgevallen zullen indien ze optreden tussen de 3 en 5 weken na besmetting plaats vinden.

 

De Nederlandse regering heeft vandaag nieuwe maatregelen aangekondigd

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, kiekiek said:

Het aantal besmettingen neemt dan wel toe, maar het aantal sterftes is en blijft al maanden laag, vandaag ook al weer nul.

Niet in andere landen daar loopt het aantal besmettingen weer op maar ook het aantal doden gisteren 30 doden in Barcelona alleen, in mijn regio 1 maar het zegt allemaal niets het aantal doden gaat pas 3 weken na het getal hoger wordt weer oplopen en nu schommelt alles een beetje omdat het vooral jongeren zijn die besmet raken maar deze gaan als de aantalen groter worden ook de ouderen weer besmetten en dan loopt het dodental weer hard op.

 

Het is gewoon oppassen en denken aan je medemens, dat mag toch niet zo moeilijk zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen gezondheid is niet het issue, het gaat erom dat veel mensen drager zijn zonder klachten die "zwakkeren" kunnen aansteken.

Dus daarom is het van belang dat iedereen een beetje, of liever gezegd, extreem oplet met wie hij of zij in aanraking komt.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, drz zei:

 

Dus daarom is het van belang dat iedereen een beetje, of liever gezegd, extreem oplet met wie hij of zij in aanraking komt.

 

 

Ik denk dat iedereen van onze leeftijd dat wel doet drz. Probleem is toch wel de jeugd. Die willen erop uit, uit gaan, feesten, vrienden weer opzoeken, plezier hebben, naar de sportschool. Ik heb afgelopen maanden 2 jeugdigen van mijn vriendin vaak op bezoek gehad, 20 en 23 jaar. Die hadden het er echt moeilijk mee. Verveling, chagrijnig. Nu zien we ze minder vaak, omdat ze weer uit mogen. Ze weten dat hun sterftekans veel lager is, zeggen ze ook ronduit. Zie die groep maar in het gareel te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

Ik denk dat iedereen van onze leeftijd dat wel doet drz. Probleem is toch wel de jeugd.

Ja helemaal mee eens, maar dan heb je nog het fenomeen "ouders" die in mijn optiek aan alle kanten falen.

Het zijn er gelukkig niet veel, maar ze zijn er!

Zij behoren hun kinderen voor te lichten en aan te sturen maar het probleem is dat veel ouders hun kinderen niet onder controle hebben en het bij voorbaat al opgeven.

Deze kinderen gaan hun eigen weg en met alle gevolgen van dien.

Een kleine groep is al genoeg om de verspreiding van het virus te versnellen.

 

Overigens bij mij net zo..Moeders bagatelliseert behoorlijk terwijl ik er meer bovenop zit. Zwaar irritant..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Ja helemaal mee eens, maar dan heb je nog het fenomeen "ouders" die in mijn optiek aan alle kanten falen.

 

 

Waar, maar is dat niet een beetje in de lijn der verwachtingen? Wij als ouders van deze generatie hebben ons kroost werkelijk aan alle kanten in de watten gelegd. Corrigeren deden we veel minder dan onze ouders dat bij ons deden. Ik denk niet dat mijn ouders het eens zouden zijn als ik aan de wiet of anders zou raken. De ouders van nu gedogen het meer dan vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Kiekiek, om heel eerlijk te zijn kreeg ik vroeger straf als ik iets deed wat min ouders niet goed vonden en maakte ik er een sport van om gewoon niet te worden gesnapt.

Om een voorbeeld te noemen: Als mijn ouders wisten dat illegaal zenden een misdrijf was in die tijd, dan zat ik waarschijnlijk nu niet op een satellietforum, wat denk ik stiekem toch wel voor iedereen hier geldt. 😁😂

Mijn ouders wisten niet dat je met "ontvangstantennes" ook kon uitzenden en de storing op radio en tv waren "atmosferische storingen". 😂

 

Enfin... Het is wel te begrijpen dat de jeugd haar eigen weg vindt, maar nu is iemand bewust of onbewust besmetten eigenlijk een poging tot moord...dat is toch wel hele andere koek.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een generatie deskundige, die de verhouding tussen jeugd en ouderen onderzoekt, vond stellig dat de aanpak van het liberale gedoe van onze regering averechts werkt.

NOS journaal

 

ouders van tegenwoordig hebben helemaal geen "anung"

laat staan die ze het huis uitplaatsen om heel ver weg te gaan studeren... Studeren :blink:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...