Ga naar inhoud


Nederlanders met onderkomen in Spanje en Frankrijk tijdens de corona crisis


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

@Tonskidutch

 

Bedrag komt me bekend voor, zoiets betaal ik ook in Nederland. Hier betaalde ik afgelopen jaar 475 euro.

Even wat anders ik heb hier een Hyundai Tucson diesel, natuurlijk Spaans kenteken, motorrijtuigen bel. in Nederland zou zo'n 1600 euro zijn, hier moet ik jaarlijks 116 aftikken....

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Wil je dat voor het klimaat? Dan kom naar de Emiraten. Dan hoeft je in de winter niet te kou kleumen. En je betaald geen belasting. 

Prachtige stranden en nauwelijks toeristen. (Althans buiten Dubai). 

 

Hoewel ik graag wel eens naar de Emiraten zou gaan, vooral dan om naar die indrukwekkende bouwwerken te gaan kijken, zou ik me daar nog niet meteen zien wonen. 
Spanje is meer dan enkel klimaat, het voelt als "thuis". En wat hoor ik dat taaltje toch zo graag! 

 

Laten we zeggen dat ik een grote fan van Spanje ben. Naar het "obsessieve" af... (Maar dat hoeft nu niet meteen als negatief bestempeld te worden, natuurlijk 😉 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hier nooit geweest bent en niet woont en werkt kun je daar niet over oordelen. 

Wat die Pakistanen en al die andere expats hier uitvoeren is niet mijn probleem. Ze gaan hier uit eigen vrije wil heen en werken. Ze worden er niet toe gedwongen. 

Geef de Emiraten daar niet van de schuld. Hun thuislanden zijn schuld. Als ze daar geen flikker aan loon krijgen is het in de Arabische landen altijd nog beter. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Wil je dat voor het klimaat? Dan kom naar de Emiraten. Dan hoeft je in de winter niet te kou kleumen. En je betaald geen belasting. 

Prachtige stranden en nauwelijks toeristen. (Althans buiten Dubai). 

Als ze al op het strand mogen komen... De meiden gaan er toch zwemmen in lange jurken?

Dan is het in Spanje wel leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik denk dat als je van de warmte houdt, de Emiraten best goed zijn... Mijn broer was ook erg positief..... heeft er na meerdere zakenreizen uiteindelijk voor gekozen om er een vakantie dor te brengen met z'n vriendin....   dan zal het wel OK geweest zijn , want echt makkelijk is hij niet (vind ik zelf). Volgens mij zijn er een boel vooroordelen.

Voor mij is het niets... maar Spanje ook niet... veel en veel te warm. Ik heb daar gewoon een probleem mee...  een huis op het noordelijk en een op het zuidelijk halfrond zou een optie zijn... dan hoefde ik nooit meer een zomer te ondergaan..... :)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

..... Al 10 grote bomen tot 18 meter hoog laten weghalen.

Hey Sprietje, kon je het bos door de bomen niet meer zien? 😉😁

 

Ik heb het geluk gehad in verschillende landen gewoond te hebben: Belgie 🥴, Frankrijk 😊, Franse Antillen 😊, Engeland  en Duitsland.

Heb 4 weken in Dubai bij een vriend op bezoek geweest, mij ligt het niet. De campo op Kreta en in Spanje, daar ben ik m'n hart verloren.

Daarom woon ik nu en heel graag in Extremadura - Spanje. Leef onder de Spanjaarden, hun cultuur en gezelligheid. En idd ze maken veel lawaai, maar dat neem ik erbij.

Nog geen minuut spijt gehad naar hier verhuisd te zijn. Ieder zijn meug zeg ik maar.

JP

aangepast door JPW

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Vertel....wat lag je niet?

Zoals ik zei, het ligt me niet, hoef ik niet verder op uit te wijden.

U ligt het wel, ben ik blij om.

Ieder z'n meug.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-4-2020 om 13:45, Drs. IJzerbout zei:

Als je hier nooit geweest bent en niet woont en werkt kun je daar niet over oordelen. 

Wat die Pakistanen en al die andere expats hier uitvoeren is niet mijn probleem. Ze gaan hier uit eigen vrije wil heen en werken. Ze worden er niet toe gedwongen. 

Geef de Emiraten daar niet van de schuld. Hun thuislanden zijn schuld. Als ze daar geen flikker aan loon krijgen is het in de Arabische landen altijd nog beter. 

Krijgen 'ze' dan ook beetje de lonen volgens cao? Zoniet is het alsnog uitbuiting lijkt me, schrijnend voorbeeld is de bouw van de wk voetbal stadions.....Ik meen in Quatar.

Ik zie wel een parallel met de jaren 60/70 in NL. Eigen volk te beroerd om de kilo utrecht tango klussen te doen maar elders mensen te ronselen.  Is dat in je land ook het geval? Benieuwd naar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erwinnaar zei:

Krijgen 'ze' dan ook beetje de lonen volgens cao? Zoniet is het alsnog uitbuiting lijkt me

 

nu dwalen we echt af....  maar, wat is daar mis mee??

Als import werknemers het werk voor het geboden salaris willen uitvoeren is het toch goed? Ze zijn niet verplicht te komen, ondertekenen het contract zelf, en zijn het eens met de voorwaarden. Ik zie het probleem niet.

In mijn ogen is het juist fout om de eis te stellen dat allen import werknemers hetzelfde betaald moeten krijgen dan de inheemse werknemers... wat is dan de reden om die buitenlanders het werk te geven? Als de buitenlanders het te slecht betaald vinden dan komen ze toch niet... maar dat doen ze dus wel... dus zal het wel een goede deal zijn lijkt me. Moeten ze te veel betaald worden, krijgen ze het werk gewoon niet meer, en hebben ze niets.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe zit het trouwens met Nederlanders in Frankrijk, daarvan zijn er hier ook de nodige aantallen op dit forum aanwezig.

Ik zelf kamp met het probleem dat mijn huis in Frankrijk op dit moment voor mij niet bereikbaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Très sympa!

Pas de problème, mais je n'ai pas de maison en France, mais en Belgique.

 

( vertaling:) 
Prima!

Geen probleem, Maar ik heb dan ook geen huis in Frankrijk maar in Wallonië.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...