Ga naar inhoud


Nederlanders met onderkomen in Spanje en Frankrijk tijdens de corona crisis


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Op 3-5-2020 om 10:21, zeeteefje zei:

Frankrijk komt met nieuwe maatregelen om de import van een 2e golf besmettingen tegen te gaan. Wie na 11 mei vanuit het buitenland Frankrijk binnenkomt moet twee weken in quarantaine. Wie binnen die periode positief wordt getest op Corona moet zich maximaal 30 dagen isoleren. klik

 

Het ziet er naar uit dat Nederlanders hun zomervakantie in Frankrijk op hun buik kunnen schrijven.

Ik lees vandaag in de krant dat die quarantaine regel volgens een uitspraak van het Elisée, afgelopen zondag avond,  alleen van toepassing is op bezoekers van buiten de Schengen zone.

Een reis naar Frankrijk is toch weer iets dichterbij, de vakantie parken in de Dordogne zijn optimistisch over het ontvangen van vakantie gasten deze zomer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 3-5-2020 om 11:51, ceesv zei:

Je hoeft niet via België naar Frankrijk te rijden, je kan ook via Duitsland rijden.

 

Maar ik wacht het maar af, wat komen gaat.

Ik zal de regels en voorschriften volgen, maken die een bezoek mogelijk ben ik naar Frankrijk.

 

 

Intussen bekend.

 

Frankrijk weert buitenlanders tot minstens 15 juni.

 

De Franse regering begint maandag met de geleidelijke versoepeling van coronamaatregelen. Buitenlanders van buiten de EU worden tot zeker 15 juni geweerd en EU-burgers moeten nog steeds een dringende reden aantonen om het land te bezoeken.

 

Bron: HLN

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

De Franse staatssecretaris Lemoyne heeft vanavond gesproken met de internationale pers.

Hij wil Nederlandse en Belgische huizenbezitters in Frankrijk deze zomer voorrang geven wanneer de corona regels versoepeld worden.

Zij hebben een band met Frankrijk en betalen er ook belasting.

Ons doel is hen voorrang te even, zonder dit nader te te lichten.

 

Hij liet doorschemeren dat er "dingen mogelijk gaan veranderen vanaf 15 juni".

Tot dat moment blijven de grenzen in ieder geval dicht, ook voor inwoners van Schengen.

 

Strikt genomen zijn de grenzen niet dicht, maar je moet op dit moment een dringende reden hebben om je in Frankrijk over een grotere afstand te verplaatsen.

Rond 25 mei neemt de Franse regering een besluit over verdere maatregelen rond de lockdown.

Het blijft afwachten.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

25 mei is ondertussen donderdagmiddag 28 mei geworden.

Op die datum komt er nieuwe informatie over het corona beleid in Frankrijk met nieuwe regels voor na 2 juni.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in Spanje is eind Juni alles weer open, alles wordt in fase weer opgestart ook voetbal komt weer terug op 8 Juni geloof ik. Mensen kunnen dus vanaf Juli 2020 weer op vakantie naar Spanje. Als je dat nu doet met een reden 2e huis of familie enz. moet je eerst 2 weekjes thuis afwachten alvorens je dingen mag gaan doen. Dus het is slimmer pas in Juli te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij vliegt 6 juni terug naar Malaga, betaald 90 euro, maar heeft alleen handbagage. 

Maar heb even gekeken voor een retourtje Malaga van 15 dagen in augustus ben je met koffer ruim 250 euro kwijt, dus zonder accommodatie

Weet niet wat touroperators vragen incl app of hotel.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, virus is niet verdwenen maar nog overall aanwezig en nog steeds uiterst besmettelijk. Je hebt zo een lokale uitbraak, kijjk naar de voorbeelden. Vliegtuig, trein of bus krijg je mij niet in.

 

En straks weer luisteren naar Christian......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...