Ga naar inhoud


Geen nl zenders op mijn nieuwe duitse panasonic


corsak

Aanbevolen berichten

Het zal een instelling van de DiseqC zijn. Een Duitse TV ondersteunt geen FastScan en dat maakt het lastiger. Duitse TV is wat goedkoper, maar meer ellende..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, corsak zei:

bij mij staat er alleen sat 1 aan of uit sat 2 aan of uit sat 3 aan of uit sat 4 aan of uit .

 

Probeer eens bij 19oost Sat 1 AAN,

en bij 23oost Sat 2 AAN?

 

Misschien heet diseqc zo, bij jou?

 

NB Soms helpt het ook om de menutaal op engels of duits te zetten, en dan te kijken welke opties er zijn. De vertalingen in het NLs zijn soms niet best....

 

En anders helpen een paar foto's van de instellingen menu's wellicht, om te kijken hoe dat zit bij jouw ontvanger/TV.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik allebei aan maar bij mij staat er geen 19 of 23 maar sat 1 en sat 2 sat 1 heeft goed ontvangst maar sat 2 niet terwijl de m7 als ik die terug zet wel goed ontvangst heet op de tweede sat zou het mischien iet zijn met de frequentie .

De frequentie staan allebij op automatiche .

Zal ook nog even proberen om hem in het duits te zetten .

Maar vind het zo raar dat alle nl zenders er niet zijn dan mist er toch een sat of niet.

Zal even fotos maken maar hou er nu even mee op heb er al koppijn van gekregen k.t tv sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

 je hebt een tv in duitsland gekocht en waarschijnlijk staat deze standaard ingesteld op duitsland.

misschien moet je bij landkeuze in het installatie menu  duitsland veranderden in nederland 

 

of heb je dit al gedaan?

 

weet niet of dit werkt, maar niet geschoten is altijd mis

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de tv de diseq switch niet aanstuurt zal je alleen maar Astra 1 blijven ontvangen.

Je zal echt de tv zo moeten instellen dat disecq 1 of a gekoppeld is aan astra 1 en bij satelliet 2 de Astra 3 selecteren en diseqc b instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 55 inch UHD SAMSUNG in Nederland gekocht en na een testperiode van 3 maanden mee naar Spanje genomen zodat ik zonder problemen de Canal Digitaal zenderlijst kan gebruiken. Koop je de tv in Spanje, dan heb je alleen maar problemen met Canal Digitaal en dat geldt voor andere landen zoals Duitsland ook zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben benieuwd naar je schermfoto's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een gebruikte Astra 3 transponder (Nederland 1) is

  12187.50 H 225 Europe DVB-S2 8PSK

29900 2/3

Dus:12187H29900

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij Astra 3   12187H29900 ingeven bij transpond..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...