Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Let er worden mensen met veel minder voor 10 jaar de cel ingestuurd, er zijn foto´s gemaakt en ik denk dat dit pas het begin is en er nog veel meer openbaar gemaakt gaat worden. Als jij geloof hebt in de p....... dan is dat jou goed recht maar ik heb al ruim 40 jaar andere ervaringen. Maar daar gaat het hier niet om maar om afstand houden en mondkapjes dragen wat niemand deed naast niet de afstand aan te houden terwijl er een voorbeeld funtkie is. Was er niets aan de hand waren er ook geen foto´s openbaar gemaakt zo simpel is het.

 

Er gaat een virus rond en men wil graag dat iedereen besmettingen voorkomt, als je aan een ander denkt doe je mee om besmettingen te voorkomen, andersom sla je regels in de wind en ben je een egoist. Ik ben opgevoed om rekening met de medemens te houden iets wat in de meeste huishoudens tegenwoorig niet meer voorkomt.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, pollegazon zei:

 

En wat is hier de relevantie van ?

 

Fact. Iedereen kan het krijgen.

Fact 2. Het is niet omdat je besmet wordt, dat je er ook ziek van wordt.

Fact 3. Het is niet omdat je er ziek van wordt, dan je in een ziekenhuis zal belanden, laat staan op IC.

 

M.a.w. Tenzij je zware onderliggende aandoeningen hebt, ben je als min 70er redelijk veilig. Wie daarboven zit, doet er goed aan extra voorzorgen te nemen, zoals wegblijven uit heel drukke omgevingen, niet kussen als de kleinkinderen weer op bezoek komen, gezond leven (obesitas is een trigger) en vooral je hoofd erbij houden.

 

Ja, je kunt inderdaad beter alles nog een keer herhalen wat iedereen hier al heel lang weet.

Dat is echt verschrikkelijk relevant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, erwinnaar zei:

Clubgebouw rugbyclub? 

 

Een soort volksvertegenwoordiger die zou moeten laten zien hoe het moet

en laat het toe om dit op de gevoelige plaat vast te leggen, wat een sukkel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dat is gewoon politiek, op het moment dat hij aangeeft van "joh we hebben ons beste gedaan kijk maar naar de foto" dan vallen ze massaal over hem heen omdat hij zgn. uitvluchten aan het zoeken is.

Hij neemt nu gewoon alle schuld op zich in de hoop zo alle aanvallen te overleven en ze met mogelijk andere foto's de wind uit de zeilen te nemen.

 

Wat ik me alleen afvraag is waarom men nu massaal zijn positie in twijfel trekt (zou er iemand van dit gezelschap positief besmet zijn/worden dan wordt het een ander verhaal)

Vinden er veel ergere zaken plaats, ik noem maar even "mogelijk besmette asielzoekers opvangen midden in een woonwijk om daar de quarantaine uit te zitten" (dus met een al veel grotere kans op besmetting) dan hoor je ze niet.

 

Dat jij de conclusie trekt dat je de politiek niet meer serieus hoeft te nemen is geheel aan jou, ik noem het stemmingmakerij en ben het niet met je eens.

 

Mag je vinden, maar ik hou het bij de feiten.

 

De minister heeft mensen die zich niet aan de regels houden voor asociaal uitgemaakt en nu heeft hij dat zelf ook gedaan.

 

Verder heeft hij vorige week gelogen over wat er nog meer mis is gegaan, handen schudden en knuffelen.

 

Deze minister heeft niet alleen de (notabene eigen) regels overtreden, maar heeft ook gelogen.

 

Bij een groot deel van de bevolking is het vertrouwen in hem voor de toekomst verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Penthe zei:

Maar daar gaat het hier niet om maar om afstand houden en mondkapjes dragen wat niemand deed naast niet de afstand aan te houden terwijl er een voorbeeld funtkie is.

 

 

Exakt! De man heeft een voorbeeld funktie en het was het beste geweest als hij afgetreden was om het kabinet en het beleid geloofwaardig te houden. Door aan te blijven maakt hij het eigenlijk nog een graadje erger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wanderer zei:

dit blijft aan hem kleven, bij elke rechtszaak, bij elke grote manifestatie....etc, zal ook het CDA stemmen gaan kosten..

 

Iedere keer als de regering iets zegt over maatregelen en handhaving worden ze uitgelachen en niet serieus genomen. Tuurlijk vecht hij voor zijn baantje, zou iedereen doen denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, pollegazon zei:

 

En wat is hier de relevantie van ?

 

Fact. Iedereen kan het krijgen.

Fact 2. Het is niet omdat je besmet wordt, dat je er ook ziek van wordt.

Fact 3. Het is niet omdat je er ziek van wordt, dan je in een ziekenhuis zal belanden, laat staan op IC.

 

M.a.w. Tenzij je zware onderliggende aandoeningen hebt, ben je als min 70er redelijk veilig. Wie daarboven zit, doet er goed aan extra voorzorgen te nemen, zoals wegblijven uit heel drukke omgevingen, niet kussen als de kleinkinderen weer op bezoek komen, gezond leven (obesitas is een trigger) en vooral je hoofd erbij houden.

 

Zorg goed voor jezelf inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wanderer zei:

dit blijft aan hem kleven, bij elke rechtszaak, bij elke grote manifestatie....etc, zal ook het CDA stemmen gaan kosten.

 

Erger nog is dat mensen mogelijk de coronaregels minder serieus gaan nemen.

Dat zagen we eerder al gebeuren in de UK, na de affaire Dominic Cummimgs.

Ook die mocht na grove overtreding van de regels gewoon op zijn plek blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me wat met de gelijkheid en eventuele consequenties.

Ik denk dat dit geen Coronavirus thema is maar een politiek thema, dat we hier niet kunnen bespreken.

De anti Corona beweging in Nederland ziet er natuurlijk wel brood in, dan weet je hoe die groepering in elkaar steekt.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
maar

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, johnno zei:

Erger nog is dat mensen mogelijk de coronaregels minder serieus gaan nemen.

Dat zagen we eerder al gebeuren in de UK, na de affaire Dominic Cummimgs.

Ook die mocht na grove overtreding van de regels gewoon op zijn plek blijven.

.......

 

aangepast door Zatter
Mag niet.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Penthe zei:

De Belgen mogen vanaf morgen niet meer afreizen naar Spanje tezij het Tenerife is maar ook die heeft code oranje.

 

Meer zelfs, ze worden teruggehaald door o.m. TUI, zelfs zij die enkel een vliegticket (en dus geen pakketreis) hadden geboekt.

 

Wat het bericht van Johnno betreft had je gelijk, ik heb de "politieke discussie" niet gevolgd, reageerde enkel op het vernoemen van Berslusconi - wat ik niet relevant vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reisadviezen geven, waarom?

Nu het al allemaal weer in alle triestès duidelijk wordt dat het vervoer van het virus niet bepaald slim is. Net zoals al die gestrande reizigers ophalen in februarie en maart, dat ook niet zo slim gebleken is voor er überhaupt tests ter beschikking stonden. Wereldwijd en vooral in Nederland.

 

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...