Ga naar inhoud


Nederlanders met onderkomen in Spanje en Frankrijk tijdens de corona crisis


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hoe gaat het met de leden op dit board die niet meer naar Spanje mogen maar daar wel een finka hebben.

Fijn als je daar dan niet meer heen mag vanwege verbod...maar wel vrolijk belasting ervoor door moet betalen.

Ik was al lang op de barricaden gegaan. Vooral omdat je investeerder bent.

Volgens mij is dit verbod niet in met de Europese wetgeving/regelgeving in overeenstemming.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat dit voor toeristen en dagjes-mensen geldt vind ik tot daar aan toe. Maar als je er een eigen woning hebt vind ik dat niet in orde.

Niemand kan mij het recht ontzeggen om naar mijn eigen onderkomen toe te willen komen. Nogmaals..je betaald er belasting voor.

Dan zou ik er ook gebruik van willen maken.

 

De Duitsers balen hier ook zwaar van:

ntv mobil: Deutsche Hausbesitzer wollen Mallorca-Zutritt   https://www.n-tv.de/21732461

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een winkel hebt die nog niet open mag heb je ook een probleem. Maar dan kun je in Nederland middels de steunmaatregelen nog wel compensatie krijgen.

Niet iedereen natuurlijk, want dat bepaald grotendeels de MKB lobby en de Gemeentes t.a.v. het Ministerie van Financiën.

Dat jij in Europa een kot hebt gekocht of in hetzelfde land waar je ook woont doet toch helemaal niets af aan de onroerend goed belasting.

Dat je geen eigen helicopter hebt om naar Spanje te komen is je eigen verzuim.

 

 

aangepast door Tonskidutch
je mag echt wel reizen als je een goede reden hebt die past binnen de noodmaatregelen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vele KLM piloten die daar met hulp van de eigen KLM, belasting aan het ontduiken zijn, hebben nu ook een problem.

Daar zit ik niet echt mee. Prima zo.

 

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2330909-kamer-ergert-zich-weer-aan-klm-nu-belastingontwijking-door-klm-piloten.html

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag alleen Spanje binnenkomen als je een Spanjaard of buitenlandse resident ben, maar dan doe je ook belasting aangifte.

Maar je kan natuurlijk wel een onderkomen hebben.

Ik ben geen resident, nou valt de belasting wel mee, ligt er aan of je een groot huis hebt of finca of een appartement.

Iedereen resident of niet betaald onroerend goed belasting en voor het huisvuilophaal., maar dat moet je in Nederland ook.

Ik moet wel een soort belasting betalen aan het eind van het jaar, als ik mijn onderkomen zou verhuren, of ik nu wel of niet verhuur, maar dat is een klein bedrag, kan ik gewoon online doen bij de Spaanse belasting dienst.

Verder als je een appartement heb betaal je service kosten, dat hangt ook weer af, of er een grote tuin bijzit, of er ook een zwembad is.

Ik ben dus nu in Spanje.

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien als een domme vraag, 

 

maar wat doe je met rekeningen die in de brievenbus vallen in je Spaanse woning, terwijl je de postbus niet even kan gaan leegmaken?

 

Mocht het andersom zijn dat je in Spanje vast zit in je eigen (vakantie)woning, dan kan ik me voorstellen dat je vrienden of familie vraagt om bij jou thuis (in Nederland of België dus) eens even de postbus leeg te maken. 

 

 

Ik zou graag eens wat informatie opdoen (misschien best in een ander draadje)  over alles wat te maken heeft met het al dan niet permanent naar Spanje verhuizen. 
Ik ben nog jong (24j) maar wil me wel al informeren voor wanneer ik zelf ooit de stap wil zetten om in Spanje te wonen (en te werken) 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, stevenvc19 zei:

maar wat doe je met rekeningen die in de brievenbus vallen in je Spaanse woning, terwijl je de postbus niet even kan gaan leegmaken?

 

 

Digitaal laten bezorgen?

 

Bij nutsmaatschappijen heb je trouwens ook de mogelijkheid op doorlopende opdrachten, zodat je niet elke maand die overschrijving moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brieven bussen leeghalen regelen, buren of vrienden.

 

Er zijn genoeg sites over naar Spanje verhuizen, je moet in eerste instantie een Spaans belasting nummer aanvragen NIE, want zonder zo'n nummer kan je niets doen.

 

Alle betalingen worden automatisch afgeschreven, zowel in hier als in Nederland.

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, stevenvc19 zei:

 

Ik zou graag eens wat informatie opdoen (misschien best in een ander draadje)  over alles wat te maken heeft met het al dan niet permanent naar Spanje verhuizen. 
Ik ben nog jong (24j) maar wil me wel al informeren voor wanneer ik zelf ooit de stap wil zetten om in Spanje te wonen (en te werken) 
 

 

Wil je dat voor het klimaat? Dan kom naar de Emiraten. Dan hoeft je in de winter niet te kou kleumen. En je betaald geen belasting. 

Prachtige stranden en nauwelijks toeristen. (Althans buiten Dubai). 

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, D.Quijote zei:

Ik ben geen resident, nou valt de belasting wel mee, ligt er aan of je een groot huis hebt of finca of een appartement.

Iedereen resident of niet betaald onroerend goed belasting en voor het huisvuilophaal., maar dat moet je in Nederland ook.

Ik moet wel een soort belasting betalen aan het eind van het jaar, als ik mijn onderkomen zou verhuren, of ik nu wel of niet verhuur, maar dat is een klein bedrag, kan ik gewoon online doen bij de Spaanse belasting dienst.

Die belasting die ik moet betalen omdat ik het niet verhuur plus de onroerend goed belasting, daar kan ik amper 2x van naar de supermarkt. Daar lig ik dus niet wakker van. En de brievenbus leeg maken, dat doe de lieve Spaanse buren voor ons en als er iets belangrijks is, scannen ze het even in en sturen ze het digitaal naar me op.

Verder ben ik blij dat ik in Nederland zit. Hier eten we al 5 weken buiten op het terras, is Spanje heb ik nog nooit zoveel regen in de wintermaanden gezien als dit jaar. Het regent gemiddeld wel 2x per week. Ik kan nu eindelijk in Nederland eens de grote schoonmaak in de tuin doen. Al 10 grote bomen tot 18 meter hoog laten weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...