Ga naar inhoud


Nederlanders met onderkomen in Spanje en Frankrijk tijdens de corona crisis


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, ceesv zei:

probleem dat mijn huis in Frankrijk op dit moment voor mij niet bereikbaar is.

er zijn een paar bekende wereldburgers die ook naar hun vakantieadres afgereisd zijn

Boris, Jacinda Ardern, Nicole Sturgen, miss Trump....

van Boris heb ik nog geen verontschuldiging gehoord

:blink:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


43 minuten geleden, ceesv zei:

Hoe zit het trouwens met Nederlanders in Frankrijk, daarvan zijn er hier ook de nodige aantallen op dit forum aanwezig.

Ik zelf kamp met het probleem dat mijn huis in Frankrijk op dit moment voor mij niet bereikbaar is.

Ik woon in Frankrijk, dus heb zelf dat probleem niet. Maar ik zag gisteren de auto van Nederlanders langsrijden die twee km verderop hun tweede huis hebben. Mijn Britse buren (1 km de andere kan op)  zijn al sinds Pasen in hun tweede woning.

 

Kennelijk hebben ze lak aan de regels en gaan ze toch gewoon naar hun 2e woning in Frankrijk om vakantie te vieren. Dat is zelfs voor Fransen niet toegestaan. Ik ben ook benieuwd wat de gendarmerie doet bij controle. Iemand in een auto met  buitenlands kenteken is per definitie op vakantie en dus in overtreding van de regels. Er wordt hier met regelmaat gecontroleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga het niet proberen, de regels zijn duidelijk, de controles veelvuldig.

Ik hoop dat er na 11 mei weer toegang tot de 2e residentie toegestaan is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv: Morgen om 15:00 uur worden de plannen voor de 'déconfinement' gepresenteerd in de Franse Assemblée Nationale, dan weten we meer. Maar vooralsnog adviseert de Franse regering de eigen burgers om er rekening mee te houden dat buitenlandse vakanties dit jaar niet mogelijk zullen zijn. Dat lijkt me moeilijk te verenigen met het toelaten van buitenlandse toeristen in Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij gaat het om een Residence Secondaire, dat is geen toeristische bestemming in de traditionele zin.

Ik had begrepen, dat de Fransen binnenkort die ook weer mogen opzoeken.

Mer een belasting formulier is het eigendom eenvoudig aan te tonen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv De kogel is door de kerk. Vanaf 11 mei mag er veel meer, winkels mogen weer open, maar geen verplaatsingen buiten de eigen regio. Geen weekendje naar een 2e woning in een ander departement. Voor elke verplaatsing van meer dan 100 km van de woonplaats heb je een vergunning nodig. Zal wel zo'n zelfde 'attestation dérogatoire' worden als nu voor elke verplaatsing nodig is, maar dan met een reden die een verplaatsing van meer dan 100 km rechtvaardigt. Geldt minimaal tot 2 juni.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even afwachten tot de woorden van de Premier vertaald zijn in voorschriften, dan weet ik hoe men omgaat met recidance secundaire.

Het laatste wat je wilt is een discussie met de gendarmerie bij de Peage.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frankrijk heeft een negatief reisadvies voor zijn eigen burgers voor alle internationale reizen.

 

Dat staat in de laatste regels van de nieuwe verordeningen, die ingaan op 11. Dus ik vermoed (staat er niet) dat het ook geldt voor niet-Fransen die het land in willen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn de Frans grenzen gesloten?

 

De grenzen van Frankrijk waren alleen gesloten voor niet-Schengen–landen en dat blijven ze voorlopig.

Grenzen met andere Europese landen zijn nooit dichtgegaan, maar er zijn wel strenge grenscontroles en buitenlanders mogen op het moment alleen door Frankrijk reizen voor een paar specifieke redenen.

 

Nederlanders die naar Frankrijk toe willen voor vakantie moeten nog even wachten.

Je mag tot 11 mei alleen over Frans grondgebied reizen om je primaire woning te bereiken.

Over de regels na 11 mei is gisteren niets gezegd.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland is ook een negatief reisadvies gegeven tot 14 juni... Geen internationaal reizen. Op basis van dit negatieve reisadvies kunnen mensen hun geld terugkrijgen voor reeds geboekte reizen.

Dus ook geen reizen, tank-en shoptourisme... lijkt mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk weekend blijven ze wel weer komen zoals je zag aan de grens met NRW en de marechaussee die ze alleen vriendelijk doch indringend verzocht om te draaien.

En dat deed 25% niet.

Maar ik heb er ook niks tegen, als ze maar niet onze 9,26m2 verbruiken die wij zelf nodig hebben om eens te kunnen wandelen in het park.

Heb je een vakantiewoning dan ga er heen zou ik zeggen als je veilig met de daar geldende maatregels omgaat.

(ik ken de binnenstad van Maastricht maar al te goed met alle toeristen, geen doorkomen aan in die smalle steegjes en straten met een muur van tienduizenden mensen)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sverige zei:

In Duitsland is ook een negatief reisadvies gegeven tot 14 juni... Geen internationaal reizen. Op basis van dit negatieve reisadvies kunnen mensen hun geld terugkrijgen voor reeds geboekte reizen.

Dus ook geen reizen, tank-en shoptourisme... lijkt mij.

Niets aan de hand, geen controle of wat dan ook om even de grens over te gaan en voor 1.17 te tanken. Er zijn HEEL VEEL weggetjes, fietspaden enz. om gewoon over te steken. (oude smokkelroutes incluis)..https://grensfietsen.wordpress.com/2015/05/26/verkenning-etappe-5-aalten-molenhoek/  Er ligt in Dinxperwick zelfs een bejaardehuis op de grens waar je over de weg heen gewoon je gram kan halen....(of fiets, net wat je wil). 

Dat mag ook gewoon alleen wordt het afgeraden en zeker niet blijven hangen en gezellig gaan winkelen enz. Denk ook niet dat je diep de republiek in moet gaan want dan is de kans op staande houden en bevraagd worden levensgroot. 

 

Opvallend was dat bijvoorbeeld de Lidl winkelkarretjes nog gewoon met muntjes gepakt moeten worden, er niemand stond voor afnemen handvatten enz. Toen we dat zagen toch maar doorgereden naar eigen plaats waar dit wel geregeld is. (of het helpt is me een raadsel, ik zag in Duitsland wel veel meer mondkapjes volk dan tot heden in NL).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dat asociaal is als het het wel ZOU doen, is iets waarover je kan discussieren lijkt mij... Maar Kiekiek haalt het een beetje uit het verband... het was gewoon een kale conclusie dat dat er ook niet inzat door de geldende regels... waar helemaal niets mee geinsinueerd werd.

 

Mijn devies is om zo weinig mogelijk naar buiten te gaan voor wat dan ook. Ikzelf ga nu eens in de 4 weken, ik vermoed dat dat niet asociaal genoemd kan worden, al weet je het nooit uiteraard, mensen zijn vreemde wezens als het over anderen gaat ;) 

Als er 1 ding is wat je stuk voor stuk doet is het wel tanken... de pompen staan meestal wel ver genoeg uit elkaar om de 2 meter afstand te waarborgen. En als je niet in de ene supermarkt je boodschappen doet, doe je het ergens anders... Er zijn mensen die de keuze hebben tussen 15 km westwaarts te rijden en 15 km oostwaarts om bij een filiaal van dezelfde keten te winkelen... de ene ligt in Nederland, de andere in Duitsland.... tja.....

Maar goed, als er een regel is dat het niet mag, dan mag het niet, en dan ben ik de laatste die het wel gaat proberen... ondanks dat ik dit soort regel niet ondersteun, houdt ik me altijd aan geldende regels... Gezondheid staat boven alles, ondanks dat sommige ministers dat blijkbaar niet altijd vinden.... dat lijkt me asocialer dan dat je zou tanken aan de verkeerde kant van de grens....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...